خانهاخبار
نقشه گوگل دوباره به IE ویندوزفون باز می‌گردد

نقشه گوگل دوباره به IE ویندوزفون باز می‌گردد

گوگل علاقه زیادی به ویندوزفون ندارد.
۱۳۹۱/۱۰/۱۶

دیروز در اخبار این سروصدا به پا شد که گوگل گفته کاربران IE بر روی ویندوزفون8 نمی توانند از نقشه‌های گوگل به صورت آنلاین استفاده کنند.

 

به گزارش گوگل نیز دیروز این موضوع را تایید کرده بود اما امروز گوگل بیانه دیگری را صادر کرده که کاملا با اظهارات دیروزش فرق می‌کند.

 

گوگل می‌گوید:

 

"در آزمایشات اخیر ما متوجه شدیم که IE موبایل تجربه کاربری خوبی را برای استفاده از نقشه فراهم نمی‌کند زیرا قابلیت بزرگنمایی و اجرای ویژگی‌های پایه‌ای نقشه را ندارد. درنتیجه ما تصمیم گرفتیم تا کاربران IE موبایل را که قصد استفاده از نقشه را دارند به صفحه google.com ارجاع دهیم تا در آنجا حداقل بتوانند جستجوهای خود را انجام دهند. در این راستا مرورگر موبایل فایرفاکس تا حدودی تجربه کاربری بهتری را ارئه می‌دهد و به همین علت است که کاربران این مرورگر در ویندوزفون به صفحه گوگل ارجاع داده نمی‌شوند.

 

بهبودهای اخیری که در IE موبایل و نقشه گوگل صورت گرفته است این رابط کاربری را برای IE موبایل بهبود داه است و ما در کار کردن بر روی این موضوع هستیم که دیگر این کاربران به صفحه اصلی گوگل ارجاع داده نشوند. ما در حال آزمایش نقشه خود بر روی دیگر مرورگرهای موبایلی هستیم تا از پشتیبانی کامل آن‌ها اطمینان پیدا کنیم."

 

با این تفاسیر گوگل می‌گوید که IE موبایل نمی‌تواند به خوبی HTML5 را که نقشه گوگل به آن نیاز دارد پشتیبانی کند و این امر نیز درست است زیرا IE موبایل در ویندوزفون 7 و 7.5 پشتیبانی خوبی از HTML5 ندارد.

 

image

 

اما ویندوزفون 8 و IE 10 این مشکل ندارند و از HTML5 به خوبی پشتیبانی می‌کنند و گوگل بعد از 2 ماه که کاربران نمی‌توانند از نقشه گوگل بر روی IE10 استفاده کنند تنها ابراز کرده است که در حال حذف ارجاع کاربران به صفحه اصلی است و گفته در آزمایشات گوگل IE تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی‌دهد اما نگفته که این آزمایشات را با IE 10  نیز انجام داده است؟

 

در نهایت به نظر نمی‌آید که این یک مشکل جدی بوده است و بیشتر از این موضوع نشئت می‌گیرد که چون بازار ویندوزفون به اندازه کافی محبوب نیست گوگل نیز تمایلی برای سرمایه گذاری در این بازار ندارد و بیشتر تمرکز خود را بر روی اندروید و iOS گذاشته است.

 

منبع:  The Next Web

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۷
شما از یه شرتی خوشت میاد میرین همه جا جاااار میزنین؟؟؟ معلومه که نه. پس اگه از سامسونگ خوشت میاد خوب برو پول بابا جونو بردار بخر دیگه نیاز نیست که هی بگی مرگ بر اپل درود بر سامسونگ.همین کارا رو میکنین میگن ایرانیا جنبه ندارن دیگه.خدایی منطقی نبود؟؟ بکوب لایکوووووووو؟؟

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۷
مرگ بر اپل

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۷
فقط گوکل چون عاشقشم،عاشق اون رنکاشم،عاسق اسمشم،عاشق قدرتشم،عاشقشم چون به تنهایی دهن همه رو بسته ...واخرین جمله ام دووووووووووووسش دارم...

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۷
كار عاقلانه اي كرد.گوگل رو ميگم نه؟(+)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۷
اميدوارم هرچه زودتر براي ويندوز فون هم ريليز بشه تا اونا هم به راحتي بتونن از گوگل مپ استفاده كنن.