خانهاخبار
iOS 17 از آیفون X و آیفون ۸ پشتیبانی خواهد کرد!

iOS 17 از آیفون X و آیفون ۸ پشتیبانی خواهد کرد!

یک افشاگر با سابقه، امروز ادعا کرده که ioS 17 از آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل پشتیبانی خواهد کرد، موضوعی که با خبر دیروز کاملا در تضاد است.
۱۴۰۲/۱/۱۶

یک منبع معتبر که با کارمندان داخل شرکت اپل در ارتباط است، امروز ادعا کرده که سیستم عامل iOS 17 با تمام آیفون‌هایی که قابلیت اجرای iOS 16 دارند سازگار خواهد بود، موضوعی که با خبر دیروز در تناقض است.

دیروز یک منبع دیگر گفته بود که iOS 17 به پشتیبانی از آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون X خاتمه می‌دهد و از طرف دیگر iPadOS 17 هم دیگر از نسل اول آیپد پرو ۹٫۷ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی و آیپد نسل پنجم پشتیبانی نخواهد کرد.

با این حال در پاسخی مستقیم به ادعای قطع پشتیبانی iOS 17 از این دستگاه‌ها، یک افشاگر معتبر خلاف آن را مطرح کرده و گفته که این موضوع نادرست است. بر اساس پستی که نشریه MacRumors منتشر کرده، همه آیفون‌هایی که از iOS 16 استفاده می‌کنند، برای نصب iOS 17 هم واجد شرایط خواهند بود که شامل تمام دستگاه‌های مجهز به چیپست A11، یعنی آيفون ۸، ۸ پلاس و آیفون X می‌شود.

image

 

این ادعا که امروز منتشر شده از طرف همان افشاگری است که سال گذشته به طور دقیق داینامیک آیلند را در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو قبل از عرضه رسمی آنها فاش کرد. اخیرا هم گزارش دیگری از همین افشاگر داشتیم که گفته بود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از یک تراشه بسیار کم مصرف استفاده خواهند کرد که دکمه‌های جدید تنظیم صدا، پاور و اکشن اجازه می‌دهد حتی زمانی که گوشی خاموش است یا باتری آن تمام شده، عملکرد خود را حفظ کنند و iOS 17 هم شامل تنظیماتی می‌شود که میزان حساسیت این دکمه‌ها را می‌توان تغییر داد.

گفته می‌شود که این منبع دارای افرادی در تیم توسعه اپل است که هر از گاهی جزییات سخت افزاری را در مورد مدلهای آینده آیفون فاش می‌کنند، البته اگر آن ویژگی‌های فیزیکی نیاز به توسعه نرم افزار برای تکمیل داشته باشند.

اگر ادعای امروز این افشاگر درست باشد، این اولین بار نیست که اپل لیست دستگاه‌های سازگار را بین نسخه‌های اصلی iOS حفظ می‌کند. به عنوان مثال iOS 15 با تمام دستگاه‌هایی که می‌توانستند iOS 14 را اجرا کنند، سازگار بود، اگرچه برخی از ویژگی‌های iOS 15 در آيفون‌های قدیمی‌تر در دسترس نبودند. در مقابل iOS 16 پشتیبانی از آيفون ۷، ۷ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس، آیپاد تاچ و آيفون SE سال ۲۰۱۶ را قطع کرد.

به جز iOS 15 که پشتیبانی از برخی گوشی‌ها را به ۶ سال افزایش داد، اپل معمولا دوره‌ای ۵ ساله را برای پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌های خود اجرا کرده است، بنابراین همچنان این احتمال وجود دارد که با عرضه iOS 17، پشتیبانی از آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل قطع شود و با توجه به پیشینه اپل، منطقی به نظر می‌رسد. از طرفی نکته دیگر این است که آیفون X، آيفون ۸ و ۸ پلاس، تنها گوشی‌هایی هستند که ار تراشه A11 بهره می‌برند، تراشه‌ای که در برابر یک سو استفاده از جیلبریک بوتروم آسیب پذیر است و اپل هم قادر نیست آن را اصلاح کند. با این حال این سوال که آیا iOS 17 از آیفون‌های مذکور پشتیبانی می‌کند یا خیر فعلا بی‌جواب باقی می‌ماند و برای دانستن جواب آن ما دقیقا دو ماه دیگر یعنی تا کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال اپل در ۱۵ خرداد باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اپل در مورد دستگاه‌های مورد حمایت iOS 17 چه تصمیمی گرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)