خانهاخبار
توافق اپل و موتورولا گوگل بر سر دعوای پتنت‌ ها

توافق اپل و موتورولا گوگل بر سر دعوای پتنت‌ ها

روز جمعه برای دو کمپانی بزرگ اپل و گوگل روز بزرگی بود. در این روز دو کمپانی اپل و موتورولا گوگل اعلام کردند که بر سر تمام پتنت‌هایی که دو کمپانی بر سر آن مشکل داشتند با یکدیگر به توافق رسیدند.
۱۳۹۳/۲/۲۷

روز جمعه برای دو کمپانی بزرگ اپل و گوگل روز بزرگی بود. در این روز دو کمپانی اپل و موتورولا گوگل اعلام کردند که بر سر تمام پتنت‌هایی (حق ثبت اختراع) که دو کمپانی بر سر آن مشکل داشتند با یکدیگر به توافق رسیدند.

 

به گزارش جی اس ام، اشاره شده که با این حال این قرارداد شامل تمام لایسنس‌ها نمی‌شود، اما چیزی که از اهمیت زیادی برخوردارد است این است که گوگل و اپل با هم توافق کردند تا با هم در زمینه برخی پتنت‌ها همکاری داشته باشند.

 

اپل و کمپانی‌هایی که از سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، مدت‌ها است که بر سر برخی پتنت‌ها با یکدیگر مشکل دارند و زمان و هزینه زیادی را در دادگاه‌ها صرف کردند.

 

image

 

توافق این دو کمپانی به دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا اعلام شده است. اما این توافق هیچ ربطی به دعوای سامسونگ و اپل ندارد.

 

بزرگترین دعوای دو کمپانی به سال 2010 برمی‌گردد که موتورولا متهم شد به اینکه تعدادی از پتنت‌های اپل را نقض کرده است که یکی از مهمترین این پتنت‌ها این بوده که گوشی موبایل چگونه در شبکه 3G عمل می‌کنند.

 

اما این دادگاه به نتیجه نرسید و قاضی دادگاه اعلام کرد که هیچ کدام از دو کمپانی مدارک کافی را برای متهم کردن یکدیگر در اختیار نداشتند.

 

گوگل در سال 2012 موتورولا را به قیمت 12.5 میلیارد دلار خریداری کرده است اما امسال گفته شد که صاحب جدید موتورولا کمپانی لنوو خواهد بود در حالی که بیشتر حق پتنت‌ها در اختیار گوگل باقی خواهد ماند.

 

منبع: reuters

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)