خانهاخبار
وان پلاس نورد CE3 لایت به همراه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد

وان پلاس نورد CE3 لایت به همراه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت وان پلاس ساعاتی پیش از گوشی میان رده جدید خود یا همان وان پلاس نورد CE3 لایت و همچنین ایرفون بی‌سیم وان پلاس نورد بادز ۲ رونمایی کرد.
۱۴۰۲/۱/۱۵

شرکت وان پلاس در امروز از گوشی میان رده وان پلاس نورد CE3 لایت و همچنین ایرفون‌های بی‌سیم وان پلاس نورد بادز ۲ رونمایی کرد. گوشی‌های CE یا همان Core Edition وان پلاس، معمولا گزینه‌هایی مقرون به صرفه‌تر به نسبت گوشی‌های اصلی سری نورد به حساب می‌آیند؛ اما وان پلاس نورد CE3 لایت، همچنان محصول بسیار جذابی بوده و دارای امکاناتی چون دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است.

 

وان پلاس نورد CE3 لایت

image

 

وان پلاس در محصول جدید خود، از همان چیپست کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ به کار رفته در مدل سال ۲۰۲۲ استفاده کرده است. این چیپست ۶ نانومتری، عملکرد نسبتا مناسبی از خود نشان داده اما مسلما، توان رقابت با چیپست‌های اسنپدراگون سری ۷ یا مدیاتک‌ دیمنسیتی‌های جدید را ندارد. این گوشی دارای ۸ گیگابایت حافظه رم بوده و امکان افزایش حافظه رم دستگاه به شکل مجازی و با استفاده از حافظه داخلی نیز وجود دارد. وان پلاس نورد CE3 در نسخه‌های با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 روانه بازار شده و از کارت‌های حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته لازم به ذکر بوده که درگاه کارت حافظه microSD با جایگاه سیم کارت دوم مشترک است.

image

 

این گوشی یک نمایشگر ۶.۷۲ اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به همراه دارد. نرخ حساسیت به لمس این نمایشگر، معادل با ۲۴۰ هرتز بوده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۶۸۰ نیت می‌رسد. نمایشگر این محصول توسط لایه حفاظتی گوریلا گلس نیز مقاوم سازی شده است؛ البته، در مورد نسخه گوریلا گلس به کار رفته در آن اطلاعی نداریم.

یکی از بخش‌های جذاب این محصول، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن بوده که از سنسور سامسونگ آیزوسل HM6 استفاده می‌کند. این سنسور، دارای پیکسل‌هایی به اندازه ۰.۶۴ میکرومتر بوده که امکان ترکیب ۹ به ۱ آنها برا ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد. از دیگر قابلیت‌های جذاب این سنسور، زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت و همچنین زوم دیجیتالی ۶ برابری است.

image

 

با توجه به اینکه با یک محصول مقرون به صرفه طرف هستیم؛ دوربین اصلی این گوشی تنها توسط یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و همچنین یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی شده و خبری از دوربین‌های تله فوتو یا التراواید نیست. از دیگر نقاط ضعف این محصول، می‌توان به محدودیت ضبط ویدیو توسط چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ آن اشاره کرد؛ این چیپست حداکثر توانایی ضبط ویدیو‌های فول اچ دی با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته که برای یک گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، ناامید کننده به نظر می‌رسد.

وان پلاس نورد CE3 لایت همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی این دوره و زمانه، با یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری روانه بازار خواهد شد. یکی از بخش‌های جذاب این گوشی، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع SuperVOOC اوپو بوده که مدتی پیش وان پلاس را به یکی از زیر مجموعه‌های خود تبدیل کرد. شارژ سریع ۶۷ واتی این محصول، به کاربران اجازه داده تا تنها در ۳۰ دقیقه، باتری خود را به میزان ۸۰ درصد شارژ کنند. این گوشی همچنین دارای تکنولوژی SuperVOOC Endurance Edition است که جلوی شارژ بی‌ از حد باتری گوشی و آسیب به آن را گرفته و به ادعای اوپو، عمر مفید باتری گوشی را به چهار سال افزایش می‌دهد.

image

 

از دیگر امکانات کاربردی وان پلاس نورد CE3 لایت، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و شارژر درون جعبه اشاره کرد. وان پلاس همچنین یک محافظ صفحه را نیز روی نمایشگر این گوشی قرار داده تا خیال کاربران جهت سلامت آن آسوده‌تر باشد.

image

 

این گوشی که وزن ۱۹۵ گرم و ضخامت ۸.۳ میلی متر را دارد؛ در رنگ‌های خاکستری و سبز و از روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) روانه بازار خواهد شد. نسخه پایه وان پلاس نورد CE3 لایت با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، با قیمت ۳۳۰ یورو به فروش خواهد رسید.

 

وان پلاس نورد بادز ۲

image

 

در سال‌های اخیر، محبوبیت ایرفون‌های بی‌سیم روز به روز در حال افزایش بوده و کاربران بیشتری رو به استفاده از آنها آورده‌اند. طبیعتا، گزینه‌های مقرون به صرفه بی‌شماری نیز در بازار وجود دارند و وان پلاس نورد بادز ۲، برای رقابت با آنها ساخته شده است. این ایرفون‌های بی‌سیم، دارای سیستم نویز کنسلینگ یا حذف صدای محیط بوده و توانایی کاهش نویز به میزان ۲۵ دسیبل را دارند.

عمر باتری این ایرفون‌ها با حالت نویز کنسلینگ، معادل با ۵ ساعت بوده و بدون نویز کنسلینگ نیز به حدود ۷ ساعت می‌رسد که البته با احتساب کیس، این عدد به ۲۷ تا ۳۶ ساعت افزایش می‌یابد. خوشبختانه، وان پلاس نورد بادز ۲ از سرعت شارژ بالایی برخوردار بوده و تنها در ۱۰ دقیقه، به اندازه ۵ ساعت کار شارژ می‌شوند.

image

 

همانند نسل پیشین، این ایرفون‌ها دارای درایور‌های صوتی ۱۲.۴ میلی متری بوده و از دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند. وان پلاس نورد بادز ۲ همچنین دارای «Dirac Tuner» و اکولایزر بوده که دسترسی به آنها توسط اپلیکیشن «HeyMelody» ممکن است. وان پلاس در این نسخه از بلوتوث ۵.۳ استفاده کرده و پشتیبانی از Fast Pair و حالت گیمینگ با تاخیر ۹۴ میلی ثانیه نیز در این محصول دیده می‌شود. وان پلاس بادز برای پخش موسیقی، از کُدِک صوتی AAC استفاده می‌کند.

image

 

این ایرفون‌ها جهت مقاومت در برابر غبار و قطرات آب، گواهی IP55 را نیز دریافت کرده‌اند تا برای استفاده در هنگام ورزش و یا بارش باران نیز مناسب باشند. طراحی این محصول، همانند نسل گذشته بوده و همچنان شاهد پایه‌های کوتاهی هستیم که امکان کنترل لمسی این ایرفون‌ها را فراهم می‌کنند.

 

وان پلاس نورد بادز ۲ در رنگ‌های سفید و خاکستری روانه بازار شده و برای شخصی سازی بیشتر، این شرکت استیکر‌هایی با الهام از ایموجی‌های متفاوت را نیز درون جعبه آنها قرار داده است. این ایرفون‌ها از روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) روانه بازار شده و قیمت آنها نیز معادل با ۷۰ یورو خواهد بود.

 

درباره گوشی میان رده وان پلاس نورد CE3 لایت و ایرفون‌های بی‌سیم وان پلاس نورد بادز ۲ چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصولات ارزش خرید دارند یا به عقیده شما، قیمت گوشی جدید وان پلاس به نسبت امکانات آن کمی بالاست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)