خانهاخبار
گزینه‌های بیشتری برای حفظ حریم خصوصی کاربران به سرویس اسکرین ریکورد اندروید ۱۴ اضافه می‌شوند

گزینه‌های بیشتری برای حفظ حریم خصوصی کاربران به سرویس اسکرین ریکورد اندروید ۱۴ اضافه می‌شوند

شرکت گوگل برای حفظ حریم خصوصی کاربران در حین استفاده از سرویس اسکرین ریکورد، قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است.
۱۴۰۲/۲/۳۰

بتای دوم اندروید ۱۴، مدتی پیش برای گوشی‌های پیکسل منتشر شده و بسیاری از کاربران پرچمداران گوگل، در حال تست این سیستم عامل هستند. در این نسخه، شاهد اضافه شدن برخی ویژگی‌ها به سرویس اسکرین ریکورد جهت حفظ حریم خصوصی کاربران هستیم.

image

 

در حال حاضر، قابلیت اسکرین ریکورد اندروید به کاربران اجازه داده تا ضبط صدا و نمایش نقاط لمس شده در نمایشگر را غیر فعال کنند؛ اما در بتای دوم اندروید ۱۴، کاربران خواهند توانست تا اسکرین ریکورد را به یک اپلیکیشن محدود کرده و امکان غیر فعال سازی نمایش اعلان‌ها نیز وجود دارد.

image

 

«Mishaal Rahman» که به عنوان یک خبرنگار مستقل تکنولوژی فعالیت دارد؛ ویدیویی از این قابلیت را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است. اگر قصد محدود کردن اسکرین ریکورد به یک اپلیکیشن را داشته باشید؛ منوی آخرین اپلیکیشن‌ها در دسترس شما قرار گرفته تا آن را انتخاب کنید. در این حالت اگر از اپلیکیشن انتخابی خارج شوید؛ صفحه در ویدیوی ضبط شده به حالت سیاه نمایش داده می‌شود.

کاربران همچنین می‌توانند تا اعلان‌ها و همچنین نوار وضعیت یا همان استوس بار گوشی خود را نیز در هنگام اسکرین ریکورد از سایرین مخفی کنند. برخی از رابط کاربری‌ها مانند One UI سامسونگ، پیش‌تر چنین قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار داده بودند؛ اما این نخستین باری است که شاهد اضافه شدن آن به نسخه خام اندروید هستیم.

image

 

درباره تمرکز بیشتر گوگل روی حفظ حریم خصوصی کاربران چه فکر می‌کنید؟ آیا از قابلیت اسکرین ریکورد استفاده کرده یا آن را چندان کاربردی نمی‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)