خانهاخبار
اپل، ناجی جان‌ها؛ اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد!

اپل، ناجی جان‌ها؛ اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد!

قابلیت تشخیص سقوط پوشیدنی اپل با اعلام به موقع به سرویس‌های اضطراری یک خانم را از مرگ نجات داده است.
۱۴۰۲/۲/۱۸

به طور معمول، وقتی از حرف نجات جان انسان‌ها توسط اپل واچ به میان می‌آید، اکثر کاربران به قابلیت‌های سلامتی این پوشیدنی محبوب مانند پایشگر ضربان قلب،‌ الکتروکاریوگرام و کنترل میزان اکسیژن خون فکر می‌کنند. حالا اما به تازگی خبری جالب منتشر شده است که براساس آن، قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان یک انسان را نجات داده است. 

طبق این گزارش، یک کاربر به نام کاربری Xanderpy با انتشار پستی در شبکه اجتماعی رددیت (Reddit) ادعا کرده است که قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ از مرگ مادر او جلوگیری کرده و جان او را نجات داده است. به طور کلی، ویژگی تشخیص سقوط ساعت اپل در صورتی که کاربر با شدت به زمین برخورد کند و جوابی از سوی او دریافت نکند، به طور خودکار به سرویس‌های اضطراری متصل می‌شود و کادر درمان را به مکان کاربر هدایت می‌کند. 

image

فردی که نجات پیدا کرده، برای یک سفر کاری در هتل اقامت داشته است و زمانی که در اتاق هتل خود بوده، دردی شدید را در سینه خود احساس می‌کند و سپس با صورت به روی زمین می‌افتد. پس از مدتی، همکار این خانم به اتاق او مراجعه می‌کند و با بدن بی‌هوش همکار خود مواجه می‌شود. این شخص بلافاصله با سرویس ۹۱۱ تماس می‌گیرد ولی اپراتور سرویس اضطراری به او می‌گوید که قبلا به این سرویس خبر داده شده است و آمبولانس در راه است. 

با بررسی‌های بعدی، مشخص شد که قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ بعد از بی‌هوش شدن و بر روی زمین افتادن کاربر سرویس‌های اضطراری را مطلع ساخته است. در واقع، اقدام به موقع اپل واچ در اطلاع‌رسانی به سرویس‌های درمان باعث شده است که جان کاربر نجات پیدا کند چرا که این خانم دچار پارگی آئورت شده است که بیماری بسیار خطرناک محسوب می‌شود. برای درمان این بیماری، زمان بسیار حیاتی است و در صورتی که بیمار به موقع به مراکز درمانی مراجعه نکند، احتمال مرگ بیمار زیاد خواهد بود. 

image

کاربر Xanderpy اذعان داشته است که به لطف ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ، مادر او از یک شرایط بسیار خطرناک نجات پیدا کرده است. این قابلیت مهم برای اپل واچ SE و سری اپل واچ ۴ به بالا عرضه شده است. این کاربر اعلام کرده است که با نجات جان مادرش توسط اپل واچ، او برای همیشه به برند اپل و محصولات این شرکت متعهد خواهد بود. امیدواریم این قابلیت روزی در ایران هم قابل استفاده باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)