خانهاخبار
دکمه‌های متفاوت برای آیفون ۱۵ پرو بار دیگر تایید شد

دکمه‌های متفاوت برای آیفون ۱۵ پرو بار دیگر تایید شد

یوتیوبر معروف امروز با توجه به اطلاعات و رندرهای افشا شده، دکمه‌های متفاوت آیفون ۱۵ پرو را تشریح کرده است.
۱۴۰۱/۱۲/۱۳

شایعات متعددی حاکی از آن است که تعداد انگشت شماری از تغییرات طراحی در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در حال رخ دادن است، اما یکی از این شایعات که تاکنون مورد توجه قرار گرفته است، امکان تکی بودن دکمه کنترل صدا در کناره دستگاه به صورت یکپارچه است.

image

 

همانطور که امروز توسط یوتیوبر معروف «Zone Of Tech» اشاره شده است، اپل معمولا از دو پین برای اتصال هر دکمه به شاسی استفاده می‌کند، اما در آخرین رندرهای مبتنی بر نقشه‌های لو رفته CAD از آیفون ۱۵ پرو، تنها دو پین در یک فرورفتگی نشان داده می‌شود که معمولا دکمه‌های تنظیم صدا در آن قرار می‌گیرند؛ در مقابل رندرهای مبتنی بر CAD از آيفون ۱۵ معمولی دو اسلات مجزا با چهار پین را در مجموع نشان می‌دهند.

Zone Of Tech در طول ساخت کانسپت آیفون ۱۵ پرو خود بر اساس فایل‌های CAD فاش شده، گفته که به طور قطع آیفون ۱۵ پرو به جای دو دکمه جداگانه، از یک دکمه تنظیم صدا یکپارچه برخوردار است. او همچنین اضافه کرده که به همان اندازه اطمینان دارد که سوییچ بی‌صدا کردن نیز به جای یک دکمه بالا پایین که اکنون به این شکل است، به یک دکمه فشاری واحد تغییر خواهد کرد.

شایعات حاکی از آن است که اپل در حال استفاده از دکمه‌های متفاوت و غیرمکانیکی با بزخورد لمسی برای کنترل‌های پاور و صدا در مدل‌های آینده آيفون ۱۵ پرو است و به نظر می‌رسد که یک دکمه تنظیم صدا یکپارچه لمسی در بالای این دستگاه این وظیفه را انجام دهد؛ از طرف دیگر یک دکمه بی‌صدا کردن لمسی هم قرار است جایگزین سوییچ کلاسیک بالا پایین شونده چندین ساله شود.

مشخص نیست که دکمه‌های لمسی جدید چگونه از طریق کیس‌ها کار می‌کنند، به خصوص اگر به تماس مستقیم با لمس انگشت نیاز داشته باشند. به همین ترتیب در شرایطی که آیفون ممکن است آنطور که انتظار می‌رود کار نکند، باید راه حل‌هایی برای تطبیق بازیابی دستگاه وجود داشته باشد.

نکته مثبت اینجاست که فن‌آوری دکمه‌های جدید مذکور، می‌تواند محافظت در برابر گرد و غبار و آب را در آیفون‌ها بهبود بخشد، زیرا به مانند دکمه‌های مکانیکی به فشار فیزیکی نیاز ندارد، اما از طرف دیگر نیازمند سخت افزار اضافی در داخل آیفون است که باید دید اپل چگونه این موضوع را حل و فصل می‌کند.

گفته شده که اپل دو موتور توتیک اضافی را به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اضافه خواهد کرد تا دکمه‌های لمسی مورد بحث را فعال کنند. لازم به ذکر است که مدل‌های فعلی آیفون تنها دارای یک موتور تپتیک برای بازخورد لمسی هستند. چیزی که تقریبا قطعی به نظر می‌رسد این است که اپل در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ از این دکمه‌ها استفاده نخواهد کرد و همان دکمه‌های مکانیکی قبل را حفظ می‌کند.

image

دکمه بی‌صدا کردن و تنظیم صدای یکپارچه در آیفون 3GS

اولین مدل آیفون دارای یک دکمه صدای یکپارچه خارجی بلند در هر دو انتها بود. این طراحی دکمه روی آیفون 3G و 3GS نیز باقی ماند. برای آيفون ۴ دکمه تنظیم صدای قبلی با دو دکمه دایره‌ای شکل مجزا جایگزین شد که در نهایت به دکمه‌های جدا از هم بیضی شکل در آیفون ۶ تغییر یافت و از آن زمان تاکنون که آیفون ۱۴ تولید می‌شود، همان طراحی حفظ شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)