خانهاخبار
اپل توسعه نمونه اولیه آیپد پرو با نمایشگر امولد را آغاز کرده است

اپل توسعه نمونه اولیه آیپد پرو با نمایشگر امولد را آغاز کرده است

تبلت‌های آیپد پرو اپل که به نمایشگر امولد مجهز هستند احتمالا سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.
۱۴۰۲/۱/۱۴

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اولین آیپد مجهز به نمایشگر امولد در قالب سری آیپد پرو و در سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار خواهد شد. در این گزارش که توسط افشاگری به نام ShrimpApplePro به اشتراک گذاشته شده است اشاره شده است غول فناوری آمریکایی توسعه و ساخت آیپدهای مجهز به نمایشگر امولد را آغاز کرده است. این افشاگر اذعان داشته است که در حال حاضر ۴ نمونه اولیه از این تبلت‌ها در دست توسعه است که شامل دو نسخه با نمایشگر ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی می‌شود. 

image

افشاگر ShrimpApplePro در ادامه گزارش خود ادعا کرد که نمایشگر امولد که در آیپد پرو ۲۰۲۴ به خواهد رفت مشابه نمایشگر اولد موجود در سری آیفون نخواهد بود. در این راستا، آیپد پرو نسل‌ بعدی احتمالا از نمایشگر اولد سخت بهره خواهد برد در حالی که سری آيفون با نمایشگر اولد منعطف همراه هستند. پنل‌های اولد سخت در گوشی‌هایی مانند سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ به کار رفته است. پنل‌های اولد سخت هزینه کمتری برای ساخت و توسعه دارد ولی این دسته از نمایشگرها زاویه دید بدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

سامسونگ احتمالا نمایشگر اولد را برای مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۴ توسعه خواهد داد که از دو لایه ساطع‌کننده استفاده خواهد کرد. این لایه‌های ساطعی نور نمایشگر را تولید می‌کنند و برخلاف پنل‌های LCD دیگر نیازی به نور پس‌زمینه نخواهد بود. استفاده از دو لایه ساطع‌کننده نور روشنایی نمایشگر را  تا دو برابر افزایش می‌دهد و عمر پنل را نیز به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. 

image

شایان ذکر است که فرآيند توسعه نمایشگر نسل بعدی آیپد پرو هزینه زیادی برای اپل خواهد داشت به طوریکه انتظار می‌رود مدل‌های سال ۲۰۲۴ آیپد پرو با افزایش قیمت ۸۰ درصدی مواجه شوند. در واقع، مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو نسل بعدی احتمالا با قیمت پایه ۱۵۰۰ دلاری روانه بازار خواهد شد در حالی که نسخه ۱۲٫۹ اینچی قیمتی برابر با ۱۸۰۰ دلار خواهد داشت. 

در نهایت باید اشاره کرد که مدل فعلی ۱۱ اینچی آیپد پرو به نمایشگر ال‌سی‌دی به نام Liqiud Retian Display مجهز خواهد بود. از آن سو، نسخه ۱۲٫۹ اینچی از نمایشگر mini-LED بهره می‌برد که اپل آن را Liquid Retian XDR Display می‌نامد. نمایشگر‌های mini-LED رنگ‌های شفاف‌تری را در مقایسه با نمایشگر ال‌سی‌دی ارائه می‌دهند و عمق رنگ مشکی در این نمایشگرها نیز بهتر است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)