خانهاخبار
اپل در اندیشه قتل سیم کارت ها

اپل در اندیشه قتل سیم کارت ها

جی اس ام: در سال های اخیر اپل هرکاری خواسته با سیم کارت ها کرده است. از کوچک کردن سیم کارت ها تا اندازه میکرو و حتی پس از آن کوچک کردن آنها تا اندازه نانو؛ اما گویا هنوز هم از وجود این قطعه پلاستیکی با فلز طلایی رنگی که بر رویش قرار دارد، ناراضی است.
۱۳۹۳/۷/۲۷

جی اس ام: در سال های اخیر اپل هرکاری خواسته با سیم کارت ها کرده است. از کوچک کردن سیم کارت ها تا اندازه میکرو و حتی پس از آن کوچک کردن آنها تا اندازه نانو؛ اما گویا هنوز هم از وجود این قطعه پلاستیکی با فلز طلایی رنگی که بر رویش قرار دارد، ناراضی است.

اپل پیش از این هم با سنت شکنی در مورد سیم کارت ها عدم علاقه خود به این چیپست های کوچک را نشان داده بود تا جایی که در سال های گذشته خبرهایی مبنی بر حذف بخش سیم کارت از آیفون ها را هم شنیده بودیم که خوشبختانه تا به امروز شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم. 

اما به نظر می رسد که اپل در حال مقدمه چینی برای چنین اقدامی نیز هست. آیپد های جدیدی که پنج شنبه شب توسط اپل معرفی شد یک سیم کارت قابل برنامه ریزی به نام Apple Sim درون خود دارد. به وسیله همین سیم کارت می توان بین سه اوپراتور AT&T، T-Mobile و Sprint در آمریکا و اوپراتور EE در کشور انگلستان سوئیچ کرد. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست برای تعویض بین این اوپراتور ها سیم کارت هرکدام را درون آیپد قرار دهید. البته Apple Sim همچنان قابل تعویض است و می توان آن را با هر سیم کارت دیگری جایگزین کرد.

 

image

 

البته هربار که اپل سعی در تغییر استاندارد این قطعه کوچک مخابراتی را داشته، موفق شده است. در سال ۲۰۱۰ و با معرفی اولین نسل آیپد، اپل کاربران تبلت خود را مجبور به استفاده از سیم کارتی با استاندارد 3FF ( که به میکروسیم معروف است) کرد. در ابتدا بسیاری از کاربران از این موضوع ابراز نارضایتی کردند چرا که پس از کوچک کردن سیم کارتشان و یا به اصطلاح میکرو کردن آن، دیگر نمی توانستند به راحتی از همان سیم کارت درون یک دستگاه دیگر استفاده کنند و برای این کار نیاز به یک آداپتر مخصوص داشتند. اما با عرضه آیفون ۴ که اولین آیفونی بود که میکروسیم پشتیبانی می کرد، شرکت های مخابراتی نیز پشتیبانی گسترده ای از این نسل به عمل آوردند و دیگر شرکت های تکنولوژی نیز به استفاده از میکروسیم در گوشی های جدیدشان رو آوردند.

 

image

 

در گام بعدی اپل به سراغ تکنولوژی 4FF یا همان نانوسیم رفت. با وجود اینکه شرکت های مخابراتی در حال تدارک نسخه ای پیشرفته از این تکنولوژی بودند، اپل همان نانوسیم معمولی را انتخاب کرد.

به این ترتیب باز هم هم شرکت های مخابراتی مجبور به توزیع سیم کارت های جدید با این استاندارد شدند و کاربران نیز مجبور شدند سیم کارت های جدید تهیه کنند و یا سیم کارت قدیمی خودشان را در اندازه نانوسیم پانچ کنند.

حال با عرضه Apple Sim با آیپد های جدید این شایعه که اپل قصد دارد این قطعه کوچک را از تلفن های همراه حذف کند بازهم قوت گرفته و پیش بینی می شود تا دوسال دیگر ما شاهد آیفون هایی بدون درگاه سیم کارت باشیم. 

این موضوع از یک جهت هم برای مصرف کننده و هم برای توزیع کننده خدمات مخابراتی مفید است. همانطور که می دانید اکنون بیشنر تلفن های هوشمند بازار از میکروسیم استفاده می کنند و آیفون و برخی مدل های اندرویدی از تکنولوژی نانوسیم استفاده می کنند که این موضوع کاربران تلفن های هوشمند را دچار مشکل می کند. اما با از بین رفت سیم کارت و استفاده از یک قطعه داخلی در تمامی تلفن های هوشمند در آینده که با هر اوپراتوری بتوانند همگام سازی شود، می تواند برای کاربر بسیار مفید باشد. امیدواریم اگر در آینده چنین اتفاقی افتاد، شرکت های مخابراتی ایران هم به سرعت خودرا با این موضوع وفق دهند تا بتوانیم از جدیدترین Smart Phoneهای آن زمان به راحتی استفاده کنیم. شما درباره این موضوع چه فکر می کنید؟ آیا با حذف سیم کارت از تلفن های هوشمند موافقید یا این را امری دردسر ساز می دانید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۱
این یه حقیقته

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۶
یوزر و رمز عبور داشته باشی و جستجو کنی و ابراتور رو بیدا کنه مثلا ایرانسل ! وارد کنی بشه ۰۹۳۵ ! :دی وارد کنی بشی ۹۱۴ ! قطعا این کار عملی خواهد شد .

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۶
واسه ایران خیلی مناسبه . چون نمایندگی های فروش سیم کارت قیمت رو خیلی گرونتر از تعرفه اصلی به مشتری میدن . از سایت هم بخوای خرید کنی باید هزینه پست بدی . پس همون بهتر که خریدش مجازی بشه !

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
فعلا بهتره به فکر ساخت گوشی ضد خم باشه...سیم کارت نخوره ، خم بشه چه فایده داره ؟!؟؟ :دی

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
خدایی راست گفتی. کم کم نماینده اپل توی ایران داره مشخص میشه......منم بارها در این رابطه نظر گذاشتم که نشون ندادین....هر وقت از اپل تعریف کردم گذاشتین