خانهاخبار
سیستم عامل macOS Sonoma رسما معرفی شد

سیستم عامل macOS Sonoma رسما معرفی شد

نسل جدید مک او اس از ویجت‌های کاربردی و اسکرین سیورهای جدید پشتیبانی می‌کند.
۱۴۰۲/۳/۱۵

اپل در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود از نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپی خود موسوم به macOS Sonoma رونمایی کرد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل می‌توان به پشتیبانی از ویجت‌های کاربردی و اسکرین سیورهای متحرک اشاره کرد که نقش والپیپر را نیز به خود می‌گیرند. نام این سیستم عامل برگرفته از یک شهر توریستی کوچک در کالیفرنیا است. 

image

مک او اس Sonoma از حالت جدیدی به نام Game Mode نیز پشتیبانی می‌کند و امکان پورت بازی‌های مختلف نیز برای این سیستم عامل فراهم آورده شده است. این ویژگی جدید با بازی‌های مختلف سازگار خواهد بود و نرخ تاخیر بسیار پایین با استفاده از ایرپادز را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به علاوه، اتصال کنترلرهای ایکس باکس و پلی‌استیشن نیز با مک او اس جدید بسیار سریع‌ خواهد بود. خبر خوب برای گیمرها این است که بازی محبوب Death Stranding به طور رسمی برای مک او اس Sonoma عرضه خواهد شد. 

image

ویجت‌های مک او اس جدید در صورت باز کردن پنجره جدید به داخل والپیپر غیب خواهند شد که انیمیشن بسیار جذابی دارد. به علاوه، کاربر قادر خواهد بود ویجت بازشده در آیفون را در مک خود نیز باز کند به شرطی که هر دو دستگاه به یک وای‌فای یکسان متصل باشند. قابلیت ویدئو کنفرانس نیز بهبود پیدا کرده است و حالا ویژگی Presenter Overlay می‌تواند محتوای موجود در اسکرین را در پشت سر کاربر نمایش دهد در حالی که صورت فرد همچنان در دوربین دیده می‌شود. این ویژگی به سادگی و با اجرای برخی ژست‌های خاص فعال می‌شود. قابلیت جدید ویدئو کنفرانس مک او اس Sonoma از حالت‌های واقعیت مجازی و Video Reactions نیز پشتیبانی می‌کند. 

image

مک او اس Sonoma بهبودهایی را برای مرورگر سافاری ارائه خواهد داد. در این راستا، اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب بهتر و سریع‌تر در سافاری اجرا می‌شوند و از نوتیفیکیشن‌های این برنامه‌ها نیز پشتیبانی می‌شود. ویژگی Profiles کوکی‌ها، تاریخچه جست‌وجو و تب‌های گروهی کاربران را به صورت جداگانه قرار می‌دهد تا کاربر در زمانی که در حال کار و یا استفاده شخصی است بین پروفایل‌های خود جابه‌جا شود. با قابلیت iCloud Keychain، به اشترک‌گذاری رمزهای عبور ساده‌تر از قبل خواهد بود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که اکثر قابلیت‌های اصلی iOS 17 مانند تصحیح بهبودیافته کلمات، کارکرد بهتر استیکرها و پر کردن سریع‌ فرم‌های PDF برای macOS Sonoma نیز عرضه خواهد شد. بتای عمومی نسل جدید مک او اس از ماه بعد میلادی دسترس قرار خواهد گرفت درحالی که عرضه نسخه نهایی آن به پاییز سال جاری میلادی موکول خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)