خانهمقاله‌ها
بهترین فایل منیجرها برای اندروید کدام ها هستند؟

بهترین فایل منیجرها برای اندروید کدام ها هستند؟

یکی از مزیت‌های اندروید به iOS این است که به راحتی می‌توانید به تمام فایل‌های خودتان دسترسی کامل داشته باشید و اینکار توسط فایل منیجرها انجام می‌شود. برخی از کمپانی‌ها مانند سامسونگ برای گوشی‌های خود فایل منیجرهایی تعریف کرده‌اند و بعضی دیگر مانند سونی اینکار را نکرده‌اند.
۱۳۹۳/۳/۲۰

یکی از مزیت‌های اندروید به iOS این است که به راحتی می‌توانید به تمام فایل‌های خودتان دسترسی کامل داشته باشید و اینکار توسط فایل منیجرها انجام می‌شود. برخی از کمپانی‌ها مانند سامسونگ برای گوشی‌های خود فایل منیجرهایی تعریف کرده‌اند و بعضی دیگر مانند سونی اینکار را نکرده‌اند. به هرحال در گوگل پلی تعداد زیادی فایل منیجر وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بر روی گوشی خود نصب کرده و از سیستم عامل اندروید لذت ببرید، اما سوالی که در این مقاله به آن جواب می‌دهیم این است که کدام یک از این فایل منیجرها از بقیه بهتر است؟ با همراه باشید تا جواب این سوال را به شما بدهیم.

 

image

 

Solid Explorer

 

این فایل منیجر به یک پنل دو تایی برای مشاهده فایل‌ها مجهز است، اگر گوشی خود را در حالت افقی در دست بگیرید هر دو پنل نمایش داده می‌شوند اما اگر گوشی را به صورت عادی و در حالت عمودی در دست بگیرید تنها یک پنل نمایش داده می‌شود که در این زمان می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت چپ و یا راست هر کدام از این پنل‌ها را مشاهده کنید. روشی جالب برای انتقال فایل‌ها در  این فایل منیجر وجود دارد و آن این است که شما یک فایل را خواهید گرفت و در یک فولدر پرتاب خواهید کرد و این فایل به راحتی به آن فولدر منتقل خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که برای انتخاب یک فایل تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بر روی آیکون آن فایل ضربه بزنید و برای باز کردن آن فایل باید بر روی نام آن ضربه بزنید.

 

دانلود Solid Explorer

 

image

 

ES File Explorer File Manager     

 

ES به شما اجازه می‌دهد که بعد از انتخاب برنامه این امکان را داشته باشید که تصمیم بگیرید چه کاری می‌خواهید انجام دهید. می‌توانید آن فایل را کپی کنید و یا اینکه آن را تغییر نام دهید و یا به اشتراک گذاشته و چندین عمل دیگر را بر روی آن فایل اعمال کنید. این عمل با یک انیمیشن خاص انجام خواهد شد. به علاوه در این فایل منیجر می‌توانید میزان رم مصرفی خودتان را نیز مشاهده کنید. از دیگر ویژگی‌ها این است که می‌توانید فایل خود را بین دو دستگاه که بلوتوث به هم وصل هستند کپی کنید. تمام اینکارها را در رایانه خود نیز می‌توانید انجام دهید.

 

image

 

دانلود ES File Explorer File Manager   

 

Explorer and Root Explorer

 

این فایل منیجر از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و در عین حال کار کردن با آن بسیار راحت است. برای سازماندهی کارت حافظه خارجی این فایل منیجر بسیار کارآمد است. علاوه بر این اگر در حال کپی کردن یک فایل با حجم زیاد باشید این فایل منیجر اجازه نخواهد داد که صفحه گوشی شما خاموش شود که بسیار کارآمد است. با این وجود این فایل منیجر رتبه خیلی خوبی در گوگل پلی ندارد.

 

دانلود Explorer and Root Explorer

 

image

 

 

 

AntTek Explorer

 

این فایل منیجر به سادگی و قابل شخصی سازی شدن شهرت دارد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به تم ها مختلف و دو پنله بودن اشاره کرد. دو پنله بودن یک فایل منیجر یک ویژگی بسیار خوب برای آن به حساب می‌آید زیرا به کاربر به راحتی می‌تواند با Drag & Drop یک فایل را به یک فولدر دیگر هدایت کند.

 

دانلود AntTek Explorer

 

image

 

PowerGrasp File Manager

 

این فایل منیجر مانند دو مثال قبل از حالت دو پنلی پشتبانی می‌کند، اما این حالت در زمانی فعال خواهد شد که گوشی را در حالت افقی در دست بگیرید. به علاوه آرشیوها نیز در اندروید کیت کت ذخیره می‌شوند. اما مهمتر از تمام این موارد این است که پشتیبانی از این نرم افزار خیلی کامل است، زیرا برنامه تمام دیتاها را جمع آوری کرده و به توسعه دهنده برنامه ارسال می‌کند تا در صورت وجود خطا بتوان آن را تصحیح کرد.

 

دانلود PowerGrasp File Manager

 

image

 

 

X-plore File Manager

 

اگر یک فایل منیجر با پنل دوتایی دیگر را می‌خواهید این نرم افزار برای شما است، این فایل منیجر چند ویژگی پایه‌ای مانند به اشتراک گذاری فایل‌ها، نمایش فایل‌هایی مانند پی دی اف و ... و انتخاب چند فایل و اعمال یک وظیفه بر روی آن‌ها.

 

دانلود X-plore File Manager

 

image

 

AirDroid

 

تصور می‌کنید که دوستان شما که آیفون دارند و از طریق مک بوک خودشان می‌توانند پیام را بوسیله آی مسیج ارسال کنند از شما در تکنولوژی جلوتر هستند؟ اگر این تصور شما است کاملا در اشتباه هستید، زیرا برنامه‌ای که به شما معرفی خواهیم کرد کارهایی انجام خواهد داد که آیفون به هیچ وجه نمی‌تواند آن کارها را انجام دهد. AirDroid به کاربران اندروید این امکان را می‌دهد که توسط رایانه خودشان پیامک ارسال و دریافت کنند. علاوه بر این شما با این برنامه می‌توانید کنترل کاملی بر روی گوشی موبایل خودتان داشته باشید به طور مثال در زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است دوربین را فعال کنید و یا اینکه عکس‌های خود را بر روی رایانه دانلود و بر روی گوشی آپلود کنید. این برنامه یکی از کامل ترین فایل منیجرهایی است که تا به امروز ارائه شده است.

 

دانلود AirDroid

 

image

 

ASTRO File Manager with Cloud

 

Astro به شما این امکان را می‌دهد که تمام فایل‌های خود را بر روی سرویس‌هایی مانند گوگل درایو، دراپ باکس، اسکای درایو و حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی ذخیره کنید. همچنین می‌توانید یک فایل را از کلاد به کلاد دیگر منتقل کنید. به علاوه اگر یک فایل را در این فایل منیجر جستجو کنید این جستجو در حافظه‌های کلاد نیز انجام خواهد شد.

 

دانلود  ASTRO File Manager with Cloud

 

image

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

ahmad

۱۳۹۶/۱۱/۲۶
سلام فقط نرم افزار مدیر فایل عالیه///.

محمد

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
بعد از اپلیکیشن پیش فرض سامسونگ برنامه یcz file manager خیلی عالیه
البته این برنامه کمی ناشناخته هست و تو هیچ کدوم از مارکت های ایرانی نیست ولی از گوگل پلی میتونید به رایگان دریافتش کنید

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۳
راست میگه من xperia z و دوستم xperia c داره و هر دوشون هم file manager دارن و کار کردن باش هم خیلی راحت و کاربردی. تو قسمت منو و اسمش file commander

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۳
فکر کنم lg g3

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۱
هیچی es file explorer نمیشه اگه بلد باشین باهاش کار کنین همه اینارو میذاره تو جیبش