خانهاخبار
7 مورد از مهمترین ویژگی های اندروید L

7 مورد از مهمترین ویژگی های اندروید L

جی اس ام: امروز روزی بود که اندروید بزرگترین تغییرات را در خود دید، این تغییرات تا به حدی است که گوگل نام این نسخه را نیز تغییر داده و آن را اندروید L نامیده است. هنوز نمی‌دانیم که چرا گوگل نام این نسخه را L گذاشته اما می‌دانیم که گوگل تغییرات زیادی را به همراه خواهد داشت. این مقاله را بخوانید تا بببیند که گوگل چه تغییراتی را در سیستم عامل محبوب خود ایجاد کرده است.
۱۳۹۳/۴/۵

جی اس ام: امروز روزی بود که اندروید بزرگترین تغییرات را در خود دید، این تغییرات تا به حدی است که گوگل نام این نسخه را نیز تغییر داده و آن را اندروید L نامیده است. هنوز نمی‌دانیم که چرا گوگل نام این نسخه را L گذاشته اما می‌دانیم که این نسخه تغییرات زیادی را به همراه خواهد داشت. این مقاله را بخوانید تا بببیند که گوگل چه تغییراتی را در سیستم عامل محبوب خود ایجاد کرده است.

 

1 – طراح مواد، فلسفه طراحی جدید اندروید

 

اندروید بیشترین تغییرات خود را از 2011 تا کنون تجربه کرده است، این اندروید جدید تخت تر، رنگی تر و چند لایه تر است با روش‌های جدید برای اجرای فرامین شما.

اندروید در اصل کیت کت را به سطح بعدی هدایت کرده است، در این نسخه عناصر رابط کاربری طوری به کار گرفته می‌شوند که بهترین تجربه کاربری را به همراه بیاورند.

یکی از تغیرات در دکمه‌های کاربردی اندروید صورت گرفته که این دکمه‌ها به عناصر ساده هندسی تبدیل شده‌اند. باز شدن برنامه ها و بسته شدن آن ها نیز با تغییرات و اموشن های بیشتری انجام خواهند شد.

 

 

image

 

2 - این تغیرات تنها برای گوشی موبایل شما نیستند

 

گوگل می‌خواهد این نسخه جدید را به ماشین، ساعت و تلویزیون شما وارد کند. با این زبان طراحی جدید گوگل می‌خواهد اندروید به تمام قسمت‌های زندگی شما وارد شود.

 

 

3- پروژه ولتا به شما کمک خواهد کرد تا باتری را ذخیره کنید

 

گوگل از چند کلک جدید استفاده کرده تا شما بیشترین استفاده را از باتری داشته باشید، که اینکار را در زیر پرچم Project Volta انجام می‌دهد، این امکان جدید به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند اثر یک فعالیت مخصوص از برنامه خود را بر روی باتری اندازه گیری کنند. با این کار توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را طوری مدیریت کنند که از باتری کمترین استفاده را داشته باشد.

 

علاوه بر این اندروید L حالتی جدید از ذخیره باتری را به همراه دارد که باعث می‌شود در زمان اضطرار کارکرد پردازنده گرافیکی کمتر شده،  دیتاهای پس زمینه خاموش شوند و کیفیت صفحه پایین بیاید.

 

 

image

 

4 – باز کردن جدید قفل صفحه

 

در اندروید نسخه L یک ویژگی جدید به نام Personal Unlocking ارائه خواهد شد که کمتر کاربر را اذیت کند اما امنیت آن بیشتر باشد، توسط این ویژگی جدید گوشی طوری برنامه ریزی خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد زمانی که در یک مکان خاص و امن هستید قفل صفحه باز شود بدون اینکه لازم باشد از پین‌های مخصوص استفاده کنید. و در ضمن زمانی که به یک بلوتوث امن متصل شدید قفل صفحه باز شود.

 

image

 

5 – نوتیفیکیشن‌ها همه جا هستند

 

در این نسخه جدید دیگر نوتیفیکیشن‌ها در قسمت نوتیفیکیشن‌ سنتر نیستند و در همه جای رابط کاربری می‌توانید آن‌ها را ببینید. در اینجا نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل گوشی نمایش داده می‌شوند و در ضمن وقتی از برنامه استفاده می‌کنید این نوتیفیکیشن‌ها بر روی برنامه ظاهر خواهند شد و اگر دوبار بر روی  آن‌ها ضربه بزنید به برنامه مورد نظر که نوتیفیکیشن‌ها برای آن است منتقل خواهید شد.

 

این نوتیفیکیشن‌ها در قسمتی از صفحه نمایش ظاهر خواهند شد تا اینکه مزاحمتی برای شما در استفاده از برنامه‌‌ای که در حال استفاده از آن هستید ایجاد نکند.

 

 

image

 

6 – اندروید L بهترین دوست کروم بوک شما است

 

با این نسخه اندروید و سیستم عامل کروم هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک خواهند شد، اگر گوشی شما به شما نزدیک باشد کروم بوک به شما اطلاع خواهد داد، نوتیفیکیشن‌ها اندروید می‌توانند به کروم بوک شما بیایند و این اتفاق برای تماس‌ها، میزان باتری، پیامک‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

 

اگر این کارها برای شما کافی نیست بگذارید یک مورد دیگر را برای شما بیان کنیم، گوگل اعلام کرده که برخی از برنامه‌های اندروید می‌توانند بر روی کروم بوک نصب شوند، برخی از این برنامه‌ها عبارتند از Evernote، Flipboard و ...

 

image

 

7 – تجربه کروم در اندروید با سوییچ کردن راحت تر بین تب‌ها

 

نسخه اندروید مرورگر کروم طراحی جدیدی را به همراه دارد، انتخاب تب‌های باز مرورگر کروم به این صورت شده است که به طراحی سیستم عامل نزدیک شده است. اما خبر خوب این است که تنها کروم این تغییرات را دریافت نکرده است و گوگل به برنامه‌های دیگر نیز این امکان را داده تا از این ویژگی استفاده کنند.

 

image

 

این‌ 7 مورد گوشه‌ای از امکانات جدید این سیستم عامل هستند اما برای پی بردن به کارآیی‌های دیگر این سیستم عامل باید صبر کنیم تا سیستم عامل ارائه شود.

 

منبع: androidcentral

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۶
امید وارم به زودی برای note 3 هم بیاد

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۱
بله برای عشقم ۴ هم میادیا اندروید ۵16GSM

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۱
انشاالله برای گلکسی گرند 2 باید انشاالله

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۵
واسه نوت 4 هم هست ايا؟؟؟؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۷
واسه نکسوس ۴ میاد؟