خانهاخبار
آیا دوستی ایجاد شده بین اپل و سامسونگ مستحکم خواهد ماند؟

آیا دوستی ایجاد شده بین اپل و سامسونگ مستحکم خواهد ماند؟

نویسنده مهمان: پس از سال ها مناقشه و بحث و جدل بر سر حق ثبت اختراع های قانونی و صرف میلیون ها دلاری که در این راه هزینه شده است، اکنون به نظر می رسد که شرکت های بزرگ سامسونگ و اپل دوباره راه و روش دوستانه خود را از سر گرفته اند و سامسونگ دوباره در حال تبدیل شدن به بزرگترین شریک تجاری اپل در تولید برخی از قطعات اسمارت فون ها و کامپیوترهای این شرکت است.
۱۳۹۴/۲/۱۵
نویسنده مهمان: پس از سال ها مناقشه و بحث و جدل بر سر حق ثبت اختراع های قانونی و صرف میلیون ها دلاری که در این راه هزینه شده است، اکنون به نظر می رسد که شرکت های بزرگ سامسونگ و اپل دوباره راه و روش دوستانه خود را از سر گرفته اند و سامسونگ دوباره در حال تبدیل شدن به بزرگترین شریک تجاری اپل در تولید برخی از قطعات اسمارت فون ها و کامپیوترهای این شرکت است. همین چندی پیش بود که موفقیت های بسیار زیاد سامسونگ در صنعت سود آور گوشی های هوشمند، این غول بزرگ را به خاری در چشم دیگر شرکت های بزرگ این صنعت، یعنی اپل تبدیل کرده بود. دادگاه های مرتبط بر سر اختلاف در مورد حق ثبت اختراع ها (پتنت ها) مدت زیادی ادامه داشت و اخبار آنها بر سر زبان ها بود که زمان، پول و انرژی زیادی از هر دو شرکت مشهور گرفت. از طرفی طرفداران این دو شرکت نیز در انجمن های متعدد به بحث و جنگ و جدل با یکدیگر می پرداختند.
 
image
 
دست دوستی تیم کوک به سمت سامسونگ
درست زمانی که به نظر می رسید هیچ پایانی برای دعواهای مکرر این دو شرکت بر سر حق ثبت اختراع بدست نخواهد آمد، اپل تصمیم گرفت سیاست های خود را تغییر دهد و از دعاوی حقوقی خود کوتاه بیاید و دست دوستی به سمت دوست قدیمی خود دراز کند. این اتفاق را باید مدیون مدیرعامل اپل، تیم کوک بود که به دعواهای میان دو غول تکنولوژی پایان داد، دعواهایی که میلیون ها دلار هزینه های حقوقی برای هر دو شرکت در بر داشت. خاتمه این دعواها اکنون باعث آب شدن یخ روابط طرفین شده است. طبق گزارش هایی که در چند هفته اخیر منتشر شده است، سامسونگ با اپل قراردادهایی برای فراهم کردن پنل صفحه نمایشگرهای مک بوک ها و آیپد های این شرکت بسته است. همچنین گفته می شود که تولید تراشه A9 اپل که در نسل بعدی آیفون های این شرکت استفاده خواهد شد، به سامسونگ سپرده شده است که باعث شده این شرکت سرمایه گذاری 23 میلیون دلاری بر روی تشکیلات تولید تراشه در نزدیکی سئول، پایتخت کره جنوبی داشته باشد.
 
حالا دیگر کمپانی های تولید کننده قطعات احساس خطر می کنند
درحالی که همه این ها خبرهای خوبی برای اپل و سامسونگ خواهد بود، بسیاری از شرکت ها به دلیل از دست دادن قراردادهای پرسود خود با اپل، شروع به کاهش برآورد درآمد خود کرده اند. شرکت ساخت نیمه هادی تایوان (TSMC) که مسئول ساخت چیپ A8 در گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس بود، به طور ناگهانی بزرگترین مشتری خود را از دست داد. همچنین به نظر می رسد یکی دیگر از تلفات آشتی میان اپل و سامسونگ، شرکت سن دیسک باشد که تامین کننده چیپ های حافظه برای گوشی های هوشمند، تبلت و مک بوک های اپل بوده است. گزارش های اخیر نشان می دهد که برآورد درآمدهای TSMC و SanDisk به دلیل از دست دادن تنها مشتری بزرگ خود (اپل) ضربه بزرگی خورده است، شرکتی که 19 درصد از کل درآمدهای آنها را تامین می کرد.
 
در حال حاضر سامسونگ بیشتر قطعات خود را در خانه تولید می کند و همکاری خود را با شرکت هایی نظیر کوالکام قطع کرده است. قطع همکاری سامسونگ با دیگر شرکت ها نیز موجب افزایش ضرر چنین تولیدکنندگانی خواهد شد، در نتیجه عجیب نیست که تحولات اخیر میان روابط اپل و سامسونگ زنگ خطر را برای تولید کنندگان قطعات در سراسر دنیا به صدا در بیاورد. در مدتی که اپل و سامسونگ درگیر جنگی سخت در دادگاه بودند، شرکت های تولیدکننده کوچک حداقل برای مدتی  از این فرصت به نفع خود نهایت استفاده را بردند. اکنون باید دید که با توجه به گذشته پر فراز و نشیب اپل و سامسونگ، دوستی آنها چقدر طول خواهد کشید.
 
منبع: AndroidHeadlines
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

reza

۱۳۹۵/۶/۵
اپل و سامسونگ همیشه رقیب هم هستن حتی اگه به ظاهر نشون بدن که دارن باهم کار میکنند وباید منتظر موند و دید که کدام شرکت میتواند شرکت دیگری را از سر راه بردارد

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۰
نه.دیگه رقابتی نمی مونه که بخوان بهتر بشن.محصولاتشون مزخرف می شه.رقابته که باعث پیشرفته.نه صلح و دوستی

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
من سونی زد 3 دارم و نه طرفدار اپلم نه سامسونگ میخوام بدونم اپل چه کارست .لنز سونی .صفحه نمایش سامسونگ .چیپ سامسونگ .حافظه سن دیسک و... اسمبل چین هم هست دقیقا کاره اپل جز سیستم عامل چیه ؟!؟!؟!!!! باز خدا پدر سامسونگ رو بیامرزه صفحه نمایش .سی پی یو. دوربین بیشتر گوشیاش . و... این اپل همه چیشو ازین ور اون ور میخره میده چین میبنده فقط یه سیب گاز خورده میزنه پشته گوشیاش در واقع دمه شرکتایی که گوشی برا اپل میسازن گرم که گوشیا به این خوبی برا اپل ساختن .اپلیا تعصبو بذارید کنار .یا حق

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
نه برادر من!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۵
سامسونگ قطعات اپلو میده اپلم اجازه تقلید سری بعدی محصولاتشو به سامسونگ :))