خانهاخبار
نسخه بعدی سیستم عامل اپل واچ با تغییرات بزرگی همراه خواهد بود

نسخه بعدی سیستم عامل اپل واچ با تغییرات بزرگی همراه خواهد بود

مارک گرمن در جدیدترین خبرنامه خود خبر از تغییرات گسترده‌ای برای نسخه جدید سیستم عامل ساعت‌های اپل داد.
۱۴۰۲/۱/۱۴

محبوب‌ترین سری ساعت‌ هوشمند جهان یعنی سری اپل واچ از سیستم عامل اختصاصی watchOS بهره می‌برد که به لطف قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوع امکاناتی نظیر ویژگی‌های پایش سلامتی، تعامل با برنامه‌های مختلف و کنترل دیگر محصولات دیگر اپل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد نسخه جدید این سیستم عامل به نام watchOS 10 از تغییرات بزرگی بهره خواهد برد که تجربه کاربری را بهبود خواهد بخشید. 

image

تحلیلگر محصولات اپل و خبرنگار برجسته وبسایت بلومبرگ یعنی مارک گرمن، در خبرنامه جدید خود ادعا کرده است که watchOS 10 در واقع یک بروزرسانی بزرگ خواهد بود که تغییرات زیادی را در زمینه رابط کاربری برای سری اپل واچ به ارمغان خواهد آورد. البته وی از ذکر جزئیات دقیق‌تر این بروزرسانی خودداری کرده ولی انتظار می‌رود جدا از تغییرات در رابط کاربری، 10 watchOS از واچ فیس‌های جدید و جسچرهای لمسی تازه نیز پشتیبانی کند. به علاوه، امکان دارد حتی اپلیکیشن‌های جدیدی برای سری اپل واچ در دسترس قرار بگیرد. 

گرمن در ادامه گزارش خود اذعان داشت که نسل جدید اپل واچ بهبود خاصی در زمینه سخت‌افزار نخواهد داشت و به نظر می‌رسد بروزرسانی‌های سخت‌افزاری مانند نمایشگر بزرگ‌تر برای سری اپل واچ سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. بروزرسانی watchOS 10 به احتمال زیاد در طی رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که در تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۹ خرداد برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد. همچنین در همین رویداد شاهد معرفی دیگر نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل مانند iOS 17 و iPadOS 17 خواهیم بود. 

image

شایان ذکر است اخیرا شایعاتی به گوش می‌رسید مبنی بر این که برنامه زمانی اپل برای رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی جدید این برند عوض شده است و این هدست در رویداد پیش رو اپل معرفی نخواهد شد. مارک گرمن اما بار دیگر اعلام کرد که هدست واقعیت ترکیبی (مجازی / افزوده)‌ موردانتظار اپل و سیستم‌عامل آن موسوم به xrOS در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که طبق ادعای مارک گرمن، اپل پشتیبانی از مک‌های جدید را در بروزرسانی macOS 13.4 اعمال خواهد کرد. در این راستا،‌ شایعات قبلی اذعان داشته‌اند که اپل در آینده از یک مک پرو جدید با تراشه M2 الترا و مدل‌های جدید مک‌بوک ایر با تراشه M3 رونمایی خواهد کرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)