خانهاخبار
گوگل امکان استفاده از گوشی‌های اندرویدی به عنوان دش‌کم را فراهم می‌کند!

گوگل امکان استفاده از گوشی‌های اندرویدی به عنوان دش‌کم را فراهم می‌کند!

شرکت گوگل در حال تست قابلیت جدیدی بوده که امکان استفاده از گوشی‌های اندرویدی به عنوان دش‌کم یا همان دوربین درون خودرو را فراهم می‌کند.
۱۴۰۲/۲/۲۷

دوربین‌های درون خودرو یا همان دش‌کم‌ها، اخیرا از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردار شده و در هنگام رخ دادن حوادث ناگوار مانند تصادفات رانندگی، کاربرد‌های خاص خود را دارند. با وجود مفید واقع شدن این گجت‌ها، عده زیادی از کاربران تمایلی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید یک دش‌کم ندارند و به همین دلیل، شرکت گوگل در حال تست قابلیت جدیدی برای تبدیل گوشی‌های اندرویدی به یک دش‌کم است!

image

 

این قابلیت که مربوط به اپلیکیشن Personal Safety گوگل است؛ در بخش Be Prepared قرار داشته و پس از انتخاب آن، امکان ضبط ویدیو با صدا و بدون صدا وجود دارد. دش‌کم گوگل به کاربران اجازه داده که ویدیو‌های ضبط شده خود را نیز مشاهده کنند؛ البته اگر آنها را ذخیره نکنید، این ویدیو‌ها پس از سه روز به طور اتوماتیک پاک می‌شوند.

گوگل این ویدیو‌ها را به شکلی فشرده سازی کرده که هر دقیقه، تنها ۳۰ مگابایت حجم را به خود اختصاص دهد. این شرکت همچنین جهت کاهش مصرف باتری و جلوگیری از داغ شدن گوشی، به کاربران اجازه داده تا در هنگام ضبط در حالت دش‌کم، نمایشگر گوشی را خاموش کنند. حداکثر زمان ضبط ویدیو به طور متوالی، ۲۴ ساعت بوده و کاربران می‌توانند تا به اپلیکیشن‌های دیگر مانند سرویس‌های مسیریابی نیز دسترسی داشته باشند.

 

به نظر رسیده که چالش اصلی سر راه گوگل، یافتن راهی برای مدیریت دمای گوشی در این شرایط است. ضبط ویدیو، فشار قابل توجهی به پردازنده گوشی‌ها وارد کرده و عواملی چون اتصال دائم به جی پی اس و روشن بودن نمایشگر، موجب افزایش دمای بیشتر گوشی می‌شوند.  

قابلیت دش‌کم گوگل بسیار جذاب به نظر رسیده و برای افرادی که علاقه‌ای به تهیه دش‌کم جداگانه ندارند؛ کاربردی خواهد بود. البته، لازم به ذکر بوده که گوگل باید همچنان مشکلاتی چون داغ شدن گوشی‌ها در این شرایط را برطرف کرده و احتمالا باید کمی برای انتشار این قابلیت صبر کنیم. این شرکت همچنین عادت داشته تا برخی از این قابلیت‌ها را به انحصار گوشی‌های پیکسل در آورد؛ اما در توضیحات مربوط به ویژگی دش‌کم، اشاره‌ای به انحصاری بودن آن نشده است.

image

 

نظر شما درباره امکان استفاده از گوشی‌های اندرویدی به عنوان دش‌کم چیست؟ آیا این دوربین‌ها را ابزار مفیدی دانسته یا به عقیده شما، کاربرد محدودی دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)