خانهاخبار
نسخه بتای Nearby Share در دسترس کاربران ویندوز قرار گرفت!

نسخه بتای Nearby Share در دسترس کاربران ویندوز قرار گرفت!

سیستم اشتراک گذاری فایل Nearby Share که توسط گوگل برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده؛ اکنون به صورت بتا برای سیستم عامل ویندوز نیز منتشر شده است.
۱۴۰۲/۱/۱۴

سیستم اشتراک گذاری فایل Nearby Share که توسط گوگل برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده و رقیب اصلی AirDrop اپل به حساب می‌آید؛ اکنون به صورت بتا برای سیستم عامل ویندوز نیز منتشر شده است. شرکت گوگل پس از اینکه در CES 2022 به برنامه‌های خود برای ارائه Nearby Share روی ویندوز اشاره کرده بود؛ اکنون سرانجام این اپلیکیشن را به صورت بتا برای این سیستم عامل محبوب منتشر کرده است.

image

 

کاربران اندرویدی می‌توانند تا با استفاده از Nearby Share، فایل‌ها، عکس‌ها و لینک‌های خود را با سرعت بین کامپیوتر ویندوزی و گوشی هوشمند خود رد و بدل کنند. استفاده از این اپلیکیشن، بسیار ساده بوده و تنها باید آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید؛ سپس می‌توانید تا بین اشتراک فایل با سایرین، مخاطبین و یا دستگاه‌های خود انتخاب کنید. این سرویس در حال حاضر از ویندوز ۱۰ و ۱۱ پشتیبانی می‌کند؛ اما امکان استفاده از آن با لپ‌تاپ‌های مبتنی بر آرم وجود ندارد.

image

 

خانم «پریا سمنرکار»، مدیر محصول ارشد اندروید در رابطه با عرضه این سرویس برای ویندوز چنین می‌گوید:

«نسخه بتای Nearby Share برای کامپیوتر‌های ویندوزی، همواره آماده دریافت و ارسال فایل‌ها در بک‌گراوند بوده و تنها باید آن را روی سیستم خود نصب کرده باشید. ما برای پیشرفت و رفع مشکلات این نسخه، در انتظار دریافت نظرات شما هستیم و به گسترش آن برای پشتیبانی بهتر از اکوسیستم محصولات گوگل ادامه خواهیم داد.»

نسخه ویندوزی Nearby Share، به کاربران اجازه اشتراک فایل‌ها به وسیله کشیدن و رها کردن آنها در اپلیکیشن را داده و اگر هر دو دستگاه به اکانت گوگل شما متصل باشند؛ این پروسه با سرعت بیشتری نیز انجام شده و نیازی به تایید دریافت فایل نیز وجود ندارد. Nearby Share همچنین در هنگام خاموش بودن نمایشگر گوشی یا کامپیوتر نیز کار خواهد کرد.

image

 

گوگل در حال حاضر این سرویس‌ را برای کاربران آمریکایی و البته چند کشور دیگر منتشر کرده است؛ اما کاربران بسیاری از کشور‌های اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هنوز به آن دسترسی ندارند. Nearby Share در واقع دومین اپلیکیشن گوگل بوده که اخیرا به صورت بتا برای ویندوز منتشر شده است؛ در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲،  شاهد انتشار اپلیکیشن گوگل پلی گیمز برای ویندوز بودیم که امکان تجربه چند بازی محدود اندرویدی در ویندوز را فراهم می‌کرد.

مایکروسافت همچنین پشتیبانی از اپلکیشن‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ آورده است؛ البته این ویژگی در حال حاضر، محدود به اپلیکیشن‌های دانلود شده از آمازون اپ استور بوده و امکان استفاده رسمی از گوگل پلی استور وجود ندارد. لازم به ذکر است که مایکروسافت پیش‌تر نیز سرویس Phone Link را در سیستم عامل ویندوز ۱۱ قرار داده بود که تعامل بسیار خوبی با گوشی‌های اندرویدی به ویژه محصولات سامسونگ دارد؛ اما در هر صورت، Nearby Share سرویس رسمی گوگل برای انتقال فایل در اندروید بوده و حضور آن در ویندوز، مسلما تجربه بهتری را برای کاربران رقم خواهد زد.

image

 

درباره انتشار Nearby Share برای ویندوز چه فکر می‌کنید؟ آیا از پشتیبانی سیستم عامل ویندوز از گوشی‌های اندرویدی راضی هستید یا به عقیده شما، گوگل و مایکروسافت نیاز به تعامل بیشتری در این زمینه دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)