خانهاخبار
آنر مجیک ۵ پرو و مجیک ۵ معمولی رسما در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی شدند

آنر مجیک ۵ پرو و مجیک ۵ معمولی رسما در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی شدند

آنر امروز از بهترین پرچمداران خود برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کرده که دو گوشی از سری آنر مجیک ۵ هستند.
۱۴۰۱/۱۲/۸

آنر امروز در نمایشگاه موبایل بارسلون رسما از دو پرچمدار جدید خود و البته استراتژی که برای معرفی پرچمداران دارد پرده برداری کرد. این شرکت قرار است ازین به بعد در نام پرچمداران خود همیشه نام مجیک را قرار دهد و آنر مجیک ۵ پرو و آنر مجیک ۵ معمولی، پرچمداران امسال این شرکت خواهند بود.

ممکن است در آینده نسخه‌های آلتیمیت یا حرفه‌ای‌تری هم از این سری داشته باشیم اما امروز فقط این دو محصول معرفی شدند و آنر گوشی مجیک VS که گوشی تاشو پرچمدار این شرکت به حساب می‌آید را هم برای عرضه جهانی دوباره معرفی کرد. 

آنر مجیک ۵ پرو

آنر معرفی این گوشی پرچمدار را با طراحی و شکل مثلثی دوربین‌ها در بخش پشتی آغاز کرد و حتی پوستر این مراسم هم از اولین عکس واقعی کهکشان راه شیری الهام گرفته شده بود.

دوربین اصلی این گوشی یک سنسور 1/1.12 اینچی و رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارد. لنزی که جلوی این سنسور قرار گرفته نیز دیافراگم f/1.6 دارد. این سنسور نسبت به نسل قبلی این گوشی یعنی آنر مجیک ۴ پرو، عملکرد نوری بسیار بهتری خواهد داشت. لزرشگیر اپتیکال هم به این دوربین اصلی اضافه شده که در نسل قبلی وجود نداشت! دوربین بعدی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید است که زاویه دید ۱۲۰ درجه دارد و دیافراگم لنز آن هم به f/2.0 (در مقایسه با f/2.2 در نسل قبل) رسیده است.

ماژول دوربین پریسکوپی هم نسبت به نسل قبلی تغییرات مهمی داشته است. برای شروع این دوربین حالا ۵۰ مگاپیکسلی است و از سنسور سونی IMX858 استفاده می‌کند. لنز این دوربین همچنان زوم ۳٫۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند اما حالا دیافراگم بهتری (f/3.0 در مقایسه با f/3.5 در نسل قبلی) دارد. همچنین یک فناوری به نام Ultra Fusion Computational Optics هم ضمیمه آن شده تا بتواند زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال را ممکن کند.

image

این سیستم دوربین‌ها از چندین سنسور دیگر هم کمک می‌گیرند. برای مثال یک سنسور 3D ToF Laser داریم که برای فوکوس لیزری ایفای نقش می‌کنند و یک سنسور Multi-Spectrum هم داریم که به تشخیص طیف‌های رنگی مختلف و تشخیص دمای رنگی محیط کمک می‌کند. آخرین سنسور هم Flicker Sensor نام دارد که به کمک آن میزان پرش‌های نوری محیط سنجیده و در نتیجه نهایی دوربین‌ها خنثی می‌شود. به همه این‌ها ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلف برای دوربین را هم اضافه کنید. آنر حتی برای نشان دادن قدرت دوربین‌های این گوشی رفته و با کتاب رکوردهای گینس هم همکاری کرده تا با این گوشی بتوانند بهترین عکس رکورد بیشترین میزان Between The Legs Slam Dunk را که یک حرکت بسکتبالی معروف است، ثبت کنند که این عکس چندی پیش منتشر شد. برای ثبت چنین عکسی، این گوشی از AI Motion Sensor Capture استفاده کرده بود تا با استفاده از هوش مصنوعی، بهترین لحظه ثبت شود.

یک ویژگی دیگر IMAX Enhance Movie Master نام د ارد که به طور کل برای این ساخته شده تا کابران بتوانند با این گوشی ویدیو ضبط کنند و داخل خود گوشی کارهای تدوین آن را هم انجام دهند. صحبت از ویدیو شد و باید بگوییم آنر مجیک ۵ پرو می‌توانند حداکثر فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در حالت HDR10+ یا Magic-Log 10-bit داشته باشد که این آخری برای آن‌هایی که کارهای اصلاح رنگ در تدوین ویدیو را هم انجام می‌دهند، حسابی کاربردی است.

image

در بخش جلویی این گوشی شاهد نمایشگری هستیم که در دو طرف خمیدگی دارد. خود آنر که می‌گوید طراحی خمیدگی‌های نمایشگر و ادغام آن با فریم آلومینیومی این گوشی و تقارنی که در نمای کناری وجود دارد را از Antoni Gaudi، معمار معروف، الهام گرفته که وی آثار مشهوری از جمله ساختمان‌های چشم نواز در شهر بارسلون، جایی که نمایشگاه موبایل در آن برگزار می‌شود نیز داشته است.

پنل نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو اندازه ۶٫۸۱ اینچی دارد. این پنل اولد از نوع LTPO است و با نرخ تجدید متغیر ۱۲۰ هرتزی همراه است. درست مثل مدل قبلی، رزولوشن پنل همچنان ۱۳۱۲ × ۲۸۴۸ پیکسل خواهد بود که تراکم پیکسلی ۴۶۱ پیکسل در هر اینچ را ممکن می‌کند.

image

پنل جذاب این گوشی در نمایش محتواهای HDR می‌تواند حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیتی داشته باشد که تقریبا از نسل قبلی دو برابر بیشتر است. وقتی روشنایی این پنل را هم کم کنید، فرکانس PWM آن به ۲۱۶۰ هرتز می‌رسد تا چشم را اذیت نکند. ۱۰ بیتی بودن و پشیتبانی از HDR10+ و حتی گواهی IMAX Enhanced را نیز به لیست مشخصات این پنل باید اضافه کنید. بلندگوهای استریو آنر مجیک ۵ پرو از صدای DTS:X Ultra نیز پشتیبانی می‌کنند تا با همه اینها، تجربه عالی از فیلم و محتوای تصویری روی این گوشی بتوان داشت.

بالای این پنل یک حفره قرصی شکل شامل دوربین سلفی و سنسورهای 3D ToF هم قرار دارد. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و f/2.4 است و سنسور گفته شده هم کمک می‌کند تا تشخیص چهره سه بعدی به مجیک ۵ پرو اضافه شده باشد. اگر با تشخیص چهره راحت نباشید هم سنسور اثر انگشت در زیر پنل برای شما تعبیه شده است.

نوبت به چیپست این گوشی رسیده که آنر در این بخش هم کم نگذاشته. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ستاره این بخش است که در کنار آن حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت قرار گرفته است. این گوشی با رابط کاربری MagicUI 7.1 و اندروید ۱۳ عرضه می‌شود.

به جز این‌ها آنر چند سخت‌افزار اختصاصی دیگه هم برای برد اصلی این گوشی تدارک دیده است. مثلا یک چیپست اختصاصی برای نمایشگر قرار دارد که به گوشی کمک می‌کند تا فریم ریت بیشتری در بازی‌ها داشته باشد یا همیشه افکت HDR را در پخش ویدیوهای ایجاد کند. یک چیپست امنیتی اختصاصی هم در این گوشی تعبیه شده که اطلاعات حساسی مثل داده‌های مربوط به تشخیص چهره و یا سنسور اثر انگشت روی آن ذخیره می‌شود.

image

در بخش ارتباطات هم آنر ادعا می‌کند که توانسته با معماری جدید برای آنتن‌هایش، عملکرد Wi-Fi و بلوتوث را در این گوشی نسبت به رقبایش، بهبود ۲۰۰ درصدی و کاهش تاخیر ۳۰ درصدی فراهم کند. این گوشی از یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد که با شارژر سیمی حداکثر سرعت ۶۶ وات و با شارژر بی‌سیم، حداکثر سرعت ۵۰ وات را خواهد داشت. شارژر ۶۶ واتی فوق سریع هم در داخل بسته‌بندی این گوشی حاضر خواهد بود که خودش یک نقطه قوت برای این گوشی نسبت به رقبایی مثل گلکسی اس ۲۳ اولترا به حساب می‌آید.

آنر مجیک ۵

آنر مجیک ۵ معمولی طراحی مشابه نسبت به برادر Pro خودش دارد. نمایشگر این گوشی ۶٫۷۳ اینچی است. حداکثر روشنایی آن در پخش محتوای HDR به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد و خود پنل هم اولد ۱۲۰ هرتزی است.

image

مهم‌ترین فرق این گوشی با نسخه پرو شاید در بخش دوربین‌ها باشد که اینبار از یک سنسور ۵۴ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.49 اینچ بهره می‌برد. دوربین اولترا واید هم ۵۰ مگاپیکسلی است و دوربین تله‌فوتو که پریسکوپی هم نیست، رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

image

در نمایشگر و دوربین شاید این گوشی کمی ضعیف‌تر از برادرش باشد اما در بخش چیپست، شاهد همان پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دو هستیم. حافظه رم و حافظه داخلی این گوشی هم به ترتیب ۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود. ضخامت مجیک ۵ معمولی تقریبا ۱ میلی‌متر از نسخه Pro کمتر است ولی با این وجود همان باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۶۶ وات سیمی را در این محصول هم می‌بینیم. البته خبری از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیست.

قیمت و زمان عرضه مجیک ۵ها

این سری قرار است در بهار پیش رو به بازار عرضه شوند و هنوز تاریخ عرضه دقیقی وجود ندارد. مجیک ۵ معمولی در رنگ‌های آبی و مشکی عرضه خواهد شد. آنر مجیک ۵ پرو در رنگ‌های آبی، سبز، بنفش، نارنجی و مشکی به بازار عرضه می‌شود. راستی پشتیبانی از تمام سرویس‌های گوگل هم در این سری وجود دارد.

image

 

Honor Magic5 Pro تنها در یک کانفیگ ۱۲/۵۱۲ و با قیمت ۱۲۰۰ یورو عرضه می‌شود. نسخه معمولی هم در یک کانفیگ ۸/۲۵۶ با قیمت ۹۰۰ یورو عرضه خواهد شد. شما درباره مجیک‌ها یا بهتر بگوییم، جادویی‌های جدید آنر چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

جلیل

۱۴۰۱/۱۲/۱۰
عالیه