خانهاخبار
نوکیا G22 با تمرکز ویژه بر تعمیر‌پذیری بالا رسما رونمایی شد

نوکیا G22 با تمرکز ویژه بر تعمیر‌پذیری بالا رسما رونمایی شد

برند HMD امروز از گوشی جدیدی رونمایی کرد که تعویض نمایشگر و باتری آن به آسانی توسط کاربر انجام خواهد شد.
۱۴۰۱/۱۲/۶

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، شرکت HMD از یک محصول جدید به نام نوکیا G22 رونمایی کرد که برپایه تعمیر‌پذیری ساخته شده است. این برند ادعا می‌کند گوشی جدید سری G‌ نوکیا برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که تمایل دارند برای طولانی‌ترین زمان ممکن از گوشی خود استفاده کنند و به راحتی آن را تعمیر کنند. طبق آمار و ارقام رسمی از بازار گوشی‌های هوشمند، اکثر کاربران گوشی‌های خود را به دلیل خرابی قطعات و یا شکستگی (ضربه دیدن) تعویض می‌کنند و دستگاهی جدید خریداری می‌کنند. از عمده دلایل خرابی گوشی‌های هوشمند می‌توان به نمایشگر شکسته‌شده و یا باتری تحلیل‌رفته اشاره کرد. برند HMD با اطلاع داشتن از این مشکلات، وعده داده است تعویض نمایشگر و باتری نوکیا G22 در راحت‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد. 

نوکیا G22 به آسانی قابل تعمیر خواهد بود

تعویض باتری نوکیا G22‌ تنها به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و کاربر برای انجام مراحل تعویض آن نیز ابزاری ساده مانند سوزن خارج‌کننده سیم‌کارت، آچار پیش‌گوشتی و پیک گیتار لازم دارد. از آن سو، تعویض نمایشگر حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و به ابزار‌های بیشتری برای انجام آن نیاز است. البته HMD برای ارائه دستور‌العمل نحوه تعویض و تامین قطعات و ابزار موردنیاز با iFixit همکاری می‌کند. از قطعاتی که iFixit برای کاربر فراهم می‌آورد می‌توان به نمایشگر، درگاه شارژ و باتری اشاره کرد. اگر کاربر تمایلی برای تعمیر قطعات ندارد، می‌تواند با مراجعه به یک مرکز رسمی تایید‌شده دستگاه خود را برای تعمیر در اختیار متخصصان بسپارد. 

از نظر مشخصات فنی، نوکیا G22 از نمایشگر ۶٫۵۲ اینچی اچ‌دی پلاس بهره خواهد برد که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ محافطت می‌شود. قلب تپنده این گوشی نیز تراشه Unisoc T606 است که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. به علاوه، گوشی جدید HMD از اندروید ۱۲ بهره می‌برد که طبق ادعای این برند تا دو برورسانی اصلی سیستم عامل و سه سال بروزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. با توجه به این موضوع، بروزرسانی اندروید ۱۴ برای نوکیا G22 عرضه خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد پنل پشتی نوکیا G22‌ در خود دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی را جای داده است. پنل پشتی این گوشی همچنین از ۱۰۰ درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز بر عهده دوربین ۸ مگاپیکسلی است. منبع تغذیه نوکیا G22 باتری ۵۰۵۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۲۰ واتی خواهد بود. نوکیا G22 در رنگ‌های آبی و خاکستری و با برچسب قیمتی ۱۷۹ یورویی روانه بازار خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)