خانهاخبار
مهاجرت کاربران اندروید به آیفون به بیشترین حد خود از سال ۲۰۱۸ رسیده است!

مهاجرت کاربران اندروید به آیفون به بیشترین حد خود از سال ۲۰۱۸ رسیده است!

مهاجرت کاربران از گوشی‌های اندرویدی به محصولات اپل در بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۸ رسیده و برخی دلایل آن در طی نظرسنجی موسسه CIRP مشخص شده است.
۱۴۰۲/۳/۱۱

موسسه Consumer Intelligence Research Partners یا به اختصار CIRP (موسسه مطالعه بازار مصرف‌کننده) اوایل ماه جاری گزارشی منتشر کرد مبنی براینکه میزان مهاجرت کاربران از گوشی‌های اندرویدی به محصولات برند اپل در بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۸ رسیده است. حالا اما این موسسه امروز گزارشی دیگر را در اختیار کاربران قرار داد که به بررسی و تحلیل دلایل افزایش مهاجرت به گوشی‌های آیفون پرداخته است. 

image

در نظرسنجی که موسسه CIRP از جامعه آماری خود گرفته است، اصلی‌ترین دلیل کنار گذاشتن گوشی‌های اندرویدی مشکلات مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن‌ها ذکر شده است. در این راستا، کاربران ادعا کرده‌اند که گوشی‌های اندرویدی به دلیل رنج بردن از ایراداتی مانند باتری ضعیف و اتصال ضعیف قادر به ارائه یک تجربه کاربری مناسب نیستند. به نظر می‌رسد با گذشت زمان گوشی‌های اندرویدی نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و ارزش خرید آن‌ها در طی زمان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. 

حدود ۲۶ درصد از کاربران جامعه آماری CIRP دومین دلیل مهاجرت از گوشی‌های اندرویدی به سری آیفون را نبود قابلیت‌های جدید دانسته‌اند. در این راستا، کاربران اذعان داشته‌اند آن‌ها به ویژگی‌های تازه‌ای مانند دوربین‌های بهتر، لوازم جانبی متنوع و رابط کاربری غنی نیاز دارند تا تجربه کاربری بهتری از گوشی خود داشته باشند.

image

۱۵ درصد از کاربران به موسسه CIRP گفته‌اند که آن‌ها می‌توانند یک گوشی آیفون را با قیمتی پایین‌تر از نمونه هم‌رده اندرویدی خریداری کنند. جدا از سری آیفون SE، اپل تنها گوشی‌های پرمیوم تولید می‌کند در حالی که تولیدکنندگان اندرویدی در همه بازه قیمتی محصولات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته نباید فراموش کنیم گوشی‌های پرمیوم اندرویدی لزوما از سری آیفون ارزان‌تر نیستند. برای مثال، آیفون ۱۴ پرو مکس که پرفروش‌ترین گوشی جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلاری روانه بازار شده است در حالی که گلکسی اس ۲۳ اولترا در مدل پایه با قیمت ۱۱۹۹ یورویی عرضه شده است. 

شایان ذکر است عامل چهارم و آخر مهاجرت کاربران از اکوسیستم گوگل به سری آيفون، سرویس‌های اختصاصی و متنوع اپل مانند iMessage و FaceTime محسوب می‌شود که توسط اعضای یک خانواده و یا دوستان قابل استفاده است. 

در نهایت باید اشاره کرد که با توجه به مشخص نبودن تعداد کاربران حاضر در جامعه آماری موسسه CIRP، نمی‌توان نتیجه‌گیری دقیقی پیرامون این نظرسنجی انجام داد. با این وجود، به نظر می‌رسد زنگ خطر برای تولید‌کنندگان اندرویدی به گوش می‌رسد چرا که ظاهرا کاربران در حال حاضر دیگر تمایلی برای خرید گوشی‌های اندرویدی ندارند و از آن سو، کاربران برند اپل نیز به محصولات غول فناوری آمریکایی بسیار وفادار هستند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۲/۳/۱۵
به نظر گزارشی یکطرفه و جانبدارانه میاد. کیه که باور کنه دوام باطری آیفون بهتر از گوشیهای اندرویدیه. قابلیتهای جدید هم که معمولا اول در گوشیهای اندرویدی میاد و اپل صبر میکنه تا بازخورد گوشیها رو در بازار ببینه و بعد اگه خوب بود اون رو در آیفونها میذاره. الان کدوم گوشیها هستند که مثلا گوشی تاشو ارائه دادند، سامسونگ موتورولا شیائومی هواوی و ... یا آیفون؟ اسم اینا قابلیت جدید نیست؟ ولی خدا نکنه آیفون یه رنگ جدید به آیفونهاش اضافه کنه، اینقدر تبلیغات میکنند که طرفداران آیفون واقعا فکر میکنند یه چیز جدیدی اتفاق افتاده.
واقعا آیفون دوستان هیچ تصوری از نوآوری در موبایل ندارند.