خانهاخبار
اینتل به دنبال سهم بیشتر در صنعت پردازنده‌های موبایل است

اینتل به دنبال سهم بیشتر در صنعت پردازنده‌های موبایل است

– جی اس ام: اینتل همچنان به فکر افزایش سهم خود از بازار پردازنده‌های دستگاه‌های همراه است. اینتل که در صنعت پردازنده‌های کامپیوترهای قابل حمل و رومیزی حرف اول را در جهان می‌زند حال قصد دارد در صنعت گجت‌های همراه نیز برای خود مشتریانی دست و پا کند. همانطور که می‌دانید استفاده از تلفن هوشمند و تبلت روز به روز بیشتر می‌شود و استفاده از کامپیوترهای رومیزی و همراه فقط به موارد خیلی تخصصی و سنگین محدود شده است.
۱۳۹۳/۶/۹
– جی اس ام: اینتل همچنان به فکر افزایش سهم خود از بازار پردازنده‌های دستگاه‌های همراه است. اینتل که در صنعت پردازنده‌های کامپیوترهای قابل حمل و رومیزی حرف اول را در جهان می‌زند حال قصد دارد در صنعت گجت‌های همراه نیز برای خود مشتریانی دست و پا کند. همانطور که می‌دانید استفاده از تلفن هوشمند و تبلت روز به روز بیشتر می‌شود و استفاده از کامپیوترهای رومیزی و همراه فقط به موارد خیلی تخصصی و سنگین محدود شده است. در بقیه موارد این گجت‌ها هستند که نیاز کاربر را مرتفع می‌کنند. حال با این حساب روز به روز تولید کمپانی‌های سازنده این گجت‌ها بیشتر می‌شود و سود سرشاری را برای تولید کننده قطعات آن‌ها فراهم می‌آورد. 
 
image
 
یکی از این قطعات پردازنده است که در حال حاضر کمپانی Qualcomm بیشترین سهم را در آن دارد. پردازنده‌های کوالکام در اکثر پرچمداران موجود در بازار و حتی آن‌هایی که در آینده به بازار عرضه می‌شوند استفاده می‌شود و این باعث شده اینتل به فکر بیافتد و به دنبال پایین کشیدن کوالکام از این صنعت باشد. یکی از قدم‌هایی که اینتل در این راه برداشته استخدام متخصصان و مهندسان مشغول بکار در کوالکام است. روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اینتل اقدام به جذب یکی از مدیران ارشد کوالکام به نام Amir Faintuch کرده است. 
Faintuch در کوالکام بخش مربوط به شبکه و ارتباطات را سرپرستی می‌کرد و به گفته Chuck Mulloy سخنگوی اینتل آقای Faintuch در اینتل بخش مهندسی پلتفرم را مدیریت خواهد کرد. Mulloy افزود آقای Faintuch تجربیات ارزشمند خود را در زمینه طراحی system on chips یا SoCs برای یکپارچه سازی تکنولوژی مودم، وای‌فای و حافظه روی پردازنده به اینتل خواهد آورد.
یکی از نقاط قوت پردازنده‌های موبایل نسبت به پردازنده‌های دسکتاپ، وجود المان‌های بیشتر نظیر مودم، تراشه وای‌فای و ماژول‌های حافظه و ... است که اینتل در این زمینه بسیار بی تجربه است. 
خبر پیوستن Amir Faintuch روز جمعه گذشته از طریق ایمیل به تمام کارمندان اینتل اطلاع داده شد. همچنین کوالکام هنوز به این انتقال واکنشی نشان نداده است. 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۰
کوالکام هم یک شرکت آمریکایی است.

مهمان

۱۳۹۳/۶/۹
اینتل امریکاییه عزیزم

مهمان

۱۳۹۳/۶/۹
اینتل برای امریکا و ایالت کالیفرنیاست

مهمان

۱۳۹۳/۶/۹
اینتل یک شرکت امریکاییهستش ک خیلی قوی هست . بعدشم pc ها همچنین خیلی هم تو حاشیه نیستن . سال گذشته بالای 400 میلیون فروش رفت اگر اشتباه نکنم .

مهمان

۱۳۹۳/۶/۹
اینتل مال کجاست؟ یک بانوی چینی اونجا رؤیـت میشه! غلط نکنم چین دوباره دست به کار شده---ذوالفقاری