خانهاخبار
اندروید 5.0 (Lollipop) یا همان آب نبات چوبی رسما معرفی شد

اندروید 5.0 (Lollipop) یا همان آب نبات چوبی رسما معرفی شد

جی اس ام: بعد از اینکه چند ماه از معرفی اندروید L توسط گوگل گذشت، امروز در کنار معرفی نکسوس‌های نسل جدید گوگل اندروید 5.0 را که Lollipop نامیده است معرفی کرد.
۱۳۹۳/۷/۲۳

جی اس ام: بعد از اینکه چند ماه از معرفی اندروید L توسط گوگل گذشت، امروز در کنار معرفی نکسوس‌های نسل جدید گوگل اندروید 5.0 را که Lollipop نامیده است معرفی کرد.

 

آخرین نسخه از اندروید 5000 API دارد و یک ویژگی بصری جدید را در خود می‌بیند که به آن متریال دیزاین گفته می‌شود و به اندروید کمک می‌کند تا بتواند با هر محصولی که فکرش را بکنید از ساعت هوشمند گرفته تا خودروی سواری خود را تطابق دهد. این ویژگی، امنیتی جدید را به همراه نوتیفیکیشن جدید به اندروید خواهد آورد.

 

گوگل گفته که این نسخه از اندروید بهترین سیستم عامل برای زندگی روزمره است، زیرا در زندگی روزمره شما با اندازه‌های متفاوت صفحه نمایش درگیر هستید و این نسخه می‌تواند خود را با تمام این صفحه نمایش‌ها همگام کند.

 

image

 

متریال دیزاین طراحی تخت تری دارد، رنگ‌ها در آن گیراتر و تایپوگرافی آن بهتر است. گوگل همچنین گفته که رابط کاربری پاسخگویی بهتری داشته و ویژگی‌های حرکتی به همراه المان‌های نوری واقعی تر از جمله سایه‌های استفاده شده در طراحی این رابط کاربری به طبیعی بودن این نسخه کمک کرده‌اند.

 

بر طبق گفته گوگل عمر باتری دستگاه‌هایی که نسخه آب نبات چوبی را بر روی خود دارند زمانی که از ویژگی‌های دخیره نیرو استفاده کنند 90 دقیقه بیشتر خواهد شد. این ویژگی را سامسونگ و سونی مدتی است که در گوشی‌های خود به کار برده‌اند اما استفاده از این ویژگی در یک سیستم عامل باعث می‌شود که این ویژگی خوب در همه برندها گسترده شود.

 

 

image

 

در بخش امنیت سیستم عامل اندروید آب نبات چوبی از ویژگی Kill Switch استفاده کرده که به صاحب گوشی این امکان را می‌دهد تا اگر گوشی آن دزدیده شد، گوشی را بدون استفاده کند مگر اینکه دزد گوشی پسورد آن را بداند و بتواند گوشی را ریست کند.

 

علاوه بر این‌ها چند کاربره بودن سیستم عامل نیز در این نسخه گنجانده شده است، بدین معنی که اگر شما فرزند کوچکی داشته باشید می‌توانید با اکانتی که برای آن تعربف می‌کنید با خیال راحت گوشی را در اختیار آن قرار دهید تا با آن بازی کند.

 

در قسمت نوتیفیکشن‌ها نیز اکنون کاربر می‌تواند با توجه به کاربر و با توجه به برنامه قسمت نوتیفیکیشن‌ها را خاموش و فیلتر کند و علاوه بر این می‌توانید برای سایلنت شدن نوتیفیکیشن‌ها زمان بندی تعیین کنید.

 

اولین گوشی‌هایی که این نسخه را دریافت خواهند کرد، نکسوس 9، نکسوس 6 و نکسوس 5 خواهند بود. بعد از آن نکسوس 4، 5، 7 و 10 نیز در هفته‌های آینده این نسخه را دریافت خواهند کرد. در حالی که گوشی‌های Moto X، Moto G، Moto E، Droid Ultra، Droid Maxx و Droid Mini  نیز به این نسخه بروز خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (52 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۹
سلام برای asus phonepad 7 kooe هم میاد؟

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۶
گوگل قبلا فقط گفت حرف اولش L حالا معلوم شد LOLIPOP هست.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۵
برای sony m2 هم میاد؟

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۵
key miaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۵
سلام برای HTC one max میاد ؟؟؟!!!!... کلا از چ تاریخی ب بعد ارائه میشه؟