خانهاخبار
دادگاهی گوگل را محکوم به پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری کرد!

دادگاهی گوگل را محکوم به پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری کرد!

شرکت گوگل پس از یک جدال حقوقی چندین ساله، سرانجام مجبور به پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری برای نقض پتنت شد.
۱۴۰۲/۳/۸

شرکت گوگل که یکی از غول‌های تکنولوژی در جهان بوده و نیازی به معرفی ندارد؛ در چند سال اخیر به دلیل نقض پتنت، درگیر یک جدال حقوقی با شرکت سونوس بود که اکنون، به نفع سونوس به پایین رسیده است. سونوس یک شرکت آمریکایی بوده که در زمینه تولید گجت‌های صوتی مانند اسپیکر‌های بی‌سیم و هدفون‌ها فعالیت می‌کند.

image

 

گوگل و سونوس بیش از یک دهه قبل، با یکدیگر وارد همکاری شدند؛ اما این همکاری مدت زیادی به طول نیانجامید و سونوس در سال ۲۰۱۳ به دلیل کپی برداری گوگل از تکنولوژی مولتی روم، از این شرکت شکایت کرد. جدال حقوقی این دو شرکت، سال‌های زیادی طول کشید و سونوس ادعاهای بیشتری مبنی بر نقض پتنت توسط گوگل را نیز به دادگاه برد.

در سوی دیگر، گوگل هم رویکرد مشابهی پیش گرفته و با طرح دو شکایت متفاوت، ادعا کرد که سونوس هفت پتنت متعلق به این شرکت را نقض کرده است. اما به ادعای خبرگزاری اپل اینسایدر، جدال حقوقی این دو شرکت سرانجام به پایان رسیده و گوگل محکوم به پرداخت جریمه به سونوس شده است.

دادگاه سان فرانسیسکو به گوگل دستور داده تا مبلغ ۳۲.۵ میلیون دلار را بابت جریمه نقض دو پتنت به سونوس پرداخت کند. یکی از این پتنت‌ها، مربوط به قابلیت مولتی‌ روم بوده و دیگری نیز جهت استفاده از گوشی هوشمند برای کنترل سایر دستگاه‌ها ثبت شده است.

image

برخی از محصولات شرکت سونوس

به عقیده هیئت منصفه این دادگاه، گوگل بیش از ۲۰۰ پتنت ثبت شده توسط سونوس را نقض کرده که خبر بدی برای این غول دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. همانند انتظارات، سونوس به طور جدی از این تصمیم هیئت منصفه استقبال کرده است.

در سوی دیگر، گوگل در بیانیه کوتاهی اعلام کرده که آنها ارزش بسیاری برای نوآوری و خلق ویژگی‌های جدید قائل بوده و در حال بررسی گزینه‌های پیش روی خود هستند. با توجه به اینکه ارزش سهام گوگل بیش از ۱.۵ تریلیون دلار است؛ این جریمه برای آنها ناچیز به نظر می‌رسد. البته، هیئت منصفه این دادگاه نقض پتنت‌های بیشتری را نیز به رسمیت شناخته و بعید نیست که سونوس مجددا از گوگل شکایت کند.

image

 

درباره رای این دادگاه برای پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری توسط گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا سونوس مجددا از گوگل شکایت کرده یا عقیده دارید که خود را درگیر جدال حقوقی دیگری نخواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)