خانهاخبار
اپل احتمالا عملکرد درگاه USB-C آیفون ۱۵ را محدود خواهد کرد

اپل احتمالا عملکرد درگاه USB-C آیفون ۱۵ را محدود خواهد کرد

گزارشی تازه ادعا می‌کند درگاه USB-C که در نسل بعدی آیفون‌ها به کار خواهد رفت تنها از لوازم جانبی و محصولات تایید شده توسط اپل پشتیبانی خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

سال گذشته میلادی قانونی مهم توسط اتحادیه اروپا تصویب شد که براساس آن برند اپل سرانجام مجبور خواهد شد تا از سال ۲۰۲۴ سری آیفون خود را به درگاه USB-C مجهز کند. با اجرای این قانون، تمامی محصولات مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌ها و لوازم جانبی که در کشورهای اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند باید از درگاه USB-C برخوردار باشند. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با استراتژی متفاوتی از این قانون در آیفون ۱۵ تبعیت کند. 

image

طبق این گزارش، اپل در نظر دارد از یک مدار مجتمع (IC) اختصاصی برای درگاه USB-C سری آیفون ۱۵ استفاده کند که قادر است لوازم متصل‌شده به دستگاه را راستی‌آزمایی کند. در واقع، این شایعه ادعا می‌کند که تنها محصولات و لوازم جانبی مورد تایید اپل با درگاه جدید سری آیفون سازگار خواهد بود و از دیگر محصولات پشتیبانی نخواهد شد. اپل در حال حاضر استراتژی مشابه‌ای را برای درگاه لایتنینگ آیفون‌های خود پیاده‌سازی کرده است به طوریکه در صورت اتصال لوازم تایید نشده توسط اپل، فرایند راستی‌آزمایی درگاه لایتنینگ هشدار عدم پشتیبانی می‌دهد. به علاوه، محصولاتی که جزو لایسنس Made for iPhone نیز نیستند نیز هشدار مشابهی را دریافت می‌کنند. 

شایان ذکر است که این گزارش تنها در حد یک شایعه ساده است که از طرف منابه چینی در دسترس کاربران قرار گرفته است. به علاوه، هیچکدام از محصولات حال حاضر اپل که از درگاه USB-C بهره می‌برند از فرایند راستی‌آزمایی به خصوصی برخوردار نیستند و با لوازم جانبی مختلفی سازگار هستند. البته باید اشاره کرد که در صورت درست بودن این گزارش، احتمالا برخی از قابلیت‌های خاص مانند سرعت شارژ بالا و ویژگی انتقال سریع اطلاعات برای لوازم تایید نشده محدود خواهد شد. 

image

به نظر می‌رسد عدم پشتیبانی کامل درگاه USB-C سری آیفون از محصولات تایید نشده غیرمحتمل خواهد بود چرا که در این صورت قانون استاندارد مشترک اتحادیه اروپا به طور کلی نقض می‌شود. حتی اگر این استراتژی توسط اپل اجرایی شود، اتحادیه اروپا به طور قطع دخالت خواهد کرد و جلوی عملی شدن آن را خواهد گرفت. شایعات قبلی نیز اذعان داشته‌اند که تنها مدل‌های پرو سری آیفون از درگاه USB-C با سرعت شارژ بالا و انتقال سریع اطلاعات بهره خواهند برد در حالی که نسخه‌های استاندارد از USB 2.0 برخوردار خواهند بود که از لحاظ عملکرد مشابه درگاه لایتنینگ است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)