خانهاخبار
تراشه بایونیک A17 احتمالا در مقایسه با نسل قبلی بهبود چشمگیری خواهد داشت!

تراشه بایونیک A17 احتمالا در مقایسه با نسل قبلی بهبود چشمگیری خواهد داشت!

به تازگی بنچمارکی از تراشه نسل جدید اپل فاش شده است که بهبود ۲۰ درصدی پردازنده مرکزی آن را نشان می‌دهد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

همانطور که می‌دانیم،‌ اپل در حال توسعه نسل جدید تراشه خود موسوم به A17 بایونیک است که همراه با سری آيفون ۱۵ معرفی می‌شود. این سخت‌افزار به احتمال زیاد در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به کار خواهد رفت. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، بنچمارکی منتسب به تراشه بایونیک A17 منتشر شده است که خبر از بهبود چشمگیر پردازنده مرکزی آن می‌دهد. 

طبق اطلاعات قرار گرفته در بنچمارک گیک‌بنچ ۶، تراشه A17 بایونیک در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیازهای ۳۰۱۹ و ۷۸۶۰ شده است. برای مقایسه، تراشه A16 بایونیک به کار رفته در سری آیفون ۱۴ پرو در تست‌های مشابه امتیازهای ۲۵۰۴ و ۶۳۱۴ را به خود اختصاص داده است. در این راستا، پردازنده مرکزی A17‌ بایونیک به نسبت نسل قبلی خود در حدود ۲۰ درصد بهبود خواهد داشت که پیشرفتی چشمگیر محسوب می‌شود.

 

image

شایان ذکر است که بهبود ۲۰ درصدی تراشه A17 بایونیک شاید روی کاغذ مقدار قابل توجهی به حساب نیاید ولی در نظر داشته باشید که تراشه A16 بایونیک با بهبود ۱۰ درصدی به نسبت A15 بایونیک در سری آیفون ۱۴ پرو به کار رفت. در نتیجه، بهبود ۲۰ درصدی نسل جدید سخت‌افزار اپل به خودی خود رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که براساس شایعات قبلی، انتظار می‌رود تراشه A17 بایونیک برپایه فرآیند ساخت ۳ نانومتری عرضه شود. با توجه به این موضوع، امید می‌رود تراشه جدید اپل در زمینه مصرف بهینه انرژی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)