خانهاخبار
سامسونگ با پذیرفتن شکست اخیر خود در بازار تلویزیون، بیش از ۱۰ میلیون پنل اولد را به ال جی سفارش داد!

سامسونگ با پذیرفتن شکست اخیر خود در بازار تلویزیون، بیش از ۱۰ میلیون پنل اولد را به ال جی سفارش داد!

به نظر رسیده که شرکت سامسونگ شکست تلویزیون‌های QLED را پذیرفته و بیش از ۱۰ میلیون پنل اولد به ال جی دیسپلی سفارش داده است.
۱۴۰۲/۲/۲۶

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت سامسونگ اخیرا ۱۰ میلیون عدد پنل‌ تلویزیون اولد را به ال جی سفارش داده است. ال جی دیسپلی که اخیرا به دلیل رقبای متعدد چینی با چالش‌های جدی روبرو شده؛ این پنل‌های ۷۷ و ۸۳ اینچی را برای سامسونگ تامین خواهد کرد.

image

 

سامسونگ در سال ۲۰۱۵، ساخت تلویزیون‌های اولد را تقریبا متوقف کرد. به عقیده این شرکت، اکثر کاربران آمادگی تهیه تلویزیون‌های گران قیمت اولد را نداشته و به همین دلیل، سامسونگ تمرکز خود را به تلویزیون‌های ارزان‌تر QLED اختصاص داد. تکنولوژی به کار رفته در پنل این تلویزیون‌ها، در واقع مشابه پنل‌های LED LCD بوده و عملکرد آنها به هیچ وجه با تلویزیون‌های اولد قابل مقایسه نیست.

اکنون پس از چندین سال انتشار شایعات متفاوت، سامسونگ برای نخستین بار به سراغ رقیب دیرینه خود برای تامین پنل‌های اولد رفته و در واقع این شکست خود در بازار تلویزیون‌های رده بالا را پذیرفته است. سامسونگ در سال گذشته و با عرضه نخستین تلویزیون QD-OLED خود، بازگشتی نسبی به بازار محصولات اولد داشته و پنل‌های اولین تلویزیون QD-OLED شرکت سونی یا همان A95K را نیز تامین کرد.

image

سامسونگ S95B، نخستین تلویزیون QD-OLED این شرکت

به گزارش رویترز، ال جی دیسپلی متعهد شده تا در سال ۲۰۲۴، ۲ میلیون پنل اولد را به سامسونگ تحویل دهد. در سال ۲۰۲۵، تعداد این پنل‌ها به ۳ میلیون عدد رسیده و در سال ۲۰۲۶ نیز ۵ میلیون پنل اولد دیگر توسط ال جی تامین می‌شوند. در حال حاضر، ال جی پیشتاز بازار تلویزیون‌های اولد بوده و بیش از ۵۰ درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. پس از آن، شرکت سونی با سهم ۲۶ درصدی از این بازار دیده شده و سامسونگ نیز سهم اندک ۶ درصد را دارد.

image

 

ال جی در آخرین گزارش مالی خود، به کاهش تقاضا برای تلویزیون‌ها و همچنین فروش کمتر از انتظار پنل‌های اولد اشاره کرده بود و به نظر آمده که این همکاری با سامسونگ، مقداری از نگرانی‌های ال جی را برطرف خواهد کرد. سامسونگ نیز در سه ماهه اخیر اوضاع چندان جالبی نداشته و بخش تولید چیپست‌های آن دیگر چندان سودآور نیست. این شرکت که در ۱۷ سال اخیر، به طور متوالی بیشترین سهم از بازار تلویزیون را به خود اختصاص است؛ دیگر قدرت گذشته را نداشته و رقبای چینی با تلویزیون‌های ارزان قیمت LCD، در حال کسب سهم بیشتری از بازار هستند. سامسونگ اکنون قصد داشته تا مجددا به بازار تلویزیون‌های رده بالای اولد وارد شده و سیاست نادرست پیشین خود در این زمینه را کنار بگذارد.

image

 

درباره نقش ال جی به عنوان تامین کننده پنل‌های اولد برای تلویزیون‌های سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ خواهد توانست تا با قدرت برند خود، سهم عمده‌ای از این بازار را کسب کرده و یا عقیده دارید که برای این امر کمی دیر شده است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجید

۱۴۰۲/۲/۲۷
این تکنولوژی اولد با اینکه کیفیت بی نظیری ارایه میده ولی یک نقطه ضعف جدی داره. اونهم مشکل پیکسل برنینگ است که اگر یک تصویر طولانی مدت بر روی صفحه باشه پیکسلها نیمسوز میشوند و سایه میاندازند مثلا شما اگر یک شبکه تلویزیونی را چندین روز و چندین ساعت نگاه کنید آرم اون شبکه بر روی پیکسلهای تلویزیون سایه می اندازه مثلا اگر شبکه دو را دارید میبینید سایه آرم شبکه ۳ هم روی صفحه هست. نمیدونم در پنلهای جدید تونستن راه حل نرم افزاری یا سخت افزاری برای این موضوع پیدا کنند یا خیر. ولی در تلویزیونهای اولد ال جی قدیمی تر این مشکل جدی وجود داره و عملا بعد از یکی دو سال استفاده صفحه نمایش پر از سایه پیکسلهای سوخته میشه.