خانهاخبار
حذف ارز نیمایی گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار؟! گوشی باز هم گران‌تر می‌شود!

حذف ارز نیمایی گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار؟! گوشی باز هم گران‌تر می‌شود!

از ساعاتی پیش زمزمه‌ی حذف ارز نیمایی گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار در بازار موبایل به گوش می‌رسد که سبب شده این بازار بیش از پیش مشوش شود.
۱۴۰۱/۱۲/۳

شنیده‌ها حاکی از آن است که از امروز افرادی که قصد ثبت سفارش گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار را داشته‌اند، با پیغامی از طرف سامانه ارز نیمایی مواجه شده‌اند که عدم امکان ثبت سفارش آن‌ها را اعلام می‌کند. درواقع ماجرا از این قرار است که گویا گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار هم به رده کالاهای ردیف ۲۶ رفته‌اند و جزو کالاهای مصرفی لوکس به حساب می‌آیند. به همین دلیل ارز نیمایی که قیمت میانگین ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان دارد به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و با ارز آزاد وارد بازار خواهند شد که این یعنی افزایش قیمت چشم‌گیری بر روی این رده از گوشی‌ها در بازار شاهد خواهیم بود.

در حال حاضر قیمت ارز ویژه‌ی کالاهای لوکس حدودا ۴۰ هزار تومان است که در صورت قطعی شدن این خبر باعث رشد حدودا ۴۰ درصدی قیمت گوشی‌های بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار خواهد شد. تا پیش از امروز این قانون ویژه‌ی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار بوده و حالا باز هم زمزمه‌ی حذف ارز نیمایی گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار بیش از پیش شنیده می‌شود. 

image

 

در حال حاضر بخشنامه‌ یا مطلب مکتوبی از طرف وزارت صمت یا سایر ارگان‌ها در این باره صادر نشده و گزارش‌های رسیده بر مبنای مشاهدات و تجربیات واردکنندگان موبایل در ایران است. باید دید که اتفاق امروز چه تاثیری روی بازار خواهد گذاشت و با توجه به افزایش قیمتی که طی روزهای اخیر در حوزه موبایل شاهد بوده‌ایم آیا گوشی باز هم گرانتر می‌شود؟!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۲/۱۱
یه زمانی کالاهای لاکچری فقط به البسه‌ی مارك‌ و ماشین آخرین سیستم محدود میشد، امّا امروز شامل: گوشت‌گوسفندی، گوشی‌‌معمولی، کفش‌چرم و ناخن‌گیرِ تیز نیز می‌شود!?
پروردگارا تو را به اسم‌اعظمت قسم می‌دهیم ما را نجات بده???
؛؛
مایل هستم در صورت دریافت پاسخ از طریق ایمیل مطلع نگردم✋?