خانهاخبار
گوشی جدید بلک بری در راه است؛ بلک بری کلاسیک

گوشی جدید بلک بری در راه است؛ بلک بری کلاسیک

نویسنده مهمان: بلک بری در حال آماده سازی چهارمین گوشی هوشمند خود در سال 2014، پس از Z3، P’9983 و بلک بری Passport است. این تلفن هوشمند جدید "بلک بری کلاسیک" نام دارد و می دانیم خبرها در ارتباط با این گوشی شایعه نیست زیرا نه تنها در MWC 2014 معرفی شد، بلکه مدیرعامل این شرکت John Chen در روز مراسم معرفی بلک بری پاسپورت نیز به طور خلاصه حرف هایی از این گوشی جدید به میان آورد. تصاویر و یک سری از مشخصات این گوشی به بیرون درز کرده است.
۱۳۹۳/۷/۳۰

نویسنده مهمان: بلک بری در حال آماده سازی چهارمین گوشی هوشمند خود در سال 2014، پس از Z3، P’9983 و بلک بری Passport است. این تلفن هوشمند جدید "بلک بری کلاسیک" نام دارد و می دانیم خبرها در ارتباط با این گوشی شایعه نیست زیرا نه تنها در MWC 2014 معرفی شد، بلکه مدیرعامل این شرکت John Chen در روز مراسم معرفی بلک بری پاسپورت نیز به طور خلاصه حرف هایی از این گوشی جدید به میان آورد. تصاویر و یک سری از مشخصات این گوشی به بیرون درز کرده است. در اینجا چیزی که ما از این گوشی تاکنون می دانیم را برایتان آورده ایم.

 

image

 

ظاهری شبیه به گوشی های قدیمی خود
اگر این تصاویری که از بلک بری کلاسیک به بیرون درز کرده واقعی باشند، بنابراین می‌توان گفت ظاهر این گوشی برای طرفداران بلک بری ظاهری آشناست. این گوشی که با نام Q20 هم شناخته شده بسیار شبیه به مدل Q10 است، گوشی هوشمند محکم و دارای انحنا و همچنین صفحه نمایشی با اندازه مناسب، صفحه کلید فیزیکی QWERTY، یک دکمه 5 جهته و نوار میانبری که دو قسمت شده است. قسمت پشت آن طرح بافتی دارد که یک جفت اسپیکر روی آن خود نمایی می کند.
یک کلید روشن و خاموش کردن صفحه در بالای گوشی قرار داده شده و محل قرار گرفتن حافظه مایکرو اس دی در کنار سیم کارت و در سمت چپ آن است. با توجه به عکس ها نواری که لنز دوربین و فلاش LED روی آن قرار گرفته، نام تجاری "کلاسیک" را نیز نشان می‌دهد. هنگامی که Q20 در مراسم MWC معرفی شد، اظهار داشتند که نام "کلاسیک" ممکن است در آینده توسط دستگاه های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 
 مشخصاتی شبیه به گوشی های قدیمی
لیست گسترده ای از تنظیمات گوشی کلاسیک به بیرون درز کرده است. اگر این لیست دقیق باشد، ما باید منتظر یک گوشی با صفحه نمایش لمسی 3.46 اینچی و با رزولوشن 720x720 پیکسل باشیم. پردازنده این گوشی از نوع دو هسته ای Snapdragon با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز است.  حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است و از 2 گیگابایت رم بهره می برد.
وظایف مربوط به عکاسی بر عهده یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی است که به فوکوس خودکار و فلاش LED مجهز شده و همچنین دوربین جلو عکس های سلفی شما را با کیفیت 2 مگاپیکسل می گیرد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی می توان گفت که شامل NFC، یک باتری 2515 میلی آمپری، پشتیبانی از شارژ بی سیم در مدل های انتخابی و میکروفون های نویزگیر است.
 
سخت افزار ساخته شده توسط  FOXCONN
با توجه به مدل های قبلی مثل Z3، بلک بری کلاسیک یا همان Q20 احتمالا در کارخانه های Foxconn ساخته می شود و تنها بخش های نرم افزاری آن بر عهده بلک بری است. همچنین پیش بینی می شود بلک بری ابتدا این گوشی را در فروشگاه های خاصی در کانادا عرضه و سپس در نهایت آن را وارد بازار آمریکا و اروپا کند. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این گوشی اعلام نشده اما به گفته John Chen به احتمال زیاد تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد. پس به زودی منتظر خبرهای رسمی تری از گوشی بلک بری کلاسیک باشید.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۳
Dostan man blackBerry classic ro ye mahi mishe kharidam. Va goshiye fogholadeiye. Va man az tarahish raziyam.

rbmscpsaj

۱۳۹۳/۸/۷
حالا این مساله زیاد مهم نیست که کدوم مدلشه. مهم خبره. جمعا طراحی جالبی داره ولی خوب نقص زیادی هم داره میشه گفت در رده بندی متوسط بد نیست. به اعتبار شرکت ممکنه فروش بره

مهمان

۱۳۹۳/۸/۳
axi ke gozashtid marboot be Pourch Design 9983 hast

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
بلکبری مثل همیشه فوق العادس. ولی این عکسی که گذاشتین مربوط به دیزاین پورشه است .

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
بهترین گوشی و با کلاس ترین.وقتی یه گوشی بلک بری با اون کیفیت ساخت بالا دستتون بگیرین متوجه این موضوع ميشين.