خانهاخبار
مانیتورهای ۲۰۲۳ سامسونگ معرفی شدند

مانیتورهای ۲۰۲۳ سامسونگ معرفی شدند

مانیتورهای جدید سامسونگ معرفی شده‌اند که همگی جزو مانیتورهای هوشمند به حساب می‌آیند و برخی ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند را به همراه دارند.
۱۴۰۲/۳/۳

سامسونگ امروز ۳ تفنگدار جدید خود در دنیای مانیتورها را معرفی کرده که همگی آن‌ها به نقل از این شرکت، «اسمارت مانیتور» هستند و برای درک بهتر، باید بگوییم که روی آن‌ها سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ هم حاضر است. در این مانیتورها هم پورت HDMI را شاهد هستیم و هم پورت‌های USB برای اتصالات مختلف. اپلیکیشن‌های استریم مثل نتفلیکس و یوتیوب هم روی این مانیتور نصب شده‌اند و پشتیبانی از فناوری AirPlay اپل هم حاضر است. سرویس Gaming Hub سامسونگ هم روی این مانیتورها نصب شده که به کمک آن می‌توان بازی‌هایی از سرویس‌های اکس‌باکس یا انویدیا را در کشورهای مشخص شده، استریم کرد.

پایین‌رده‌ترین مانیتور جدید سامسونگ، مانیتور M5 است در دو نسخه ۲۷ اینچی و ۳۲ اینچی با پنل‌های فول‌اچ‌دی همراه هستند و قیمت آن‌ها به ترتیب، ۲۷۹٫۹۹ و ۲۹۹٫۹۹ دلار تعیین شده‌اند. مدل بعدی بعدی سری M7 است که با پنل ۴کی ۲۷ اینچی (۵۴۹٫۹۹ دلار) و ۳۲ اینچی (۵۹۹٫۹۹) دلار همراه شده. بهترین مدل هم مانیتور M8 خواهد بود که این مانیتور هم دو نسخه ۲۷ اینچی (۶۴۹٫۹۹ دلار) و ۳۲ اینچی (۶۹۹٫۹۹ دلار) خواهد داشت. مدل M8 را در نمایشگاه CES نیز دیده بودیم اما حالا رسما قیمت و زمان عرضه آن اعلام شده که قرار است تا یک ماه آینده به بازار بیایند.

image

مانیتور M7 به همراه ویژگی جدید My Contents

سامسونگ در سال‌های اخیر ترکیب مختلفی از مانیتور‌ها را به بازار عرضه کرده اما گویا استراتژی این شرکت از ۲۰۲۰ به بعد این بوده که مانیتورهایی با سیستم‌عامل‌های هوشمند به بازار عرضه کند. یک ویژگی جدیدی که برای نسل ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده، My Contents نام دارد که قرار است یک صفحه خوش آمد گویی به کاربر نشان دهد. این صفحه در صورتی که کاربر با گوشی هوشمندش نزدیک مانیتور باشد، شامل مواردی مثل عکس‌ها، تقویم و اطلاعات آب و هوایی خواهد بود. به عبارت دیگر، این ویژگی می‌خواهد کار نمایشگرهای خانگی هوشمند آمازون و گوگل را در این مانیتور شبیه سازی کند.

جدا از این موضوع، باقی ویژگی‌های این مانیتورها تا حد زیادی شبیه به هم هستند. برای مثال هر سه نسخه با اسپیکر داخلی همراه هستند. نرخ تجدید نمایشگر همه مدل‌ها ۶۰ هرتزی است و همگی یک ریموت کنترل هم داخل بسته‌بندی‌شان دارند. البته مدل M8 از باقی مدل‌ها در ویژگی‌های مختلف غنی‌تر است. برای مثال پنل 4K این مدل از HDR10 Plus پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن ۴۰۰ نیتس است. یک وب‌کم هم در بسته‌بندی M8 حاضر خواهد بود که کاربر می‌تواند در صورت نیاز به پشت مانیتور متص کند. M8 همچنین از SmartThings Hub پشتیبانی می‌کند که با آن می‌توان وسایل هوشمند خانه را کنترل کرد. رنگ‌بندی این مدل هم از همه بیشتر است و در رنگ‌های سفید، صورتی، آبی و سبز عرضه می‌شود.

 یک رده پایین‌تر که بیایم، مانیتور M7 با حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیتس همراه است و به جای HDR10 Plus، از HDR10 معمولی پشتیبانی می‌کند. SmartThings Hub و وب‌کم هم در بسته‌بندی آن نیست اما در عوض دستیار صوتی مثل Alexa را پشتیبانی می‌کند، پایه‌ای با قابلیت تغییر ارتفاع دارد و تیلت دارد و پورت USB-C آن می‌تواند با سرعت ۶۵ وات هم لپ‌تاپ‌تان را شارژ کند و هم تصویر را از آن دریافت کند. یک پورت HDMI 2.0 و دو پورت USB-A دیگر هم در این مانیتور حاضر هستند.

در آخر، مانیتور M5 به رزولوشن 1080p محدود شده و حداکثر روشنایی آن در محدوده ۲۵۰ نیتس است. خبری از پورت USB-C روی این مانیتور نیست اما می‌توانید یک HDMI اضافه روی این مانیتور داشته باشید. پشتیبانی از دستیارهای صوتی هم در این مانیتور حاضر نیست.

در هر صورت با همه این‌ها، می‌توان گفت که مانیتورهای ۲۰۲۳ سامسونگ هم مثل سال‌های قبل، همه کاره و هیچ کاره هستند! نرخ تجدید ۶۰ هرتزی در این سه مدل، رقابت برای سامسونگ را سخت می‌کنند. پورت‌های نسخه‌های کوچک‌تر هم متنوع نیستند. اما در نهایت با ویژگی‌های نرم‌افزاری که برای این مانیتورها در نظر گرفته، شاید بتوان بازار خوبی برای این مانیتورها متصور بود اما اگر زمانی بقیه هم به آوردن سیستم‌عامل‌ها به مانیتورهایشان روی بیاورند، دیگر سامسونگ برگ برنده‌ای نخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)