خانهاخبار
اولین تصاویر پیکسل ۸ پرو و سنسور دماسنج آن لو رفت!

اولین تصاویر پیکسل ۸ پرو و سنسور دماسنج آن لو رفت!

ویدئویی از پرچمدار نسل بعدی گوگل فاش شده است که سنسور اینفرارد دماسنج آن را نشان می‌دهد.
۱۴۰۲/۲/۲۹

پس از یک هفته از برگزاری کنفرانس I/O گوگل، به نظر می‌رسد غول فناوری آمریکایی برای رونمایی از مهمترین محصول خود برای بازار گوشی‌های هوشمند یعنی سری پیکسل ۸ آماده می‌شود. در این راستا، امروز نسخه پرو سری پیکسل ۸ در ویدئویی حقیقی دیده شد و طراحی آن فاش شد. در این ویدئو همچنین یکی از مهمترین قابلیت‌های پرچمدار گوگل نیز فاش شد که شاید کمتر کاربری انتظار آن را داشت. سری پرچمدار پیکسل ۸ تا پنج ماه دیگر معرفی خواهد شد. 

image

سنسور پنجم: مادون قرمز

حدودا دو ماه پیش رندرهایی از پیکسل ۸ پرو در دسترس کاربران قرار گرفت که طراحی پنل جلویی و پشتی این پرچمدار را نشان می‌دهند. در این تصاویر شاهد نوار فلزی شناخته‌شده پرچمدار گوگل بودیم که سیستم دوربین سه‌گانه و فلاش LED را در خود جای داده است. در ماژول دوربین پیکسل ۸ پرو یک سنسور پنجم نیز وجود داشت که در آن زمان هنوز نوع آن مشخص نشده بود. 

image

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سنسور ناشناس پیکسل ۸ پرو برخلاف تصور کاربران نه تنها دوربین تشخیص عمق و یا ماکرو نیست بلکه یک سنسور دماسنج اینفرارد به شمار می‌‍رود که قادر است دمای بدن کاربران را اندازه‌گیری کند. در ویدئوی فاش شده نحوه کار با سنسور دماسنج پیکسل ۸ پرو نیز شرح داده شده است. در این راستا، کاربر برای استفاده از ویژگی دماسنج باید دستگاه را به بدون برخورد به پوست در مقابل پیشانی قرار دهد. پس از شروع شمارش معکوس، کاربر باید به آرامی گوشی را به سمت گیجگاه خود حرکت دهد تا فرآیند اندازه‌گیری دمای بدن به پایان برسد. 

image

شایان ذکر است قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن در حال حاضر برای محصولاتی مانند سری اپل واچ ۸ عرضه شده است و سامسونگ نیز اواخر سال جاری این ویژگی برای گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو در دسترس قرار خواهد داد. 

از نظر ظاهری، پیکسل ۸ پرو تفاوت خاصی با نسل قبلی خود پیکسل ۷ پرو نخواهد داشت و با زبان طراحی محصولات چندسال گذشته گوگل عرضه خواهد شد. ماژول دوربین این پرچمدار میزبان سه دوربین خواهد بود که سنسور اصلی آن در بین دو دوربین دیگر قرار گرفته است. در پنل جلویی نیز نمایشگر حفره‌دار دیده می‌شود که مشابه طراحی پیکسل ۷ پرو است. ناگفته نماند که طبق رندرهای پیکسل ۸، این پرچمدار فاقد سنسور دماسنج خواهد بود. از دیگر مشخصات فنی سری پیکسل ۸ می‌توان به تراشه اختصاصی تنسور G3 اشاره کرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)