خانهاخبار
مدیاتک به برند برتر بازار تراشه‌ گوشی‌های هوشمند بدل شده است!

مدیاتک به برند برتر بازار تراشه‌ گوشی‌های هوشمند بدل شده است!

گزارش جدید شرکت کانترپوینت نشان می‌دهد که دو برند مدیاتک و کوالکام حدود ۶۰ درصد از بازار تراشه گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند.
۱۴۰۲/۳/۱۵

شرکت آماری و تحلیلی کانترپوینت در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند پرداخته است که حاوی اطلاعات جالبی پیرامون برندهای برتر این بازار یعنی مدیاتک، کوالکام و اپل است. گزارش شرکت کانترپوینت اطلاعات آماری بازار تراشه‌ گوشی‌های هوشمند را در بازه زمانی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ پوشش داده است. 

طبق این گزارش، مدیاتک به برند برتر سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و از دیگر شرکت‌های این حوزه شامل کوالکام، اپل، سامسونگ، Unisoc و HiSilicon نیز بهتر ظاهر شده است.

image

 

در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۲۳، مدیاتک حدود ۳۱ درصد از بازار تراشه را در اختیار داشته است که از سهم ۲۸ درصدی کوالکام نیز فراتر رفته است. البته سهم مدیاتک در مقایسه با سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ و تمام سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده است که البته با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی حال حاضر و کاهش تقاضای کاربران توجیه‌پذیر است. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که مدیاتک با افزایش موجودی انبارهای خود فروش بسیار خوبی را در نیمه دوم سال جاری میلادی تجربه خواهد کرد. 

همانطور که اشاره شد، شرکت کوالکام در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۲۸ درصد از بازار تراشه گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سه‌ماهه چهار سال ۲۰۲۳، پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. پیش‌بینی شده است که شرایط برای این برند آمریکایی به دلیل عدم افزایش موجودی انبارها همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند. 

image

غول فناوری آمریکایی یعنی اپل نیز در بازه زمانی مشابه حدود ۲۶ درصد از بازار را در اختیار خود قرار داده است. از آن سو، سهم سامسونگ نیز به لطف تراشه‌های جدید اگزینوس ۱۳۳۰ و اگزینوس ۱۳۸۰ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد جزئی داشته است. برند Unisoc که در توسعه و تولید تراشه‌های پایین‌رده تخصص دارد نیز حدود ۸ درصد از بازار تراشه‌ها را به خود اختصاص داده است. 

در نهایت باید اشاره کرد سری تراشه اختصاصی هواوی موسوم به HiSilicon که در حال حاضر سهمی کمتر از یک درصد دارد احتمالا با یک تراشه جدید باز خواهد گشت. این سخت‌افزار به احتمال زیاد قلب تپنده ۲ الی ۴ میلیون گوشی هوشمند میان‌رده خواهد بود که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌شوند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)