خانهاخبار
iOS یا Android؛ کدام یک سریع تر است؟

iOS یا Android؛ کدام یک سریع تر است؟

جی اس ام: بحث و جدل میان هواداران اندروید و آیفونی ها تمامی ندارد و یکی از موضوعات مورد بحث شان سرعت تلفن همراهشان است. در این بین هواداران اندروید به قوی بودن سخت افزار پرچمداران اندرویدی می نازند و آیفونی ها هم به روان تر و سریع بودن سیستم عامل تلفن همراهشان. اما واقعا کدامشان سریع تر است؟
۱۳۹۳/۷/۲۲

جی اس ام: بحث و جدل میان هواداران اندروید و آیفونی ها تمامی ندارد و یکی از موضوعات مورد بحث شان سرعت تلفن همراهشان است. در این بین هواداران اندروید به قوی بودن سخت افزار پرچمداران اندرویدی می نازند و آیفونی ها هم به روان تر و سریع بودن سیستم عامل آیفون. اما واقعا کدامشان سریع تر است؟

 

دیوید رحیمی از وب سایت phonebuff یک مقایسه ویدئویی بین تلفن های HTC One M8, Samsung Galaxy S5 و آیفون 6 انجام داده است. در طول این آزمایش هرسه تلفن به یک شبکه WiFi یکسان متصل هستند و از نظر سرعت اینترنت با یکدیگر برابری می کنند.

 

دیوید پیش از شروع آزمایش ابتدا در هر گوشی وارد برنامه تایمر شده و با لمس دکمه شروع آزمایش را آغاز می کند. سپس در مرحله اول در هرگوشی یک سری اپلیکیشن خاص که در صفحه Home Screen هر گوشی قرار داده را باز می کند و در مرحله دوم برای بار دوم و برای تست قابلیت های Multi Tasking دوباره تمامی آن برنامه ها را باز می کند.

 

در پایان تست آیفون 6 سریع ترین و HTC One M8 پس از آیفون و در نهایت Galaxy S5 در رده سوم قرار می گیرد. شاید با خود بگویید تلفن های اندرویدی موجود دراین مقایسه تقریبا یک سال پیش عرضه شدند و کند بودن آنها نسبت به آیفون 6 قابل پیش بینی است. اما به این نکته توجه کنید که سخت افزار آیفون 6 همچنان از HTC One و Galaxy S5 ضعیف تر است. درواقع این بهینه تر بودن سیستم عامل iOS است که در این تست پیروز می شود نه سخت افزار آیفون 6 

 

 

در ادامه می توانید این ویدئو را مشاهده کنید:

 

تست سرعت عملکرد در سه پرچمدار اپل، سامسونگ و اچ تی سی

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (105 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۶/۳
یکی از دلایل کلیدی که باعث عملکرد سریع و بهینه‌ی آی او اس میشه، زبان برنامه نویسی قدرتمند objektive c هست.
برخلاف اندروید که کرنل لینوکس در اون ب کار رفته که با زبان سی نوشته شده و برنامه ها به زبان جاوا، در آی او اس برنامه ها به زبان آبجکتیو سی نوشته شده که به مراتب از زبان جاوا سریع تر هست. زبان جاوا به خاطر کراس پلتفرم بودنش باید کدهاش دوبار کامپایل بشن. اما آی او اس به زبان آبجکتیو سی نوشته شده که با زبان سی بسیار سازگاره و برنامه ها هم به همین زبان نوشته شدند، دسترسی بیشتر به سخت افزار قدرت زبان آبجکتیو سی رو بیشتر هم میکنه. هرچند برنامه نویسی سخت تر میشه اما برنامه ها به مراتب سریعتر هستند. هماهنگی در بین سخت افزار، سیستم عامل و برنامه کاربردی در محصولات اپل از مهمترین نقاط قوت این محصولات هست.

محمد

۱۳۹۵/۶/۳
کلا اگه قرار باشه بین گوشی های اندرویدی یکیش بتونه با اپل رقابت کنه، فقط HTC هست. مخصوصا HTC 10 که محشره، ولی بازم آی فون یه چیز دیگه‌س

محمد

۱۳۹۵/۶/۲
ببین برادر من که میگی اپل دوربینش مال سونی هست و صفحه‌ش ال‌جی میسازه و....
کمپانی های بزرگ تجاری وقت نمیذارن و ندارن تا بیان همه‌ی قطعات رو خودشون بسازن، برای همین میان میدن به شرکت هایی که در اون زمینه حرفه‌یی هستند.
مثلا چیپ A9 اپل که ساخته سامسونگ هست(به همکاری یه شرکت دیگه که اسمش خاطرم نیست)، در اصل مهندسان اپل اون رو طراحی کردند و شرکتهای یاد شده فقط اونو تولید کردند.
یا تکنولوژی آیساید کمرا که در سنسور دوربین آیفون ۶ به کار رفته، طراحیش مال اپله.
یا صفحات آی پی اس بکلایت با فن آوری تری‌دی تاچ که ال جی تولید میکنه.
اینها رو اپل هم میتونه خودش تولید کنه ولی از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
حتی مونتاژ گوشی های اپل هم در چین میشه نه در امریکا.
و اگر هر کدام از این شرکت ها دخالتی در طرح داشته باشند دیگه اپل با اونها همکاری نمیکنه.
البته مسائل یاد شده در شرکت های زیادی اینطور هست و نه فقط اپل.

محمد

۱۳۹۵/۶/۲
ما که داخل گوشی رو نمیبینیم عزیز من که توش ده گیگ رمه یا نیم گیگ؛ یا کلاک سی پی یوش رو ۳.۵ یا ۱.۵ گیگا هرتز، یا باتریش چقد بزرگه یا کوچیک یا ... یا ... یا.......
مهم ترین چیز تجربه کاریه!اپل با زیرکی هرچه تمام تر، از کمترین سخت افزار، بیشترین کارایی رو ارائه میده اما اندروید نه.
همینه که از اپل، اپل ساخته!
بعضیا میگن اپل پول برندشو میخوره، خب کسی جلو کسی رو نگرفته، سامسونگ هم بره پول برندشو بخوره یا HTC یا هر گوشیه دیگه‌یی....

مهدی

۱۳۹۵/۴/۱
ios به خاطر سیستم objective c یا زبان سی شی گرا سریعه چون زبان سی دسترسی مستقیم به سخت افزار رو داره و زبان سطح میانی رو به پایینه پس سرعتش وحشتناکه ولی گوشی های اندرویدی با زبان javascript یا c# که سطح بالاست نوشتنش چون دسترسی مستقیم نداره و به زبون انسان نزدیکتره طول میکشه تا برنامه به کد های ماشین ترجمه و اجرا بشه. به خاطر اینه.وگرنه الات تو سری galaxy s7 samsung با 3 gb ram ولی iphone 6s+ با 1.5 gb ram ولی ایفون سرعتش 10 برابر اندرویده.