خانهاخبار
18 راه برای کاهش مصرف باتری آیفون شما - قسمت اول

18 راه برای کاهش مصرف باتری آیفون شما - قسمت اول

: اگر از کاربران آیفون باشید، قطعا مواقعی بوده است که با کمبود باتری دست و پنجه نرم کرده اید. لوگوی قرمز رنگ باتری در بالا سمت راست آی دیوایس ها، کابوس کاربران اپل محسوب می شود. در این پست به 18 راه خواهیم پرداخت که با کمک آن می توانید مصرف باتری آیفون خود را کاهش دهید.
۱۳۹۳/۴/۲۲

: اگر از کاربران آیفون باشید، قطعا مواقعی بوده است که با کمبود باتری دست و پنجه نرم کرده اید. لوگوی قرمز رنگ باتری در بالا سمت راست آی دیوایس ها، کابوس کاربران اپل محسوب می شود. در این پست به 9 راه خواهیم پرداخت که با کمک آن می توانید مصرف باتری آیفون خود را کاهش دهید و در روزهای آینده به معرفی 9 راه باقیمانده خواهیم پرداخت. 

 

image

 

به طور کلی اگر از آیفون خود کمتر از 10 ساعت می توانید استفاده کنید، موارد زیر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از آیفون خود تا 10 ساعت استفاده کنید. 

 

مدیریت نوتیفیکیشن ها : 


image

 

نوتیفیکیشن یکی از بخش های جذاب گوشی است که با هر بار به صدا در آمدن آن، کاربر را خوشحال می کند. اما این نکته را فراموش نکنید که با هر بار به صدا در آمدن نوتیفیکیشن گوشی شما و یا ویبره خوردن آیفون بر اثر نوتفیکیشن، یک قدم به پایان شارژ گوشی نزدیک می شوید. بنابراین مدیریت نوتیفیکیشن ها از بخش های مهم برای حفظ باتری محسوب می شود. پس در ابتدا به منوی ستینگ رفته، سپس وارد بخش Notification Center شده و در پایین این بخش اپلیکیشن هایی که نیازی به نوتیفکیشن آن ندارید، غیر فعال نمایید. با این کار تاثیر به سزایی در مصرف باتری آیفون خود مشاهده خواهید کرد. 

 

هر اپلیکیشنی را نبندید: 

یک باور ذهنی که در بین کاربران آیفون وجود دارد این است که هر اپلیکیشن را به محض پایان استفاده ببندیم. این باور ذهنی باعث افزایش مصرف باتری آیفون شما خواهد شد. ما این توصیه را به شما می کنیم که اگر اپلیکیشنی را در طول روز زیاد استفاده می کنید آن را مرتب باز و بسته نکنید. برای مثال اگر در طول روز چندین بار اینستاگرام را چک می کنید، لازم نیست هر بار اپلیکیشن را باز و بسته کنید. باز و بسته کردن یک اپلیکیشن میزان باتری بیشتری نسبت به زمانی که اپلیکیشن باز است مصرف می کند.

 

فقط در مواقع نیاز وای فای خود را روشن نمایید:

روشن بودن وای فای باعث می شود آیفون شما همیشه در حال جست و جوی شبکه های وایرلس اطراف گوشی شما باشد. این کار باعث مصرف انرژی شده و سبب می شود باتری شما زودتر تمام شود. اما در اینجا یک نکته مهم محسوب می شود و آن این است که اگر در محلی هم قادر به استفاده از وای فای و هم اینترنت سیم کارت خود هستید قطعا از وای فای بهره ببرید زیرا مصرف انرژی وای فای به مراتب کمتر از اینترنت سیم کارت شما است. 

 

استفاده از وضعیت هواپیما برای مواقع اضطراری:

 

image

 

قرار دادن گوشی بر روی وضعیت هواپیما، به میزان چشم گیری مصرف باتری را کاهش می دهد. بنابراین اگر درصد کمی از باتری شما باقی مانده و نیاز به حفظ آن در زمانی طولانی دارید، آیفون خود را به روی وضعیت هواپیما برده تا کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد. یکی دیگر از زمانهایی که استفاده از وضعیت هواپیما توصیه می شود، نقاطی است که در آن پوشش اپراتور سیم کارت شما وجود ندارد. هنگامی که شما در منطقه ای بدون آنتن هستید، آیفون مرتب به دنبال نزدیک ترین BTS برای اتصال گشته و همین باعث می شود باتری زیادی مصرف شود. در هنگامی که گوشی شما بر روی وضعیت هواپیماست می توانید با آن موزیک گوش کرده، کتاب مطالعه نمایید و کارایی از این دست را انجام دهید. 

 

قابلیت پارالکس را غیرفعال کنید:

 

image

 

قابلیت پارالکس جلوه زیبایی به گوشی شما می دهد که باعث می شود در نگاه اول آیفون شما عمق داشته و آیکون ها بر روی صفحه نمایش شناور باشد. در نتیجه با تکان دادن آیفون، والپیپر و آیکون ها نیز تکان می خورد. این قابلیت در عین حال که ظاهر گوشی شما را جذاب تر می کند باعث می شود سنسورهای آیفون همیشه درگیر بوده و در نتیجه باعث مصرف بیشتر باتری آیفون شود. برای غیر فعال کردن این منو به بخش ستینگ آیفون رفته، سپس وارد بخش General شده، روی گزینه Accessibility تاچ کرده و در نهایت گزینه Reduce Motion را روشن نمایید تا افکت های اضافه گوشی شما خاموش شود. 

 

 

 

جست و جوی خود را محدود کنید:

 

image

 

بخش جست و جوی اسپات لایت آیفون از جمله بخش های محبوب گوشی است که به کمک آن می توانید در تمامی بخش های گوشی جست و جو کنید. اما شما می توانید این بخش ها را محدود کرده تا آیفون مصرف انرژی کمتری برای جست و جو داشته باشد. برای مثال اگر نیازی به جست و جو در بین پادکست ها، یادآورها و ... ندارید، می توانید تیک آن را در بخش تنظیمات اسپات لایت بردارید. برای این کار به منوی Setting رفته، سپس وارد بخش General شوید. در نهایت وارد بخش Spotlight Search شده و بخش هایی که نیاز به جست و جو در آن ندارید را خاموش نمایید.

 

اینباکس ایمیل خود را دستی آپدیت کنید:



image

 

قرار دادن گوشی در وضعیتی که مدام در حال آماده باش برای دریافت ایمیل باشد باعث می شود مصرف باتری شما افزایش پیدا کند. بنابراین اگر خودتان به صورت دستی مدام ایمیلتان را چک می کنید بهتر است این قابلیت را خاموش کرده تا تاثیر به سزایی در کاهش مصرف باتری گوشی تان مشاهده نمایید. برای خاموش کردن قابلیت دریافت خودکار ایمیل ها به منوی ستینگ رفته و سپس وارد بخش Mail شده و گزینه Fetch New Data شوید. مطمئن شوید که این گزینه بر روی Push قرار داده نشده باشد. قابلیت Push وضعیتی است که گوشی شما را همیشه آماده به دریافت ایمیل نگه می دارد. شما می توانید این قابلیت را بر روی حالت دستی تنظیم کنید. 

 

آیفون هم نیاز به استراحت دارد: 

آیفون شما نیز به مانند خودتان نیاز به استراحت دارد. بدین منظور بهتر است قابلیت اتو لاک را فعال کرده تا زمانی که از گوشی خود استفاده نمی کنید به صورت خودکار قفل شده و صفحه نمایش آن خاموش شود. برای این منظور به منوی Setting رفته و سپس وارد بخش General شوید و در نهایت گزینه Auto Lock را روشن نمایید. طبعا با انتخاب کوتاه ترین زمان می توانید مصرف باتری را به میزان بیشتری کاهش دهید زیرا صفحه نمایش آیفون شما مدت زمان کمتری روشن باقی خواهد ماند. 

 

استفاده از جی پی اس را بهینه کنید: 

 

image

 

جی پی اس بخش اعظمی از باتری آیفون شما را به خود اختصاص می دهد. بسیاری از اپلیکیشن ها در ابتدای نصب خود از شما درخواست دسترسی به سرویس مکان یاب گوشی شما را می دهند. همین دسترسی باعث افزایش مصرف باتری شما می شود. بنابراین دسترسی اپلیکیشن ها را به جی پی اس محدود کرده و تنها اپلکیشن هایی که نیاز مبرم به جی پی اس دارند را دسترسی دهید. 

 

این بخش اول از راهنمای کاهش مصرف باتری آیفون بود که در روزهای آینده بخش دوم آن را نیز در قرار خواهیم داد. به طور میانگین مصرف باتری آیفون شما به چه صورت است؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

Mmd_zand

۱۳۹۸/۳/۲۳
دوست عزيز اي سي شارژتون خراب شده تعويض كنيد درست ميشه

amir ali

۱۳۹۸/۲/۹
سلام دوستان
من تقریبا دوماهه یه آیفون 5s خریدم
خیلی خوب شارژ میکرد و شارژ نگه میداشت ولی بعد از تقریبا ۱۵ روز
وقتی به شارژ بود به ۸۰ می‌رسید یدفعه ۱۰۰ میشد ‌و وقتی از شارژ میکشیدی باز ۸۰ میشد
رفتم باطریشو عوض کردم تعمیرکار گفت باطریش باد کرده
حالا ک باطری جدید انداختم بازم همین مشکل و دارم.
همه راهکارهای کاهش مصرف باطری هم انجام دادم
خیلی بهتر شده ولی بازم تو نشون دادن درصد شارژ خطا داره
ممنون میشم کمکم کنید❤️

Mohsen

۱۳۹۷/۱۱/۱۹
من گوشيم 6sهست همع اينا را انجام دادم ولي فايده نداشت بنظرم ايفون اصن تو بخش باطري خوب عمل نميكنه يني اخه نميدونم باطريش اندازه ميانرده اندريدم دووم نمياره ???

iPhone

۱۳۹۷/۵/۶
اره متاسفانه گوشی منم همین مشکلو داره ایفون ۶ هستش شارژش بیشتر از دو سه ساعت دووم نمیاره واقعا کلافم کرده
تمام راه های بهینه کردن مصرف باتریو هم رفتم ولی اصلا خوب نشد
دوستان اگه کسی راهی بلده لطفا راهنمایی کنه....

مصطفی

۱۳۹۷/۱/۱۵
واسه منم همینجوریه بخوام یه روند کار بکنم با بازی های انلاین ۶ ساعت نگه میداره، اینستاگرام هم همینقدر شایدم کمتر، تلگرام حدودا ۹ ساعت ... حالت LTE که میذارم زیر دوربینش داغ میشه موقع کار کردن واسه همین 3G مذارم خودم در کل راضیم ازش ???از سامسونگ و سونی خیلی بهتره به نظرم