خانهاخبار
ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان دو نفر را نجات داد

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان دو نفر را نجات داد

ویژگی‌های مختلف موجود سلامتی که ابتدا در اپل واچ و حالا در آیفون عرضه شده، تا به حال جان هزاران نفر را نجات داده است؛ خبر امروز در مورد یک جوان و یک شخص مسن است که جان خود را مدیون اپل واچ هستند.
۱۴۰۲/۲/۲۳

ویژگی‌های سلامت اپل واچ هر ساله جان بسیاری از افراد را نجات می‌دهد و خبر امروز درباره نجات جان دو نفر در ایالت‌های مینسوتا و اوهایو است که جان خود را مدیون قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ هستند.

در ایالت مینسوتا یک کاربر اپل واچ به نام مایکل برودکورب پس از آنکه با یک وسیله نقلیه تصادف کرده و افتاده بوده، راننده وسیله نقلیه از صحنه جرم متواری شده و مایکل را رها کرده بوده است؛ سپس اپل واچ او تشخیص داده که او با شدت زیاد به زمین خورده و پس از آنکه از صاحبش عکس‌العملی ندیده به طور خودکار با ۹۱۱ (شماره تماس اضطراری آمریکا) تماس گرفته است. مایکل بعدها در مصاحبه‌اش گفت که من فقط شوکه شده بودم و می‌دانستم که تصادف کرده‌ام اما نمی‌توانستم کاری کنم.

image

به علاوه تماس با شماره ۹۱۱، ویژگی تشخیص سقوط به همسر و فرزندانش هم در خانه هشدار داده و آنها هم به سرعت به محل حادثه آمده‌اند. او در نهایت از ناحیه دنده و دنبالچه آسیب دیده بوده، اما اگر با اورژانس تماس گرفته نمی‌شد، معلوم نبود چه بر سرش می‌آمد. مایکل در این خصوص گفته: «اپل واچ به معنای واقعی یک ابزار نجات دهنده زندگی انسانهاست. پلیس راننده را که یک پسر ۱۷ ساله بوده پیدا کرده است اما هنوز مشخص نیست که آیا او متهم خواهد شد یا خیر».

در دوران بستری، تیم کوک مدیر عامل اپل هم به مایکل ایمیلی زده بود و برای او آرزوی بهبودی هرچه سریع‌تر کرده بود که مایکل برودکورب نیز در دوران بهبودی در جواب ایمیل‌اش از او تشکر کرد.

مورد دیگری که در همان روزها پیش آمده بود متعلق به ویلیام فرایر ۸۳ ساله از سینسیناتی بوده که در حال راه رفتن در مسیر رودخانه اوهایو بوده که احساس ضعف شدید در زانوهایش می‌کند و سپس بر روی زمین می‌افتد. هیچکس در آن اطراف نبوده که به کمک او بیاید، اما اپل واچ او افتادنش را تشخیص می‌دهد و سریعا با اورژانس تماس می‌گیرد و از طرف دیگر به دخترش نیز پیام هشدار ارسال می‌کند.

پلیس سینسیناتی توانسته که در زمان مناسب او را پیدا کند و امدادگران او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. عکس‌برداری با اشعه ایکس نشان می‌دهد که او لخته خون بزرگی داشته که موجب افتادنش می‌شود، اما چون علایم خاصی دیده نشده بوده، تا به حال متوجه لخته خون نشده بوده است. در نهایت این لخته از بدن آقای فرایر خارج می‌شود و او اظهار می‌کند که واقعا از اپل واچ متشکر است که به او کمک کرده تا زنده بماند.

ویژگی تشخیص سقوط در اپل واچ را می‌توان با باز کردن برنامه اپل واچ درآیفون، رفتن به قسمت Emergency SOS و روشن کردن گزینه Fall Detection فعال کرد. تشخیص سقوط به طور پیش فرض برای دارندگان اپل واچ بالای ۵۵ سال فعال است، اما کاربران جوان اپل واچ نیاز است که خودشان در صورتی که احساس می‌کنند بسته به فعالیتی که دارند نیاز است، باید آن را روشن کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)