خانهاخبار
به این 5 دلیل آیفون 6 ارزش انتظار کشیدن را دارد

به این 5 دلیل آیفون 6 ارزش انتظار کشیدن را دارد

اگر از همراهان باشید، گزارش زنده ما از مراسم WWDC2014 را مطالعه کرده اید. در مراسم توسعه دهندگان اپل، علاقه مندان شاهد معرفی آیفون 6 نبودند و همچنان برای معرفی این محصول باید انتظار بکشند. اما حالا این سوال پیش می آید که آیا آیفون 6 ارزش صبر کردن خواهد داشت؟
۱۳۹۳/۳/۲۰

اگر از همراهان باشید، گزارش زنده ما از مراسم WWDC2014 را مطالعه کرده اید. در مراسم توسعه دهندگان اپل، علاقه مندان شاهد معرفی آیفون 6 نبودند و همچنان برای معرفی این محصول باید انتظار بکشند. اما حالا این سوال پیش می آید که آیا آیفون 6 ارزش صبر کردن خواهد داشت؟

در هفته های اخیر عکس های زیادی از آیفون 6 منتشر شده است که به نظر می رسد طراحی قطعی آیفون باشد. ما نیز در عکس های آیفون 6 را پیش از این منتشر کردیم و شاهد نظرات مختلف شما بودیم. اما به نظر می رسد حالا دیگر بهترین زمانی است که می توان آیفون 6 را پیش بینی کرد. سال گذشته و بعد از معرفی iOS7 در مراسم WWDC2013 کارشناسان بر اساس سیستم عامل جدید اپل که شامل یک طراحی جدید بود به پیش بینی تغییراتی که در آیفون 5s شاهد آن خواهیم بود، پرداختند. تقریبا اکثر این پیش بینی ها نظیر داشتن سنسور تشخیص اثر انگشت و ... درست از آب در آمدند و به همین دلیل به نظر می رسد اکنون زمان بسیار خوبی برای پیش بینی محصول جدید اپل است. 

 

image

 

حالا تمامی نشانه ها حاکی از آن است که آیفون 6 در ماه سپتامبر ( اواخر شهریور ) معرفی خواهد شد. اما بیایید به صورت مختصر و جامع به پیش بینی های نسبتا قطعی از آیفون 6 بپردازیم : 

 

  1. سایز صفحه نمایش آیفون 6 : در دو سایز 4.7 اینچی و 5.5 اینچی 

  2. تاریخ معرفی آیفون 6 : 4.7 اینچ در ماه سپتامبر ( شهریور ) - 5.5 اینچ ( در فصل تعطیلات ) 

  3. طراحی آیفون 6 : دکمه پاور در سمت راست قرار خواهد گرفت - باریک تر و جذاب تر از آیفون های قبل - نسخه 5.5 اینچی برای کار نیاز به دو دست خواهد داشت. 

  4. دوربین آیفون 6 : شاهد افزایش مگاپیکسل ها نخواهیم بود اما کیفیت عکس ها بهبود بسیار خوبی پیدا خواهند کرد.

  5. مشخصات سخت افزاری آیفون 6 : پردازنده A8 - یک گیگابایت رم - تاچ آی دی - 6.5 تا 7 میلی متر ضخامت - NFC - احتمال حضور سنسورهای سلامتی 

 

WWDC2014 سوال هایی را در ذهن کاربران موبایل ایجاد کرد و آن این است که آیا باید منتظر آیفون 6 بمانیم و یا اینکه گوشی دلخواه خود را همین الان خریداری کنیم. ما در این پست 5 دلیلی را مطرح می کنیم که ممکن است شما را متقاعد کند که آیفون 6 ارزش صبر کردن را خواهد داشت. 

 

تنها 3 ماه صبر کردن لازم است : 

 

اگر شما همینک بین خرید آیفون 6 و گوشی های دیگر در حال شک و تردید هستید ما شما را سرزنش نمی کنیم زیرا واقعا انتخاب سختی را در پیش خواهید داشت. انتخاب های پیش روی شما همینک می توانند گلکسی اس 5 ، اچ تی سی ام 8 و آیفون 5s باشند. هر چند که از گوشی جدید ال جی یعنی LG G3 به هیچ عنوان نباید به سادگی عبور کنیم و به نظر می رسد باید منتظر اولین گوشی آمازون نیز باشیم که می تواند یک رقیب بالقوه برای آیفون 6 باشد. 

 

image

 

شایعات حاکی از آن هستند که آیفون 6 در ماه شهریور یعنی حدودا سه ماه دیگر معرفی خواهد شد. زمانی که پیش از این شاهد معرفی آیفون 5 و آیفون 5s بوده ایم. پس در ابتدا این را مشخص می کنیم که شما تنها نیاز به 3 ماه صبر کردن خواهید داشت. با 3 ماه صبر کردن احتمالا با دو آیفون 6 رو به رو خواهید شد. یک آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی و یک آیفون 6 با صفحه نمایش 5.5 اینچی و این یعنی اگر طرفدار صفحه نمایش بزرگ تر هستید این 3 ماه ارزش صبر کردن را خواهد داشت. در این مدت احتمالا شاهد گلکسی نوت 4، ال جی جی 3 و گوشی جدید آمازون خواهید بود و بنابراین انتخاب های بهتر و گسترده تری خواهید داشت. در این بین حتی شما می توانید آیفون 5s را با قیمت پایین تری نسبت به الان خریداری کنید. 

 

صفحه نمایشی بزرگ تر در انتظار شماست : 

 

بر طبق شایعاتی که تا حد زیادی موثق به نظر می رسند آیفون 6 دارای صفحه نمایشی بزرگ تر نسبت به تمامی آیفون های پیش از خود خواهد بود. شایعات درباره صفحه نمایش آیفون 6 حاکی از آن هستند که ما شاهد دو آیفون 4.7 اینچی و 5.5 اینچی خواهیم بود که در دو زمان مختلف معرفی خواهند شد. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش بهبود یافته و شفاف تر خواهند بود. بنابراین اگر به دنبال صفحه نمایش های بزرگ تر هستید این 3 ماه برای شماست. صفحه نمایش آیفون 6 برای دیدن فیلم، انجام بازی، وب گردی و ... بسیار بهینه تر خواهد شد. 

 

image

 

یکی از معضلاتی که باعث می شد اپل به سمت گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ تر نرود این بوده است که اپل دوست ندارد افراد برای کار کردن با آیفون از دو دست خود استفاده کنند. اما شایعات حاکی از آن است که اپل برای حل این مشکل، تا حد ممکن ضخامت آیفون 6 را کم کرده است. کاری که پیش از این موتورولا با موتو ایکس انجام داد. همانطور که می دانید سایز صفحه نمایش موتو ایکس به مانند آیفون 6، 4.7 اینچی است. 

 

image

 

باید منتظر ماند و دید آیا گوشی بزرگ تر آیفون قابلیت کار با یک دست را خواهند داشت یا خیر؟ 

 

اگر به دنبال یک طراحی جذاب، باریک و شیک هستید : 

 

عکس هایی که از آیفون 6 منتشر شده است، این گوشی را بسیار باریک نشان می دهند. ضخامتی از عکس ها و طرح ها پیش بینی شده است تنها 7 میلی متر است. حالا دیگر طراحی آیفون شبیه به آی پاد تاچ شده و به نظر می رسد دیگر در گوشی های آیفون شاهد لبه های تیز نخواهیم بود و آیفون نیز به جمع گوشی های لبه گرد پیوسته است. جمعی که در آن آیفون های پیش از معرفی آیفون 4 دیده می شوند.

 

image

 

کارشناسان بر این اعتقادند گذر طراحی آیفون 5s به آیفون 6 به مانند آیفون 3gs به آیفون 4 خواهد بود و از آن به عنوان یک گذر تاریخی یاد می کنند که می توانیم شاهد یک تحول عمده در طراحی گوشی باشیم. چه اپل را دوست داشته باشید و یا از آن متنفر باشید باید این را بپذیریم که در حال حاضر طراحی آیفون 5s در زمره محبوب ترین گوشی های بازار قرار دارد و همیشه نسخه های پیشین آیفون از بهترین طراحی سود می برده است.

 

image

 

بنابراین انتظار این را داریم که آیفون 6 نیز به مانند نیاکان خود از بهترین طراحی سال، سود ببرد. حالا آیفون 6 بزرگ تر، باریک تر، جذاب تر و در عین حال سبک تر از نسخه های پیشین خود خواهد بود. 

 

اگر به دنبال یک دوربین با کیفیت در گوشی موبایل خود هستید : 

 

کارشناسان بر این اعتقادند اپل همچنان دوربین 8 مگاپیکسلی را بر روی آیفون حفظ خواهد کرد و این مگاپیکسل تغییری پیدا نمی کند اما کیفیت عکس ها بهبود عمده ای خواهند داشت. باید این را فراموش نکنیم که کیفیت دوربین آیفون 5s نیز از بهترین کیفیت حال حاضر بازار به شمار می رود. کارشناسان پیش بینی کرده اند که اپل بهبود بسیار خوبی در لرزشگیر دوربین آیفون به وجود آورد و بنابراین شاهد عکس هایی واضح و شفاف تر در آیفون 6 خواهیم بود.

 

image

 

به نظر می رسد اپل قصد دارد از تکنیکی در دوربین خود استفاده کند که پیش از این HTC One از آن استفاده کرده بوده است. یعنی ثابت نگه داشتن عدد مگاپیکسل و در عوض بزرگ تر کردن پیکسل ها.  این کار دو نتیجه خواهد داشت، روشن تر شدن عکس ها و شفاف تر شدن آن.

کارشناسان بر این اعتقادند آیفون 6 در زمان انتشار خود بهترین دوربین در بین رقبا را خواهد داشت.

 

اگر می خواهید آخرین و بهترین محصول را داشته باشید :

 

بیشتر مردم دوست دارند هنگام خرید یک محصول، آخرین مدل آن را داشته باشند. در واقع بسیاری همیشه منتظر آخرین مدل یک محصول تکنولوژی هستند تا آن را تهیه کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید آیفون 6 آخرین محصول اپل به مدت یک سال خواهد بود و قطعا  حداقل  2 الی 3 سال  تمامی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. بنابراین تا حداقل دو سال از این مطمئن خواهید بود که سیستم عامل گوشی شما کاملا به روز خواهد بود.

 

image

 

بنابراین آیفون شما به iOS9، iOS10 و iOS11 مجهز خواهد شد و نگرانی از بابت آن نخواهید داشت. چیزی که در گوشی های اندرویدی کمتر شاهد آن هستیم و به غیر نکسوس ها، دیگر برندها معمولا تا این مدت بروزرسانی نخواهند شد. 

 

حال با توجه به این 5 دلیل ذکر شده به نظر شما آیفون 6 ارزش صبر کردن خواهد داشت؟ آیا شما نیز دوست دارید که آیفون 6 را خریداری کنید یا از گوشی های دیگر استفاده خواهید کرد؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (74 نظر)

...

۱۳۹۴/۳/۱۸
شوما اگه کار با ایفونو بلد باشی اونوخت نمیگی هیجی نی

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۶
فقط سونی z2 سونیz3 که خیلی بد قیافست موافقاش+++++ مخالفاش-------

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۶
سلام بر برادران وخواهران گرامی من تمام نظرهای شما دوستان را مطالعه کردم بد نیست به حرفی که مینویسم کمی فکر کنید بعد دعوا کنید اپل یا ایفون فرقی نمیکند یکی از لوازم لوکس دنیای فناوری هست اما سامسونگ وبرندهای دیگر به فکر درست کردن سالی 4 الی5 گوشی پلاستیکی با سیستم عامل اندرید هستن ولی اپل با سیستم عامل مک از همه متمایز هست و کسی جرات مقابله با اونو نداره در ضمن کسانی که سواد واینترنت داشتهبشن میتوانن از تمام امکانات یک گوشی لوکس وتجملی استفاده کنن و در اخر من خودم دوست دارم وقتی 3 میلیون به یک گوشی پول میدم پلاستیک دستم نگیرم با سیستم عاملی که نوکیا ال جی وتمام برندهای دیگر از ان به نحوی استفاده میکنن پس پولمو به وسیله ای میدم که لوکس و در عین حال تک باشه و گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده گوشی 50 هزار تومنی هم با اندروید کار میکن پس بیخیال کوبیدن اپل دوستار اپل مهدی

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۳
صد در صد ارزش صبر كردنو داره . بعدشم سامسونگييي ها برين تو پيج پلاستيك نظر بدين . شما رو چه به اين كارا

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۱
یادتون رفت بگین بهتره که ۵ماه صبر کنین نه ۳ماه، آخه پارسال من همین شرایطو داشتم منتظر ۵اس بودم بعد که اومد بالای ۵میلیون قیمتش بود۲-۳ماه هم صبر کردم تا ۳۲گیگ گلد رو به ۲/۶۵۰ تونستم بخرم، ۲ماه حداقل زمان لازم داره تا حباب قیمتیش کم شه و به قیمت واقعیش نزدیک شه یعنی نصف ۵میلیون>۲،۵میلیون...