خانهاخبار
مایکروسافت می‌گوید لپ‌تاپ‌های ویندوزی اکس الیت از M3 سریع‌تر هستند

مایکروسافت می‌گوید لپ‌تاپ‌های ویندوزی اکس الیت از M3 سریع‌تر هستند

اسناد جدید به دست آمده نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد ادعای قابل توجهی را در مورد لپ تاپ‌های با پردازنده اسنپدراگون اکس الیت مطرح کند که اگر درست باشد، بازار این محصول را متحول می‌کند.

۱۴۰۳/۱/۲۱

طبق اسناد داخلی به دست آمده توسط The Verge، مایکروسافت قرار است اعلام کند که لپ ‌تاپ‌های ویندوزی آینده‌اش با پردازنده کوالکام اسنپدراگون اکس الیت، سریع‌تر از مک بوک ایر با جدیدترین تراشه اپل یعنی M3 هستند.

اسنپدراگون ایکس الیت

در این گزارش آمده است: «مایکروسافت به قدری به این تراشه‌های جدید کوالکام اطمینان دارد که در حال برنامه‌ریزی تعدادی دمو است که نشان می‌دهد چگونه این پردازنده‌ها برای انجام وظایف پردازنده، شتاب‌دهی هوش مصنوعی و حتی شبیه‌سازی اپلیکیشن‌ها، سریع‌تر از مک بوک ایر M3 اپل هستند. مایکروسافت بر این باور است که لپ‌تاپ‌هایش شبیه‌سازی سریع‌تر اپلیکیشن را نسبت به Rosetta 2 اپل ارایه می‌کنند».

اسنپدراگون اکس الیت که در ماه اکتبر (مهر ماه ۱۴۰۲) معرفی شد، دارای معماری مبتنی بر آرم مانند تراشه‌های اپل سیلیکون است. کوالکام سال گذشته ادعا کرد که این پردازنده بر اساس ابزار بنچمارک گیک بنچ ۶، عملکرد پردازنده چند هسته‌ای این تراشه‌اش ۲۱ درصد سریع‌تر از تراشه M3 داشته است.

البته در اینجا نکاتی نیز وجود دارد، از جمله اینکه مایکروسافت و کوالکام به جای تراشه‌های M3 Pro و M3 Max با تراشه رده پایین‌تر M3 اپل مقایسه کرده‌اند. مک ‌بوک‌های دارای تراشه‌های سری M اپل نیز عملکرد پیشرو در صنعت را به ازای هر وات ارایه می‌دهند، در حالی که اسنپدراگون اکس الیت احتمالا داغ‌تر خواهد شد و به لپ ‌تاپ‌هایی با فن برای خنک‌سازی نیاز دارد. از زمانی که مک بوک‌ها در سال ۲۰۲۰ با تراشه M1 به روز شد، مک بوک ایر از طراحی بدون فن بهره می‌برد. اپل همچنین می‌تواند عملکرد مک بوک‌ها را بهینه کند زیرا هم سخت افزار و هم نرم افزار لپ تاپ‌هایش تحت کنترل خودش است.

با این وجود واضح است که رقبای اپل با لپ تاپ‌های مبتنی بر آرم در حال پیشرفت هستند. مایکروسافت قصد دارد تا اواخر سال جاری لپ تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون اکس الیت، از جمله سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ را در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ماه) معرفی کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)