خانهاخبار
چرا گوشی آمازون فایر ناموفق خواهد بود؟

چرا گوشی آمازون فایر ناموفق خواهد بود؟

جی اس ام: سال‌ها همه در مورد گوشی آمازون صحبت می‌کردند و شایعات زیادی پیرامون این گوشی منتشر شده بود اما در نهایت آمازون به تمام این شایعات پایان داد و گوشی خود را با نام Fire phone معرفی کرد، همه می‌دانیم که آمازون بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا است.
۱۳۹۳/۳/۳۱

جی اس ام: سال‌ها همه در مورد گوشی آمازون صحبت می‌کردند و شایعات زیادی پیرامون این گوشی منتشر شده بود اما در نهایت آمازون به تمام این شایعات پایان داد و گوشی خود را با نام Fire phone معرفی کرد، همه می‌دانیم که آمازون بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا است. حال باید ببنیم که آمازون به چه صورتی می‌خواهد کاربران را قانع کند تا از اپل، گوگل، سامسونگ، سونی و ال جی روی برگردانند و به سمت گوشی جدید این کمپانی بیایند؟

 

جواب این سوال کاملا مشخص است، آمازون نمی‌تواند اینکار را انجام دهد. اما برای اینکه شما هم مانند من قانع شده و همین تفکر را پیدا کنید مقاله زیر را بخوانید.

 

image

 

آمازون فایر بسیار گران است

 

ما می‌توانیم دلایل زیادی را بیاوریم که آمازون فایر موفق نخواهد بود و این دلایل را بیان خواهیم کرد اما بزرگترین مشکل این گوشی قیمت گران آن است. قیمت فایرفون برای نسخه قراردادی (تنها با AT&T ) برابر 199 دلار و برای نسخه آنلاک 650 دلار است. این قیمت گوشی آمازون را از نظر قیمت در رده گوشی‌های گلکسی اس 5، ال جی جی 3 و آیفون قرار خواهد داد. اما اگر یک مقایسه حتی سطحی بین این گوشی‌ها با گوشی آمازون داشته باشیم خواهیم دید که گوشی آمازون خیلی عقب تر از Galaxy S5 و G3 است. این گوشی صفحه نمایش کوچکتر با کیفیت پایین تر، پردازنده قدیمی تر و کندتر دارد و از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی نخواهد کرد. علاوه بر این وزن آن زیادتر است و ظاهر آن نیز چندان چشم نواز نیست. اگر این گوشی هم قیمت با گوگل نکسوس یعنی در حدود 350 دلار بود شاید می‌شد آن را یک شک برای بازار دانست اما حقیقتا سخت افزار این گوشی چیز خاصی ندارد که بتوانیم آن را یک گوشی با این قیمت در نظر بگیریم.

 

image

 

نرم افزار و سرویس‌‌های آمازون

 

نکته‌های مثبتی برای این گوشی نیز وجود دارد که بیشتر بر روی مشتریان تمرکز دارد که در محصولات کمپانی‌های دیگر آن‌ها را نمی‌بینیم. اما تنها زمان می‌تواند ثابت کند که آیا این نکته مثبت برای خرید این گوشی کافی است یا خیر؟

 

از ویژگی‌های مثبت این گوشی این است که آمازون فضای ابری نامحدودی را برای خریداران این گوشی هوشمند ارائه خواهد کرد، علاوه بر اینکه یک دکمه مخصوص شاتر بر روی گوشی قرار داده شده است و شما می‌توانید توسط Fire TV محتوای خود را به راحتی بر روی صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید.

 

image

 

اما شاید بتوانیم مجهزترین سلاح این گوشی را Firefly بدانیم که با یک دکمه فیزیکی بر روی گوشی شما فعال خواهد شد، با این ویژگی می‌توانید هر چیزی که را بخواهید در کسری از ثانیه از آمازون خریداری کنید، علاوه بر این، فایرفلای می‌تواند موزیک‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را نیز تشخیص دهد. آمازون همچنین امیدوار است که کاربران از این بابت که اطلاعاتشان در سرور آمازون ذخیره می‌شود نگرانی نداشته باشند.

 

یکی از ویژگی‌هایی که آمازون بر روی آن مانور زیادی داده Dynamic Perspective است، برای کارکرد این ویژگی 4 دوربین حرکات چشم شما را کنترل می‌کنند و حالتی شبیه به سه بعدی را برای شما به همراه خواهند داشت، اما مانند این ویژگی پیش از این در آیفون و iOS7 معرفی شده بود. با این وجود گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد اگر دو چهره در یک زمان به صفحه نمایش گوشی نزدیک شوند گوشی گیج خواهد شد.

 

image

 

سیستم عامل فایر چندان خوب نیست

 

آمازون اصرار زیادی دارد که از اندروید جدا شود، همین باعث می‌شود که شما محدودیت زیادی در برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید. کمتر از 25 درصد برنامه‌های معروفی که در گوگل پلی هستند در این سیستم عامل در دسترس خواهند بود. شاید مهم نباشد که شما بر روی تبلت خودتان که کیندل فایر است برنامه نقشه گوگل را داشته باشید اما زمانی که موضوع گوشی موبایل که همیشه همراه شما است مطرح شود این موضوع کمی عذاب آور است به خصوص اینکه بدانید هیچ برنامه‌ دیگری نیز وجود ندارد که بتواند جایگزین نقشه گوگل شود.

 

البته امکان روت کردن گوشی و نصب نرم افزارها بر روی گوشی وجود دارد اما چرا باید برای یک گوشی هزینه کرد و سپس آن را با روت کردن برای استفاده کارآمد کرد؟

 

image

 

این گوشی مخصوص طرفداران آمازون است

 

اگر بخواهید به چشم یک پرچمدار به این گوشی نگاه کنید که توسط یک کمپانی بزرگ و برای مبارزه با گوشی‌های مطرح امروزی ارائه شده به راحتی می‌توان گفت که آمازون در این رابطه شکست خورده است.

 

اگر شما طرفدار سرسخت آمازون هستید پس دلیل کافی برای خرید محصولی مانند این گوشی را دارید، این گوشی تنها برای بازار آمریکا یک گوشی تقریبا مناسب است. هنوز در مورد ارائه جهانی گوشی صحبتی از سمت آمازون انجام نگرفته است.

 

مورد دیگری که باعث می‌شود این گوشی از نظر ما بی مصرف باشد این است که همیشه برنامه‌های آمازون به راحتی در سیستم عامل اندروید به راحتی در دسترس خواهند بود و دور از انتظار نیست که ویژگی Firefly نیز به زودی برای سیستم عاملی مانند اندروید ارائه شود.

 

نظر شما در مورد کارآمدی و غیرکارآمدی این گوشی چیست؟شما دوست دارید که این گوشی را به عنوان گوشی اصلی خودتان انتخاب کنید؟

 

منبع: androidauthority

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

کامروز

۱۳۹۵/۱/۹
من با نویسنده در بعضی چیزها موافق نیستم مثلا سرعت این گوشی فوقالعادس و هرچی برنامه میریزی سنگین نمیشه سرت وبگردی وقالعاده ای داره اندروید نیست ولی ترکیب ای او اس و اندرویده که از نرمافزارهای اندروید پشتیبانی میکنه و میشه مثل اندروید روش تمام نرم افزارها رو نصب کرد این گوشی به قدری هوشمنده که دیگه نمیتونید با گوشی های دیگه کار کنید و وقتی گوشی هایی مثل ایفون و سامسونگ رو دستتون میگیرید احساس میکنید کیبردی های قدیمه و اصلا درک نداره چون با حرکات دست و صورت میتونید کنترل کنید امازون رو قابلیت گرفتن عکس 3 بعدی داره کیفیت دوربین قابل قبول و خوبی داره کاستومر سرویسش که حرف نداره وقتی شما هلپ رو میزنید به صورت انلاین و تصویری میتونید مشکلتون رو در لحظه مطرح کنید و انلاین به شما اموزش میدن و مشکلات مبایلتون رو رفع میکنن و کلی از هزینه های تعمیراتتون رایگان میوفته در کل این گوشی خیلی کارایی داره که حضور ذهن ندارم اما برای بازار چیپ و مصرف کننده ایران مشخصا چیز مناسبی نیست چون مردم ما یاد گرفتن که از رو دست هم کپی بزنن و هیچ کاریشون رو خودشون انجام ندن و اصلا کار کردن با موبایل رو بلد نیستن

مهمان

۱۳۹۳/۴/۵
100درصد

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱
ظاهر = کپی برابر اصل ایفون 5c

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱
در مورد ظاهر گوشی با نویسنده موافق نیستم. هر چی هست از سامسونگ قشنگتره.... در ضمن شاید سیستم عامل گوشی نیاز سخت افزاری بالایی نخواد که بخوان snapdragon 801 روش بزارن. ولی کیفیت صفحه نمایش نسبت به گوشی های هم قیمت ضعیفه.

مهمان

۱۳۹۳/۳/۳۱
چون سيستم عامل مستقل و خوب تري نسبت به اندروييد نداره من دوسش ندارم اما امريكايي ها ازاين برند حمايت ميكنن تا ما هم مجبور بشيم بخريم!