خانهاخبار
با watchOS 10 ویجت‌ها دوباره به اپل واچ می‌آیند

با watchOS 10 ویجت‌ها دوباره به اپل واچ می‌آیند

مارک گورمن گفته سیستم عامل جدید ساعت‌های اپل که قرار است امسال یک بروزرسانی بزرگ را تجربه کند، یکی از تغییرات اساسی آن در قسمت ویجت‌ها خواهد بود.
۱۴۰۲/۲/۱۱

به گفته مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل، سیستم عامل جدید اپل واچ watchOS 10 که حدود یک ماه تا معرفی آن باقی مانده، یک نوع کاملا جدید از ویجت‌ها را برای تعامل با اپل واچ معرفی خواهد کرد.

گورمن در جدیدترین قسمت از خبرنامه Power On خود توضیح داده که در watchOS 10 ویجت‌ها به بخش مرکزی رابط اپل واچ تبدیل خواهند شد. او این سیستم جدید را با «Glances» رابط ویجت‌هایی که در اپل واچ نسخه اول راه‌اندازی شد و سبک ویجت‌هایی که iOS 14 برای آیفون ارایه کرد، مقایسه کرده است.

image

 

رابط جدید ظاهرا یادآور واچ فیس سیری خواهد بود که در watchOS 4 معرفی شد؛ گورمن در این خصوص افزوده که این رابط بسیار شبیه به ویجت‌های انباشته شده خواهد بود، ویژگی که در iOS و  iPadOS شاهد آن بودیم و به کاربران امکان می‌دهد بسیاری از ویجت‌ها را روی هم به صورت انباشته داشته باشند و با اسکرول کردن در میان آنها حرکت کنند.

در این طرح هدف این است که به کاربران اجازه داده شود تا در میان مجموعه‌ای از ویجت‌های مختلف، برای ردیابی فعالیت، آب و هوا، شاخص‌های سهام، قرار ملاقات‌های ثبت شده در تقویم و موارد دیگر، به جای اینکه برنامه‌ها را باز کنند، از طریق ویجت‌ها آنها را کنترل کنند.

image

واچ فیس سیری که در watchOS 4 معرفی شد

ظاهرا اپل در حال آزمایش تغییرات در عملکردهای انجام شده توسط دکمه‌های اپل واچ است. به عنوان مثال فشار دادن دکمه تاجی شکل این محصول، ممکن است در سیستم عامل امسال اپل واچ، باعث شود تا به جای رفتن به صفحه اصلی، نمای ویجت‌های جدید را نشان دهد.

مارک گورمن معتقد است که این اقدام اپل تاییدی است بر این که یک تجربه اپلیکیشن مانند آیفون، شاید به اندازه آیفون در اپل واچ تاثیرگذار نباشد، زیرا برنامه‌های اپل واچ به اندازه برنامه‌های آیفون مورد توجه نیستند، بنابراین ممکن است اپل استفاده از این رابط کاربری جدید را برای کاربران اختیاری کند، زیرا سال‌هاست که دارندگان اپل واچ به رابط قبلی عادت کرده‌اند و شاید خیلی‌ها تمایل نداشته باشند به رابط کاربری جدید کوچ کنند.

این تغییرات بخشی از آن چیزی است که گورمن ادعا می‌کند یکی از بزرگترین بروزسانی‌های نرم افزاری اپل واچ از زمان معرفی آن قرار است رخ دهد و در واقع مهم‌ترین تغییر اپل واچ در سال جاری میلادی خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود بروزرسانی‌های سخت افزاری امسال در اپل واچ‌های جدید، شامل مواردی جزیی باشند و ساعت‌هایی که اپل قرار است در سپتامبر (شهریور) معرفی کند، فرق چندانی با اپل واچ‌های ۲۰۲۲ نداشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)