خانهاخبار
قطعات به کار رفته در گلکسی اس ۲۳ اولترا تنها بخش اندکی از بهای تمام‌شده آن را تشکیل می‌دهند!

قطعات به کار رفته در گلکسی اس ۲۳ اولترا تنها بخش اندکی از بهای تمام‌شده آن را تشکیل می‌دهند!

قیمت قطعات موجود در پرچمدار پرمیوم سامسونگ برابر با ۴۶۹ دلار گزارش شده است که حدود ۳۹ درصد از قیمت نهایی آن محسوب می‌شود.
۱۴۰۲/۳/۱۱

وبسایت کانترپوینت در گزارش جدید خود قیمت BOM پرچمدار پرمیوم سامسونگ موسوم به گلکسی اس ۲۳ اولترا را فاش کرده است. ساختار محصول یا Bill of Materials که با شکل مخفف (BOM) نیز شناخته می‌شود فهرستی از مواد اولیه و قطعات یک محصول به شمار می‌رود که در ساخت آن به کار می‌رود. کانترپوینت ادعا می‌کند که BOM گلکسی اس ۲۳ اولترا برای نسخه حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با 5G sub-6GHz برابر با ۴۶۹ دلار است که حدود ۳۹ درصد از بهای ۱۱۹۹ دلاری آن را شامل می‌شود. 

image

بهای BOM برای گلکسی اس ۲۱ اولترا (تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و شبکه mmWave) برابر با ۵۳۳ دلار بوده است در حالی که قیمت قطعات حاضر در گلکسی نوت ۲۰ اولترا (تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و شبکه mmWave) در حدود ۵۵۰ دلار اعلام شده است. 

سهم کوالکام در ساخت گلکسی اس ۲۳ اولترا برای اولین در تاریخ سری گلکسی اس به بالاترین حد خود رسیده است و برابر با ۳۴ درصد اعلام شده است که یک درصد بالاتر از سهم غول فناوری کره جنوبی در ساخت پرچمدار خود است. بخش بزرگی از سهم کوالکام مربوط به تراشه و قطعات مرتبط  با اتصال بی‌سیم دستگاه می‌شود. البته کوالکام سنسور اثرانگشت اولتراسونیک، قطعات صوتی و ای‌سی‌های مدیریت انرژی سری گلکسی اس ۲۳ را تولید کرده است. 

image

مطابق انتظار، تراشه اختصاصی Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy و برخی از قطعات شبکه سلولی (تلفن همراه) گران‌قیمت‌ترین مواد به کار رفته در گلکسی اس ۲۳ اولترا به شمار می‌روند. البته نمایشگر و دوربین دستگاه نیز بخشی بزرگی از بهای تمام‌شده را شامل می‌شوند ولی در مجموع قیمت آن‌ها پایین‌تر از تراشه و شبکه سلولی است. 

غول فناوری کره جنوبی نمایشگر LTPO، فلش NAND و پکیج باتری را تامین می‌کند. به علاوه، سامسونگ وظیفه تولید دو دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی S5K3LU را نیز برعهده دارد. سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی IMX754 پریسکوپی و تله‌فوتو و لنز فوق عریض IMX564 نیز توسط سونی در اختیار سامسونگ قرار می‌گیرد. 

image

شایان ذکر است که دیگر شرکت‌‌های حوزه فناوری نیز در ساخت گلکسی اس ۲۳ اولترا مشارکت می‌کنند. برای مثال، شرکت STM ماژول فوکوس خودکار لیزری، کنترلگر پنل لمسی، و سنسورهای مختلفی مانند فشارسنج و ژیروسکوپ را تولید می‌کند. شرکت NXB نیز وظیفه تامین ای‌سی‌های شارژ بی‌سیم و شارژ باسیم را برعهده دارد. 

در نهایت باید اشاره کرد که BOM یک دستگاه شامل هزینه‌هایی مانند بازاریابی، عرضه، گارانتی و خدمات مشتریان نمی‌شود. به علاوه، برخی از بازارهای نسخه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و mmWave گلکسی اس ۲۳ اولترا را دریافت می‌کنند که از قیمت بالاتری برخوردار هستند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)