خانهاخبار
اسنپدراگون ۸ نسل دو با قیمتی‌ گران‌تر از هزینه ساخت A16 بایونیک به فروش می‌رسد!

اسنپدراگون ۸ نسل دو با قیمتی‌ گران‌تر از هزینه ساخت A16 بایونیک به فروش می‌رسد!

تراشه پرچمدار کوالکام با قیمت ۱۶۰ دلاری در اختیار تولید‌کنندگان قرار می‌گیرد که حدود ۵۰ دلار گران‌تر هزینه تولید A16 بایونیک است.
۱۴۰۲/۳/۱۵

با توجه به آن که هر دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو و بایونیک A16 برپایه لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC توسعه داده شده‌اند، انتظار می‌رود سخت‌افزارهای کوالکام و اپل با هزینه ساخت مشابهی ساخته شده باشند. حالا اما شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند که کوالکام تراشه پرچمدار خود را با قیمتی گزاف در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد که از هزینه تولید پردازنده قدرتمند اپل نیز بیشتر است. 

image

افشاگری توئیتری به نام Derrick اعلام کرده است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو با قیمت ۱۶۰ دلاری به فروش می‌رسد که باعث می‌شود تولید‌کنندگان قیمت گوشی‌های خود را افزایش دهند تا حاشیه سود آن‌ها حفظ شود. قبلا نیز گزارشی ادعا کرده بود که هزینه ساخت تراشه A16 بایونیک برابر با ۱۱۰ دلار است که ۵۰ دلار گران‌تر از برچسب قیمتی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو به شمار می‌رود. 

البته نباید فراموش کنیم که اپل تراشه A16 بایونیک را تنها برای گوشی‌های پرچمدار خود شامل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس توسعه داده است و این سخت‌افزار را برای دیگر تولیدکنندگان عرضه نمی‌کند. با فرض فروش این تراشه پرچمدار به دیگر شرکت‌ها، اپل قطعا هزینه بالاتری را برای تراشه بایونیک A16 در نظر خواهد گرفت. با توجه به برچسب قیمتی اسنپدراگون ۸ نسل دو، احتمال دارد کوالکام نسل جدید این تراشه موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه را با قیمت بالاتری عرضه کند چرا که این سخت‌افزار برپایه فرآیند پیشرفته N4P توسعه داده خواهد شد و از قدرت پردازشی بالاتری برخوردار خواهد بود. 

image

قیمت بالای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو احتمالا سامسونگ را وادار کرده است که فکری برای توسعه مجدد تراشه‌های سری اگزینوس بکند. در این راستا، گزارش‌های مختلف اذعان داشته‌اند که غول فناوری کره جنوبی در حال ساخت تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ است که در گوشی‌های پرچمدار این برند به کار خواهد رفت. در حال حاضر، همه مدل‌های سری گلکسی اس ۲۳ به تراشه Snapdraagon 8 Gen 2 for Galaxy مجهز هستند که نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد سامسونگ برای خرید این تراشه قیمت بالاتری را به کوالکام پرداخت می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)