خانهاخبار
تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ احتمالا به سرعت ۲٫۸ گیگاهرتزی دست پیدا خواهد کرد

تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ احتمالا به سرعت ۲٫۸ گیگاهرتزی دست پیدا خواهد کرد

به تازگی جزئیات فنی نسل جدید تراشه میان‌رده مدیاتک فاش شده است که شامل پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس حداکثری ۲٫۸ گیگاهرتزی می‌شود.
۱۴۰۲/۳/۱۵

برند مدیاتک اخیرا از جدیدترین تراشه خود موسوم به دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس رونمایی کرد که به گوشی‌های پرچمدار و پرمیوم اختصاص دارد. حالا اما به نظر می‌رسد این شرکت تایوانی قصد دارد به زودی تراشه دیگری را نیز معرفی کند که دایمنسیتی ۸۳۰۰ نام خواهد داشت و در گوشی‌های میان‌رده به کار خواهد رفت. در این راستا، امروز گزارشی جدید در دسترس کاربران قرار گرفت که جزئیات فنی این تراشه را فاش ساخته است. تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ نسخه نسل جدید تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ به شمار می‌رود.

image

افشاگری شناخته‌شده به نام Revengus با انتشار پستی در توئیتر ادعا کرده است که دایمنسیتی ۸۳۰۰ از معماری ۴+۳+۱ برای هسته‌های خود بهره خواهد برد. به طور دقیق‌تر، تراشه میان‌رده مدیاتک از هسته اصلی کورتکس X3 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتزی، سه هسته کورتکس A714 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته کورتکس A510 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتزی برخوردار خواهد بود. برای تسک‌های گرافیکی، تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ به پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC6 شرکت ARM مجهز خواهد بود که از سرعت ۸۵۰ مگاهرتزی بهره می‌برد. 

شایان ذکر است که تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ احتمالا اواخر سال جاری معرفی و به عنوان نسخه ضعیف تراشه موردانتظار دایمنسیتی ۹۳۰۰ عرضه خواهد شد. با توجه به آن که احتمال دارد تراشه پرچمدار مدیاتک در ماه نوامبر ۲۰۲۳ رونمایی شود، انتظار می‌رود دایمنسیتی ۸۳۰۰ نیز در بازه زمانی مشابه روانه بازار شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)