خانهاخبار
متا به برنامه مسنجر برای اپل واچ پایان می‌دهد

متا به برنامه مسنجر برای اپل واچ پایان می‌دهد

شرکت متا صاحب اپلیکیشن فیس بوک و برنامه پیام‌رسان آن مسنجر، به طور رسمی اعلام کرده که کاربران اپل واچ از پایان این ماه دیگر قادر نخواهند بود مسنجر را روی اپل واچ خود داشته باشند.
۱۴۰۲/۲/۲۲

به گفته شرکت متا، اپلیکیشن اپل واچ فیس بوک مسنجر در پایان ماه جاری میلادی یعنی ۳۱ می مصادف با ۱۰ خرداد، متوقف می‌شود و دیگر کاربران قادر نخواهند بود از این برنامه برای اپل واچ خود استفاده کنند.

امروز در شبکه‌های اجتماعی پست‌هایی منتشر شده که نوتیفیکیشن‌های روزهای اخیر را نشان می‌دهد که برای برخی از کاربران ارسال شده و طی این اعلامیه‌ها به آنها اطلاع داده شده که مسنجر پس از ۳۱ می دیگر برای اپل واچ در دسترس نخواهد بود.

image

 

لازم به ذکر است که همه کاربران این نوتیفیکیشن را دریافت نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این موضوع قطعی است زیرا به تازگی سخنگوی متا بیانیه زیر را در این خصوص ارایه کرده:

افراد همچنان می‌توانند هنگام اتصال اپل واچ خود، نوتیفیکیشن‌های مسنجر را در ساعت خود دریافت کنند، اما از اواخر ماه می دیگر قادر نخواهند بود که از طریق این دستگاه به پیام‌های خود پاسخ دهند. اپلیکیشن مسنجر همچنان برای آیفون، دستگاه‌های دسکتاپ و وب در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند از این نسخه‌ها برای پیام‌رسانی استفاده کنند.

جالب اینجاست که شرکت متا دلیل خاصی را برای تصمیم خود مبنی بر پایان دادن به مسنجر در اپل واچ اعلام نکرده است. این برنامه به کاربران اجازه می‌داد بدون نیاز به باز کردن برنامه مربوطه در گوشی هوشمند، کلیپ‌های صوتی، لایک، استیکر و موارد دیگر را در فیس بوک ارسال کنند.

برخی از کاربران فیس بوک معتقد هستند که دلیل این امر ممکن است بخاطر این باشد که با استفاده از برنامه مسنجر، مدت زمان صرف شده روی صفحه نمایش در مسنجر نصب شده گوشی هوشمندشان کاهش می‌یابد و متا این را نمی‌خواهد؛ حالا این برنامه هم به دیگر برنامه‌هایی می‌پیوندد که به دلیل کم و کاستی‌های فراوان از جذب کاربر در سیستم عامل watchOS عاجز بوده‌اند و متوقف شده‌اند. از برنامه‌های قابل توجهی که تعدادشان هم کم نبوده و برای اپل واچ متوقف شده، می‌توان توییتر، اینستاگرام، Hulu، ترلو، Target و Uber را نام برد.

اپل با گذشت زمان به تدریج از تبلیغ اپل واچ به عنوان خانه‌ای برای اپلیکیشن‌های مختلف دور شد و این شرکت بر روی ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی به عنوان عملکرد اصلی این دستگاه تمرکز کرد. شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل قصد دارد ویجت‌های تعاملی را به بخش بزرگی از طراحی مجدد watchOS 10 خود تبدیل کند که به عنوان دلیلی بر عدم محبوبیت برنامه‌های اختصاصی تفسیر شده است.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ هم معتقد است که این اقدام تاییدی است بر این که یک تجربه اپلیکیشن مانند آیفون «همیشه در ساعت معنادار نیست» زیرا برنامه‌های اپل واچ به سختی مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این حال به دلیل انحراف شدید از تجربه برنامه محوری که کاربران فعلی اپل واچ به آن عادت کرده‌اند، ممکن است اپل رابط کاربری جدید مبتنی بر ویجت را اجباری نکند، بلکه به عنوان یک گزینه در اختیار کاربران قرار دهد.

این تغییرات بخشی از آن چیزی است که گورمن ادعا می‌کند یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های نرم افزاری اپل واچ از زمان معرفی آن و مهم‌ترین تغییر اپل واچ در سال جاری خواهد بود، زیرا انتشار نمی‌رود که امسال هم اپل سخت افزار نسل جدید ساعت محبوب خود را تغییر خاصی دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)