خانهاخبار
عمر باتری پیکسل واچ ۲ به لطف تراشه اسنپدراگون بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد

عمر باتری پیکسل واچ ۲ به لطف تراشه اسنپدراگون بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد

نسل جدید ساعت گوگل از تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل یک و سیستم عامل WearOS 4 بهره خواهد برد.
۱۴۰۲/۳/۱۰

چند هفته پیش وبسایت فناوری 9to5Google در گزارشی ادعا کرد که نسل جدید ساعت هوشمند برند گوگل به نام پیکسل واچ ۲ همراه با سری پرچمدار پیکسل ۸ در پاییز سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، این وبسایت اطلاعات تازه‌ای را پیرامون سخت‌افزار، باتری و سنسورهای سلامتی ساعت موردانتظار گوگل فاش کرده است که خبر از محصولی قدرتمند با عمر باتری بالا می‌دهند. 

طبق این گزارش، پیکسل واچ ۲ به تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل یک مجهز خواهد بود که آحرین نسخه سری W5 کوالکام محسوب می‌شود. این ساعت در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی معرفی و رسما همراه با ساعت TicWatch Pro 5 روانه بازار شد. البته یک نسخه استاندارد از این تراشه وجود دارد که W5 نسل یک نام دارد و از پردازنده کمکی بی‌بهره است. تراشه W5 نسل یک در اوپو واچ ۳ به کار رفته است. 

image

تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل یک برپایه فرآیند ۴ نانومتری توسعه داده شده است و از چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی و دو پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۰۲ برخوردار است. برای مقایسه، نسل اول پیکسل واچ به تراشه ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۱۱۰ سامسونگ تجهیز شده است که از دو هسته کورتکس A53 بهره می‌برد. 

اصلی‌ترین ویژگی پیکسل واچ ۲ باتری بهبودیافته آن خواهد بود که از دوام و عمر بالایی بهره‌مند خواهد شد. در این راستا، گزارش شده است که پیکسل واچ ۲ در حالت فعال‌سازی قابلیت نمایشگر همیشه روشن تا یک روز کاربر را همراهی خواهد کرد. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود در صورت غیرفعال‌سازی این قابلیت عمر باتری به دو روز نیز برسد. پیکسل واچ در حالت غیرفعال بودن نمایشگر همیشه روشن تنها قادر بود تا یک روز دوام بیاورد. 

image

عمر بالای باتری پیکسل واچ ۲ قطعا به لطف تراشه بهینه اسنپدراگون W5 پلاس نسل یک میسر خواهد شد. البته نباید فراموش کنیم سیستم عامل Wear OS 4 نیز با بهبودها و بهینه‌سازی‌های مختلفی همراه خواهد شد که دوام بالای باتری را تضمین می‌کند. پیکسل واچ ۲ احتمالا جزو اولین ساعت‌های هوشمند بازارخواهد بود که با Wear OS 4 روانه بازار می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که پیکسل واچ ۲ به احتمال زیاد از سنسورهای سلامتی مشابه FitBit Sense 2 برخوردار خواهد بود. در این راستا، امکان دارد ساعت گوگل از سنسور فعالیت الکتریکی سطح پوست پیوسته (cEDA) برای پایش میزان استرس و فعالیت‌ها استفاده خواهد کرد. سنسور تشخیص دمای سطح پوست نیز احتمالا در پیکسل واچ ۲ به کار خواهد رفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)