خانهاخبار
پرچمدار جدید سونی در سکوت خبری معرفی شد

پرچمدار جدید سونی در سکوت خبری معرفی شد

جی اس ام: روز گذشته تلفن هوشمند Xperia Z3+ در سکوت خبری معرفی شد. این گوشی در حقیقت نسخه جهانی اکسپریا زد۴ (که اخیرا در ژاپن معرفی شد) است و به جز تغییر نام، دیگر مشخصات فنی آن با زد۴ ژاپنی یکی است.
۱۳۹۴/۳/۶

جی اس ام: روز گذشته تلفن هوشمند Xperia Z3+ در سکوت خبری معرفی شد. این گوشی در حقیقت نسخه جهانی اکسپریا زد۴ (که اخیرا در ژاپن معرفی شد) است و به جز تغییر نام، دیگر مشخصات فنی آن با زد۴ ژاپنی یکی است. 

 

image

 

پرچمدار جدید سری Z سونی، از نظر سخت افزاری به روز رسانی هایی داشته است. مهم ترین آن تغییر پردازنده از Snapdragon 801 به پردازنده Snapodargon 810 است. همچنین حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی که در زد ۳ وجود داشت نیز اکنون ارتقا یافته و حافظه داخلی زد۳ پلاس، ۳۲ گیگابایتی است. البته همچنان درگاه کارت حافظه برای ارتقای حافظه داخلی گوشی وجود دارد. حافظه رم اما نسبت به نسل قبلی ثابت مانده و زد۳ پلاس هم سه گیگابایت رم دارد. 

 

image

 

گوشی جدید همچنان همان صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن تمام اچ دی و البته تکنولوژی Triluminos را دارد. از نظر ابعادی اما این گوشی کمی باریک تر شده است. ابعاد زد ۳ پلاس معادل ۱۴۶ × ۷۲ × ۶.۹ میلی متر است. اگر بخواهیم با زد ۳ مقایسه کنیم، این گوشی تنها از نظر ضخامت در برابر نسل قبلی ۰.۴ میلی متر باریک تر شده است. باریک تر شدن بدنه، موجب شده تا حجم باتری نیز از ۳۱۰۰ میلی آمپر در زد ۳ به ۲۹۳۰ میلی آمپر در زد ۳ پلاس کاهش یابد. البته سونی قول داده که این گوشی نیز تا دو روز عمر باتری داشته باشد.

 

image

 

طراحی گوشی نیز نسبت به قبل تغییراتی جزئی داشته که مهم ترین آن را می توان حذف پوشش پورت MicroUSB دستگاه دانست. همچنین بلندگوهای جلویی هم به نزدیکی فریم صفحه نمایش نقل مکان کرده اند و شبیه به اکسپریا زد ۲ شده اند. استاندارد های IP65/IP68 که مربوط به ضد آب و ضد گرد و غبار هستند را، این گوشی هم دارا است. 

تغییرات زیادی در بخش دوربین این گوشی شاهد نیستیم. در قسمت پشتی همچنان یک دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی با سنسور Exmor است و یک لنز ۲۵ میلی متری با دیافراگم f/2.0 هم روی آن قرار دارد. دوربین جلویی اما نسبت به زد ۳ به روز شده و اکنون دوربین سلفی گیر پرچمدار سونی، رزولوشن ۵ مگاپیکسل همراه با لنز عریض دارد.

 

image

 

قیمت این دستگاه هنوز مشخص نیست اما سونی قول داده تا این دستگاه در ماه ژوئن عرضه شود. همچنین مدل دو سیم کارته این گوشی نیز به زودی عرضه خواهد شد. شما درباره پرچمدار جدید سونی چه فکر می کنید ؟ 

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
فقط يه ايرادي داره اونم رابط كاربري خشك و خسته كنندشه كه اونم با يه لانچر حل ميشه

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
بچه ها یه راهنمایی از من.من خودم گوشی فروشی تو علاعدین دارم با همه برندها هم اشنایی دارم ولی خدایی سونی یه چیز دیگست ولی چون رو گوشی هاش زیاد تبلیغ نمی شه همه نمی شناسن ولی خودم زد 3 دارم در یک کلمه عالیه

مهمان

۱۳۹۴/۳/۷
یادتون رفت بگید که دوربین جلویی گوشی هم ارتقا پیدا کرده. تازه من شنیدم که رابط کاربری هم بهبود پیدا کرده.

مهمان

۱۳۹۴/۳/۷
واقعاً آدم یه گوشی چی میخواد. زیبا نیست که هست. قدرتمند نیست که هست بهترین دوربین سلفی رو نداره که داره نرم افزار های اختصاصی نداره که داره بهترین دوربین رو نداره که داره ضد آب نیست که هست ضد ضربه نیست که هست ضد خش نیست که هست ضد گرد و غبار نیست که هست بهترین کیفیت ساخت رو نداره که داره بهترین آپدیت ها رو نمیده که میده با کلاس ترین برند نیست که هست قوی ترین باطری رو نداره که داره جنسش از شیشه و فلز نیست که هست خلاصه تمام شاخصه هایی که بقیه ندارن سونی یکجا داره

مهمان

۱۳۹۴/۳/۷
سلام دوستان من احتیاج به راهنمایی دارم من یه گوشی اچ تی سی ام ۹ دارم اما خیلی زود باطریش تموم میشه حتی یه روزم نمیمونه.البته قبلا بهتر بود نمیدونم چیزی دانلود کردم یا برنامه ای نصب کردم اینجوری شده لطفا راهنماییم کنید