خانهاخبار
انتظار فروش بیشتر آداپتورهای ۲۰ واتی اپل پس از معرفی آیفون ۱۵

انتظار فروش بیشتر آداپتورهای ۲۰ واتی اپل پس از معرفی آیفون ۱۵

مینگ چی کو تحلیلگر معتبر اپل گفته که به دلیل وجود قطعه‌ای که منحصر به شارژرهای دارای گواهینامه MFi این شرکت است، انتظار می‌رود که مشتریان مزایای شارژرهای خود اپل را که دارای این قطعه هستند، به شارژرهای شخص ثالث ترجیح دهند.
۱۴۰۲/۱/۲

طبق آخرین یادداشت تحقیقاتی مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل، سری ایفون ۱۵ آینده اپل در صورت استفاده از شارژرهای USB-C دارای گواهی MFi، که آداپتور ۲۰ وات این شرکت نیز از آن جمله محسوب می‌شود، سرعت شارژ سریع‌تری را ارائه خواهد کرد.

امسال اپل پورت آیفون را از لایتنینگ به USB-C تغییر خواهد داد تا با قوانین اروپایی مطابقت داشته باشد که دستگاه های الکترونیکی را ملزم به استفاده از روش‌های شارژ غیر اختصاصی و متداول می‌کند.

image

 

به عنوان بخشی از این اقدام، انتظار می‌رود اپل برخی از مزایای پورت USB-C مانند شارژ سریع‌تر و سرعت داده را برای کار با کابل‌ها و شارژرهای دارای گواهی MFi محدود کند. در نتیجه کو معتقد است که اپل در حال پیش‌بینی افزایش تقاضا برای آداپتور برق ۲۰ واتی USB-C خود است. او در این مورد اخیرا گفته:

من معتقدم اپل عملکرد شارژ سریع شارژرهای دارای گواهی MFi خود را برای آيفون ۱۵ بهینه خواهد کرد. در میان شارژرهای اپل، مدل ۲۰ واتی USB-C مقرون به صرفه‌ترین انتخاب برای کاربران آیفون است که در نتیجه تقاضای جایگزینی زیادی را برای این مدل می‌توان پیش‌بینی کرد.

علاوه بر مزایای داشتن شارژر تاید شده توسط اپل، کو معتقد است که یکی دیگر از عوامل محرک در پشت تقاضای جایگزینی قوی، تمایل مشتریان آیفون ۱۵ به داشتن بیش از یک شارژر USB-C برای رفع نیاز به مکان‌های شارژ بیشتر خواهد بود.

با توجه به این عوامل، کو می‌گوید که محموله‌های آداپتور برق ۲۰ واتی USB-C اپل در سال ۲۰۲۳، انتظار میرود شاهد رشد قابل قبول ۳۰ تا ۴۰ درصدی سالانه به میزان ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون دستگاه باشد.

از زمان معرفی پورت لایتنینگ در سال ۲۰۱۲، پورت‌ها و کانکتورهای لایتنینگ دارای گواهینامه MFi دارای یک مدار مجتمع کوچک هستند که صحت قطعات درگیر در اتصال را تایید می‌کند. کابل‌های شارژ شخص ثالث دارای این گواهینامه، این تراشه را ندارند و این موضوع اغلب منجر به مشاهده هشدار «این وسیله جانبی پشتیبانی نمی‌شود» در دستگاه‌های متصل اپل میشود.

شایعات حاکی از آن است که پورت USB-C جایگزین در مدل‌های آيفون ۱۵ همچنان دارای تراشه احراز هویت لایتنینگ خواهد بود، با وجود اینکه پورت‌های US‌B-C در آیپدهای اپل همچنان فاقد چنین تراشه‌ای هستند. نگرانی از دیدگاه کاربر بر این است که اپل از برنامه MFi برای محدود کردن ویژگی‌هایی مانند شارژ سریع و انتقال داده با سرعت بالا به کابل‌های دارای گواهی اپل و MFi استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد آخرین پیش‌بینی کو هم دقیقا همین را نشان می‌دهد.

کو پیش‌تر ادعا کرده بود که پورت USB-C در آيفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به سرعت لایتنینگ (USB 2.0) محدود می‌شود، در حالی که سرعت انتقال داده سریع‌تر منحصر به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)