خانهاخبار
آیا باز هم تلفنی با نام نوکیا خواهیم دید؟

آیا باز هم تلفنی با نام نوکیا خواهیم دید؟

جی اس ام: تقریبا هفته گذشته گوشی لومیا ۵۳۵ معرفی شد اما این بار به جای نام نوکیا که در گذشته محصولات دوست داشتنی آن را دیده بودیم، نام مایکروسافت بر روی گوشی حک شده بود. اما یک سوال اساسی مطرح می شود؛ آیا دیگر گوشی با نام نوکیا معرفی نخواهد شد؟
۱۳۹۳/۸/۲۴

جی اس ام: تقریبا هفته گذشته گوشی لومیا ۵۳۵ معرفی شد اما این بار به جای نام نوکیا که در گذشته محصولات دوست داشتنی آن را دیده بودیم، نام مایکروسافت بر روی گوشی حک شده بود. اما یک سوال اساسی مطرح می شود؛ آیا دیگر گوشی با نام نوکیا معرفی نخواهد شد؟ طبق قرارداد خرید نوکیا توسط مایکروسافت، نوکیا حق استفاده از برند خود را برای ساخت گوشی تا سال ۲۰۱۶ ندارد. یعنی این شرکت می تواند در سال ۲۰۱۶ دوباره محصولاتی با نام نوکیا تولید کند. 

 

image

 

رئیس شرکت نوکیا در طی مراسمی که این هفته برگذار شد درباره این سوال گفت که این شرکت قصد ندارد دوباره به تولید محصولات جدید فکر کند اما در عوض ممکن است لایسنس استفاده از نام نوکیا را به برخی دیگر از تولید کنندگان بدهد..

بنابراین ما بازهم در آینده نام نوکیا را خواهیم دید اما لزوما این نام مختص به تلفن های هوشمند نخواهد بود، ممکن است دوربین های دیجیتال نوکیا و یا حتی دستگاه های Set-top Box با این نام وارد بازار شوند. اما نکته اصلی این است که این محصولات ساخت شرکت نوکیا نخواهند بود و تنها از این نام و برخی پتنت های مربوط به نوکیا استفاده خواهند کرد. این کار برای نوکیا نیز بسیار راحت تر خواهد بود چرا که ریسک شکست خوردن این محصولات در بازار متوجه این شرکت نیست.

به عبارت دیگر ما هرگز گوشی دیگری که از طرف شرکت اصلی نوکیا نخواهیم دید اما ممکن است تولید کنندگان دیگری با این نام گوشی های خود را روانه بازار کنند. شما درباره این اقدام چه فکر می کنید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۱
نوکیا دوباره بر میگرده و همرو زیر پاش لهه میکنه.

مهمان

۱۳۹۳/۹/۵
5800 N95 N93i N73 ...

مهمان

۱۳۹۳/۹/۴
خدایی خیلی دلم گرفت که دیگه نمیتونیم یه نوکیای اصلی دستم بگیرم،نوکیا خیلی دوست داشتنی بودی حیف که اینجوری شد.....

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۹
سلاااااااام..نوکیا از اول خاص بوده الانم هست

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۶
خدایی همون موقع هم که بازارش خوب بود گوشی های به درد نخوری بودن.خدای هنگ بودن همشون.