خانهاخبار
موتورولا Rizr دوباره متولد می‌شود

موتورولا Rizr دوباره متولد می‌شود

موتورولا با یک خلاقیت جدید به نمایشگاه موبایل بارسلون آمده و می‌خواهد با کمک نمایشگرهای رول شونده، موتورولا Rizr را دوباره متولد کند.
۱۴۰۱/۱۲/۹

امسال لنوو با نمایشگرهای رول شونده حسابی در نمایشگاه موبایل بارسلون سر و صدا کرده که یکی از دستگاه‌های آن‌ها، گوشی موتورولا Rizr است. اگر اسم این گوشی برای‌تان آشناست، احتمالا شما با سری Rizr در عصری که اسمارت فون وجود نداشت آشنا شده باشید. این سری شامل گوشی‌های کشویی موتورولا می‌شد و قرار بود در کنار Razr، بهترین گوشی‌های آن زمان موتورولا باشد.

حالا که به لطف نمایشگرهای تاشو، موتورولا Razr دوباره در قامت گوشی هوشمند متولد شده، موتورولا دست به کار شده تا با کمک نمایشگرهای رول شونده، موتورولا Rizr را هم دوباره احیا کند. این گوشی که در نمایشگاه موبایل بارسلون به نمایش درآمده، یک نسخه کانسپت به حساب می‌آید و خود موتورولا حتی به آن Rizr هم نمی‌گوید اما پشت نمایشگر رول شونده آن، این برند دیده می‌شود. این گوشی نمایشگر ۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۵:۹ را در حالت عادی نمایش می‌دهد اما وقتی به سمت بالا باز می‌شود، اندازه نمایشگر ۶.۵ اینچی خواهد شد و نسبت تصویر هم ۲۲:۹ می‌شود که بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند امروزی است.

این باز شدن نمایشگر با دوبار زدن دکمه پاور در کنار دستگاه انجام می‌شود و هیجان انگیز بودن این طراحی اینجاست که شما هم یک گوشی مینی دارید و هم با فشردن یک دکمه، یک گوشی بزرگ! البته موتورولا می‌گوید اگر قرار باشد این محصول را به تولید انبوه برساند، قطعا فکر بهتری برای باز کردن نمایشگر خواهد داشت که نیاز نباشد دکمه پاور را دوبار فشار دهیم. هرچند این شرکت هنوز مطمئن از عرضه این محصول صحبت نمی‌کند اما بعید نیست واقعا این محصول را به تولید انبوه برساند.

صفحه نمایش این گوشی یک پنل pOLED ساخت کارخانه BOE در چین است و مثل هر نمایشگر انعطاف پذیر دیگری، سوال‌های بسیاری درباره مقاومت این پنل در درازمدت وجود دارد. خود پنل وقتی بسته می‌شود، به پشت گوشی می‌رود که همین به تنهایی تهدید‌های زیادی برای این پنل‌های پلاستیکی و آسیب‌پذیر است. اما خب از طرف دیگر، به پشت رفتن نمایشگر یعنی وقتی گوشی را به سمت صفحه روی زمین بگذارید، می‌توانید پشت گوشی هم اعلان‌های خود را ببینید و انگار نمایشگر دوم در پشت گوشی قرار گرفته است. حتی این بخش به عنوان نمایشگری برای کار کردن با دوربین و مثلا سلفی گرفتن با دوربین اصلی هم کاربرد دارد. 

صحبت از سلفی شد و باید بگوییم نگران دوربین سلفی هم نباشید. برای وقت‌هایی که تماس برقرار می‌کنید یا می‌خواهید از دوربینی در جلوی گوشی استفاده کنید، این پنل نمایشگر پایین‌تر هم می‌رود تا بلندگوی تماس و دوربین سلفی که زیر آن قرار گرفته ظاهر شود.

image

مکانیزم رول شونده این گوشی در برخی اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار عمل می‌کند. مثلا وقتی یوتیوب را روی این گوشی باز کنید، نمایشگر گوشی بالا می‌رود تا تجربه تماشای ویدیویی بهتری داشته باشید. برخی اپلیکیشن‌های دیگر مثل ایمیل هم شامل این مورد می‌شوند تا تجربه بهتری برای کاربر داشته باشند.

این گوشی کانسپت حدود ۲۱۰ گرم وزن دارد و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری هم درون آن قرار گرفته که با استانداردهای امروزی واقعا باتری کم ظرفیتی به حساب می‌آید اما فراموش نکنیم این نمونه فقط کانسپت است. باید ببینیم موتورولا چقدر این ایده را جدی می‌گیرد و آیا روزی شاهد عرضه چنین محصولی خواهیم بود یا نه؛ به شخصه فکر می‌کنم موتورولا اگر بتواند ضعف‌هایی مثل باتری و نگرانی‌هایی مثل آسیب‌پذیری نمایشگر را حل کند، اصلا بعید نیست شاهد عرضه موتورولا Rizr به بازار باشیم.

شما در مورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظر شما این محصول ایده خوبی برای استفاده از نمایشگرهای رول شونده به حساب می‌آید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)