خانهاخبار
گلکسی نوت ۴ سریع تر است یا آیفون ۶ پلاس؟

گلکسی نوت ۴ سریع تر است یا آیفون ۶ پلاس؟

جی اس ام: اگر به یاد داشته باشید، چند هفته پیش یک ویدیو مقایسه ای بین سه گوشی آیفون ۶ و گلکسی اس ۵ و HTC One M8 داشتیم. این گوشی ها سه تا از بهترین گوشی های بازار هستند و در پایان مشاهده کردیم که آیفون ۶ سریع تر از رقبای خود بود. در دنیای فبلت ها اما اوضاع کمی فرق دارد.
۱۳۹۳/۸/۱۳

جی اس ام: اگر به یاد داشته باشید، چند هفته پیش یک ویدیو مقایسه ای بین سه گوشی آیفون ۶ و گلکسی اس ۵ و HTC One M8 داشتیم. این گوشی ها سه تا از بهترین گوشی های بازار هستند و در پایان مشاهده کردیم که آیفون ۶ سریع تر از رقبای خود عمل می کند. در دنیای فبلت ها اما اوضاع کمی فرق دارد. 

 

image

 

قبل از شروع مقایسه گوشی ها یک بار Reset شده اند و هیج نرم افزاری نیز در لیست Recent App آنها وجود ندارد. همچنین هردوی گوشی ها به یک شبکه WiFi واحد متصل شده اند. اینبار هم همچون مقایسه قبلی، یک سری اپلیکیشن های مشترک در صفحه خانه هرکدام از این گوشی ها یعنی آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ قرار دارد و دیوید پس از زدن دکمه شروع تایمر، آنها را به ترتیب باز می کند و به محض اجرای اپلیکیشن، دکمه هوم را می زند و به سراغ اپلیکیشن بعدی می رود تا لیست تمام شود و پس از آن به سراغ تایمر می رود تا زمان اندازه گیری را مشاهده کند. سپس بار دیگر این کار را به منظور آزمایش Multi Tasking دستگاه ها تکرار می کند. همانطور که در پایان مشاهده خواهید کرد، گلکسی نوت ۴ سه ثانیه زودتر از آیفون ۶ پلاس، تمام اپلیکیشن ها را باز می کند.

اگرچه در تست ابتدایی گوشی گلکسی نوت ۴ ده ثانیه زودتر از آیفون ۶ پلاس عمل می کند اما در آزمایش دوم، سیستم عامل iOS به کمک آیفون ۶ پلاس می آید و به سبب برخورداری از سیستم Multi Tasking بهتر، فاصله آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴، هفت ثانیه کمتر می شود. همچنین در آزمایش اول دو نکته اساسی وجود دارد. اول اینکه رابط کاربری اپلیکیشن های آیفون افکت های گرافیکی به نسبت بیشتری دارند که این موضوع کاملا طبیعی است چرا که توسعه دهندگان نرم افزار آیفون، کار ساده تری برای ساخت اپلیکیشن های مخصوص آیفون دارند. درصورتی که در طرف مقابل، توسعه دهندگان نرم افزاری اندروید باید اپلیکیشن هایشان را برای طیف گسترده تری از دستگاه ها بهینه کنند که به خودی خود موجب می شود گرافیک رابط کاربری آنها کمی ضعیف تر از نسخه مخصوص iOS باشد و این یکی از دلایل سریع تر باز شدن آن برنامه ها در گلکسی نوت ۴ است.

مورد دوم در رابطه با باز شدن نرم افزار Netflix است که آیفون در این زمینه کمی دیر عمل کرد. اما آیا این موضوع ارتباطی به آیفون و یا پردازنده اش دارد؟ ابدا. این نرم افزار برای بارگذاری محتوای خود به اینترنت نیاز دارد و ممکن است در آن لحظه سرعت اینترنت افت پیدا کرده باشد. بنابراین نمی توان برای این موضوع به آیفون ۶ پلاس اپل خورده گرفت.

از طرفی از نظر سخت افزاری هم گلکسی نوت ۴ بسیار قوی تر از آیفون ۶ پلاس است و به این عملکرد آیفون با توجه به سخت افزار ضعیف ترش باید آفرین گفت. 

در نهایت به نظر می رسد هردوی این گوشی ها، نرم افزار های مختلف را در بازه زمانی مشابه یک دیگر باز می کنند و آن ۳ ثانیه اختلاف هم ممکن است در آزمایش های دیگر بیشتر یا کمتر شود. شما درباره این آزمایش چه فکر می کنید؟ گلکسی نوت ۴ را بهتر می دانید یا آیفون ۶ پلاس؟

 

در همین رابطه: iOS یا Android؛ کدام یک سریع تر است؟

 

مقایسه سرعت گلکسی نوت ۴ و آیفون ۶ پلاس

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (178 نظر)

بی نام

۱۳۹۵/۶/۴
من نوت 4 دارم عالیه

محمد

۱۳۹۵/۱/۱۷
یه موبایل 4 اینچی چشم رو اذیت می کنه داداش

محمد

۱۳۹۵/۱/۱۷
اپل تونسته با PowerVR GX6650 (hexa-core graphics)
انقدر قوی شه . چی میگی داداشششششش
قیمتا رو هم مقایسه کنید لطفا

محمد

۱۳۹۵/۱/۱۷
اپل یه کمپانیه با گوشیایه چندین میلیونی
اندروید چندین کمپانیه با گوشی های ارزون
در اینده اندروید پیشرفت می کنه

محمد

۱۳۹۵/۱/۱۷
این همه اپلی ها میگن ما از پردازنده دو هسته و رم کم استفاده می کنیم پس چرا همیشه از بهترین تراشه گرافیکی پاور وی آر استفاده می کنه؟
اگه می تونه با یه تراشه گرافیکی پایین رده بیاد جلو ببینیم بازم بهترین موبایلا دست اپله؟