خانهاخبار
اپل از چه زمانی اینقدر خسته کننده شد؟

اپل از چه زمانی اینقدر خسته کننده شد؟

جی اس ام: در مدت زمانی کمتر از یک دهه، اپل نحوه کار کردن ما را با لوازم الکترونیکی به کلی تغییر داد. این تغییرات حتی در صنعت موسیقی هم نمایان شد و اپل با عرضه آیپاد و سرویس iTunes انقلابی در صنعت موسیقی جهان ایجاد کرد.
۱۳۹۳/۱۱/۵

جی اس ام: در مدت زمانی کمتر از یک دهه، اپل نحوه کار کردن ما را با لوازم الکترونیکی به کلی تغییر داد. این تغییرات حتی در صنعت موسیقی هم نمایان شد و اپل با عرضه آیپاد و سرویس iTunes انقلابی در صنعت موسیقی جهان ایجاد کرد. پس از آن بود که عرضه آیفون و همچنین معرفی فروشگاه نرم افزاری App Store در صنعت موبایل تغییر و تحولی بزرگ بوجود آورد. در واقع  اپلِ 2000، شرکت خلاقی بود و دنبال کردن اخبار آن برای هر کسی هیجان خاص خود را داشت. اما در سه چهار سال اخیر، وضعیت به کلی تغییر کرد. از آن زمان تا کنون اپل بیشتر روی کسب درآمد تمرکز داشته است و کمتر محصولی خلاقانه از این شرکت دیده ایم.

 

image

 

در سال های اخیر، فروش آیفون های ارزان قیمت تر، ساخت آیفون های جدید و حتی ورود به دنیای فبلت ها، ساخت آیپدهای ارزان قیمت، آیپدهای کوچکتر و حالا هم خبر ساخت آیپد بزرگتر و 12 اینچی، ساخت مک بوک های ارزان قیمت تر و مک بوک های کوچکتر، اصلی ترین سیاست های اپل بوده است. حالا هم (احتمالا درست حدس زده اید) اپل واچ! اپل واچ در حال حاضر جدیدترین محصولی است که این شرکت قرار است عرضه کند. البته اپل واچ، یک ساعت هوشمند دیگر است. اگرچه احتمال می رود این ساعت، فروش خوبی هم داشته باشد، اما آیا واقعا این ساعت ویژگی خاصی دارد؟ آیا واقعا وسیله ای انقلابی است؟ خیر.

از طرفی دیگر شرکت مایکروسافت در سال 2000 درگیر مشکلات ویندوز ویستا، اینترنت اکسپلورر و ویندوزموبایل بود. مایکروسافتی ها، با وجود موفقیت های Xbox 360 در دهه اول قرن بیست و یکم و نداشتن مشکلات مالی، دوران سختی را گذراندند. اما بیایید نگاهی به مایکروسافتی ها بعد از آمدن ساتیا نادلا به عنوان مدیر عامل کنیم. نادلا به ما سیستم عاملی را نشان داد که اپلیکیشن های مشترکی در پلتفرم تبلت، موبایل و کامپیوتر دارد. Xbox One همچنین در دوره ریاست او معرفی شد و هواداران زیادی را برای خود دست و پا کرد.

استریم کردن بازی های اکس باکس روی هر پی سی و یا تبلت ویندوزی از دستاوردهای او برای مایکروسافت بود. همچنین ارائه یک دستیار صوتی با قابلیت های فراوان که برخی آن را شبیه به دستیار صوتی فیلم هالیوودی Her می دانند، از دیگر کارهای ارزشمند اوست. و می رسیم به دوران هولولنز؛ هولولنزی که در آخرین مراسم ردموندی ها معرفی شد. به گفته مایکروسافتی ها این گجت، پیشرفتی عظیم در زمینه عینک های واقعیت افزوده است؛ هولولنز با فناوری های آینده، هم اکنون در دسترس است. حتی مردم  نیز به کامپیوتر عظیم 84 اینچی مایکروسافت علاقه نشان دادند.

 

ویدیو معرفی Microsoft HoloLens

 

گوگل، آخرین شرکت در لیست سه غول دنیای فناوری است. گوگلی ها در این عرصه جوان هستند و تنها چند سالی است که به طور جدی در سیلیکون ولی فعالیت می کنند. اما در همین مدت نشان دادند که شرکتی پر از ایده های جدید و نو هستند. برخی از این ایده ها خیلی خوبند. آنها به طور کلی، صنعتی را که به آنها مربوط است تغییر داده اند. هر چند برخی دیگر از این ایده ها نا امید کننده و ضعیف بودند. در هر صورت آن ها همیشه چیزی در چنته دارند. پروژه آرا (تلفن های هوشمند ماژولار) توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. حتی روند پروژه نیز به سرعت پیش می رود. پروژه بالن های اینترنتی گوگل هم در جریان است و گوگل جاه طلبانه می خواهد توسط همین بالن ها، اینترنت را به مناطق زیادی ببرد. از سویی دیگر گوگلی ها تصمیم گرفتند، پروژه گوگل گلس را فعلا متوقف کنند. اما گوگل با شروع همکاری با مهندسان Nest و سرمایه گذاری عظیمی که روی شرکت Magic Leap کرده، می خواهد در آینده با گوگل گلس قدرتمند تر وارد شود. اما شرکت اپل چه؟

اپلِ کنونی، شبیه مایکروسافت اواسط دهه اول قرن بیست و یکم است. سودها و درآمدهای اپل، در تاریخشان بهترین است. اما آنها تبدیل به شرکتی شده اند که مجبور است محصول تولید کند چون چاره دیگری ندارد. شاید هیجان انگیزترین محصول تولیدی آنها در سال های اخیر، کامپیوترهای Mac Pro باشد.

اگر چه ممکن است عینک های هولولنز آنقدرها مورد استفبال کاربران قرار نگیرد و یا مردم اصلا دلشان نخواهد با کامپیوترشان صحبت کنند اما نکته مهم این است که مایکروسافت تصمیم گرفته تمام تلاش خود را صرف تولید محصولات جدید کند و همانند اپل بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد. اگر شما هم یک شرکت بزرگ فناوری دارید باید از مایکروسافت الگو بگیرید. اپل هم حتما هنوز در تلاش است تا مانند گذشته محصولات هیجان انگیزی تولید کند. هر چند در چهار سال اخیر نتوانسته موفقیت چشمگیری در این زمینه بدست آورد.

 

منبع: Engadget

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۷
وقتی استیو جابز مرد اپلم مرد! هیچ کس نمیگه محصولات اپل بی کیفیتن یا بدرد نمیخورن. محصولات اپل هنوزم عااالین ولی این "خلاقیت" هستش که توو این شرکت مرده .....

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
اپل از زمانی خسته کننده شد که چهارتا ادم مثل ایون نشتن مقاله مفت نوشتن برای خراب کردن اپل لپی که تمام دنیا از چین تا امریکا ازش تقلید میکنن هیچ وقت خسته کننده نبود نیست و نخواهد بود

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
حالا که اپل شرکت beats رو خریده صبر کنید 6s بیاد بعد میفهمید ببینم بازم به خودتون اجازه میدید همچین چیزی راجب شرکت اپل بگید یا نه همین الان هم پرفروش ترین هست پس نتیجه میگیریم که منبع و شما فقط حدفتون اینه که اپل رو خسته کننده نشون بدید.

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
خدا خيرت بده اون خودش نمايشگاه معرفي كردن مختص خودشو داره، بقيه شركت ها رو در حدي نميبينه كه باهاشون محصولاتشو به نمايش بذاره استاااد :)

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
عجب!!!