خانهاخبار
سندی افشا شده اطلاعاتی را که پیش‌تر در مورد سری آیفون ۱۵ شایعه شده بود تایید می‌کند

سندی افشا شده اطلاعاتی را که پیش‌تر در مورد سری آیفون ۱۵ شایعه شده بود تایید می‌کند

امروز سندی توسط یک افشاگر با سابقه منتشر شده که برخی اطلاعات سخت افزاری داخلی و خارجی سری آیفون ۱۵ را برملا کرده است.
۱۴۰۱/۱۱/۸

شایعات متعدد حاکی از آن است که مدل‌های نسل بعدی آیفون ۱۵ از استاندارد وای فای 6E استفاده خواهند کرد که اپل پیش‌تر نیز در آیپد پرو و مک بوک پرو خود معرفی کرده است؛ اما امروز سندی افشا شده که می‌تواند هم این خبر را تایید کند و هم جزییات بیشتری را در این خصوص به دست دهد.

این سند که از طرف محقق و افشاگر اپل URedditor@ منتشر شده، دارای نمودارهایی از معماری آنتن آیفون ۱۵ است؛ همانطور که مشهود است «D8x» به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اشاره دارد و اطلاعات آن نشان می‌دهد که مشخصات قطعات بی‌سیم سریع‌تر وای فای 6E محدود به آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس خواهد بود.

مدل‌های استاندارد آيفون ۱۵ با بچسب «D3y»، به جای وای فای 6E از وای فای 6 استفاده خواهند کرد. به منظور ارجاع بیشتر، «D7x» به آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس و «D2y» به آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس اشاره دارد، با سندی که تغییرات طراحی آنتن را بین آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان تایید کرد که وای فای نسخه 6E یک ویژگی مختص سری پرو آیفون ۱۵ خواهد بود.

image

 

در حال حاضر استاندارد وای فای 6E به برخی محصولات اپل اضافه شده است، اما به آخرین مدل‌های مک مینی، آیپد پرو و مک بوک پرو محدود است. اپل پیش‌تر استانداردهای جدید وای فای را به آیفون پرو محدود نکرده است، اما چیزی که در سند امروز مشخص است، این است که در سری بعدی آیفون‌ها این قابلیت در انحصار سری رده بالا خواهد بود که البته از منظر هزینه و تفاوت‌ها منطقی است.

وای فای 6E به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد به روترها و مودم‌هایی متصل شوند که از استاندارد وای فای 6E پشتیبانی می‌کنند، اما این فن‌آوری جدیدتر است و هنوز فراگیر نشده است. روترهای وای فای 6E به راحتی در دسترس هستند، اما از آنجایی که در چند سال اخیر راه اندازی شده‌اند، بسیاری از افراد و کسب و کارها هنوز بروزرسانی نشده‌اند. روترهای وای فای 6E علاوه بر باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز شامل باند 6 گیگاهرتز هستند و برای استفاده از فرکانس 6 گیگاهرتز، هم روتز وای فای 6E و هم دستگاه مجهز به وای فای 6E لازم است.

در مقایسه با وای فای 6، وای فای 6E دارای پهنای باند بیشتر، سرعت اتصال سریع‌تر، تاخیر کمتر و افزایش ظرفیت است. این استاندارد همچنین طیف 1.2 گیگاهرتز بیشتری را در باند 6 گیگاهرتز ارایه می‌کند و می‌تواند پوشش کل گیگابیت خانگی، اتصال چند گیگابیتی برای مکان‌ها را پشتیبانی کند و دارای پهنای باند برای جریان‌ها داده بالاتر مانند مواردی است که برای تجربیات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده می‌شود.

از آنجایی که وای فای 6E به روترها و دستگاه‌ها برای پشتیبانی از این استاندارد نیاز دارد، در این زمان تا حد زیادی باند خالی است و ترافیک کمی دارد، به این معنی که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو با وای فای 6E قادر به اتصال به شبکه‌های وای فای 6E خواهند بود که از نظر ترافیک از دستگاه‌های دیگر رقابت چندانی ندارند.

افشاگری که امروز این سند را منشتر کرده، در گذشته اطلاعاتی را در مورد دستگاه‌هایی مانند آيفون ۱۴ فاش کرده بود و در سال ۲۰۲۰ هم او توانست نسخه‌ای از iOS 14 را قبل از عرضه تهیه کند و جزییات مربوط به بروزرسانی آن را به اشتراک بگذارد؛ این منبع اضافه کرده که نمودارهای موجود در این سند، در واقع نوک کوه یخ است و باید منتظر موارد افشا شده بیشتری در زمان تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) در ماه مارس (اسفند) بود.

لازم به ذکر است اسنادی که وی به دست آورده نیز تایید می‌کند که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای تراشه A17 Bionic سریع‌تر ۳ نانومتری و دکمه‌های صدا و پاور متفاوت خواهند بود و البته همانطور که پیش‌تر هم شایعه شده بود مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ همچنان از تراشه‌های A16 استفاده خواهند کرد و دکمه‌های پاور و صدای متفاوتی نخواهند داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)