خانهاخبار
این لپتاپ هواوی تنها ۹۸۰ گرم وزن دارد!

این لپتاپ هواوی تنها ۹۸۰ گرم وزن دارد!

هواوی به تازگی از نسل جدید لپتاپ میت‌بوک ایکس پرو رونمایی کرده که علی‌رغم وزن پایین، به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده است.

۱۴۰۳/۱/۲۴

هواوی به تازگی از نسل جدید لپ تاپ میت بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) رونمایی کرده که آن را با عبارت «سبک‌تر از نور» توصیف می‌کند. در واقع، میت‌ بوک ایکس پرو تنها ۹۸۰ گرم وزن دارد که در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ این دستگاه، وزن آن ۳۰ درصد کمتر شده است. 

 جدا از وزن بسیار اندک، میت بوک ایکس پرو با ضخامت ۱۳٫۵ میلی‌متری محصولی نازک نیز به شمار می‌رود. با این وزن و ضخامت پایین، لپ تاپ جدید هواوی برای کاربرانی مناسب است که نیاز دارند دستگاه خود همیشه به همراه داشته باشند. 

وزن میت بوک ایکس پرو.jpg

علی‌رغم وزن پایین، میت بوک ایکس پرو (۲۰۲۴) از پردازنده قدرتمندی بهره می‌برد. پردازنده جدید اینتل Core 9 Ultra حدود ۶۰ درصد قوی‌تر از پردازنده Core i7 1360P موجود در نسل قبلی است. عملکرد پردازنده گرافیکی جدید Arc نیز دو برابر بهتر شده است. 

در کانفیگ پایه، میت بوک ایکس پرو جدید با پردازنده Core 7 Ultra (155H)، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی همراه می‌شود. این مدل با قیمت ۱۱٬۰۰۰ یوآن (۱۵۲۰ دلار)‌ به فروش می‌رسد. در صورت سفارش نسخه رم ۳۲ گیگابایتی، به قیمت اعلام‌شده ۱۵۰۰ یوآن اضافه می‌شود.

کانفیگ قدرتمند محصول جدید هواوی شامل پردازنده Core 9 Ultra، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه داخلی۲ ترابایتی است که با قیمت ۱۵٬۰۰۰ یوآن (۲۰۷۰ دلار) عرضه خواهد شد.

میت بوک ایکس پرو.jpg

به مانند گذشته، میت بوک ایکس پرو (۲۰۲۴) به نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی مجهز است. با این وجود، نمایشگر با بهبود قابل توجهی همراه شده و حالا به جای پنل IPS ال‌سی‌دی از پنل اولد بهره می‌برد. به علاوه، نمایشگر دستگاه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند و با لمس (تا ۱۰ انگشت همزمان) سازگار است. 

نمایشگر میت بوک ایکس پرو.jpg

نمایشگر ۱۰ بیتی میت بوک ایکس پرو از رزولوشن تصویر ۳۱۲۰ در ۲۰۸۰ برخوردار است و به فناوری تنظیم نور ۱۴۴۰ هرتزی PWM مجهز شده است. 

رنگ مشکی میت بوک ایکس پرو.jpg

پردازنده‌های سری Ultra اینتل از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند که می‌توانند مدل هوش مصنوعی میت بوک ایکس پرو یعنی هوش مصنوعی Pangu را به بهترین شکل ممکن پردازش کنند. برای مثال، دستگاه هواوی به لطف هوش مصنوعی خود قادر است برای فیلم‌ها و یا ویدئوکال‌ها زیرنویس تولید کنند و گفته‌های کاربر را تایپ کند.

انرژی موردنیاز میت بوک ایکس پرو جدید توسط باتری ۷۰ وات‌ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند. با ده دقیقه شارژ، لپ تاپ هواوی می‌تواند تا ۳ ساعت کاربران را همراهی کند. شارژ دستگاه از طریق درگاه USB-C انجام می‌شود.

مشخصات فنی میت بوک ایکس پرو.jpg

در بخش اتصالات، میت بوک ایکس پرو دو درگاه تاندربولت ۴، وای‌فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵٫۲ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وبکم دستگاه به صورت فول اچ‌دی و با همکاری ۴ میکروفون و ۶ اسپیکر به ثبت ویدئوها می‌پردازد.

میت بوک ایکس پرو (۲۰۲۴) در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه خواهد شد. با پردازنده قدرتمند اینتل Core Ultra 9 با توان ۴۰ وات‌، لپ تاپ هواوی از محصولاتی مانند مک بوک ایر و یا مک بوک پرو ۱۴ نیز سبک‌تر است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)